vauvauimareita - miten nyt kun käytte uimassa?
mitä he siellä tykkää tehdä, ja koska aloititte vauvauintia? Meidän neiti oli 4kk kun aloitettiin (nyt 2v), oli kyl keväällä reilu puoli vuoden tauko mut nyt syyskuun jälkeen taas käydään. Hän on aivan hulluna olemaan pinnan alla. Isossa liukumäessä menee iskän kanssa ja molemmat tulevat niin että menevät pinnan alle, hän vaan nauraa ja sanoo " lisää" . Reunasta hyppää itse (ei saa enää pitää kädestä kii) niin että pinnan alle menee ja me sit vedetään hänet ylös...huh...
Onko muutkin näin " rohkeita" jos sitä sanaa voi käyttää? Saa kesällä varmasti pelätä ettei hypi laiturilta ihan mihin vain.
Kommentit (2)
Meillä aloitettiin 5 kk:n iässä, nyt ikää on pojalla 2 v 5 kk ja uimareissu on kyllä viikon kohokohta. Hyppii ja loikkii ja haluaa ITSE uida kellukkeilla. =) Suoranaisesta sukeltamisesta ei enää tykkää, mutta esim. reunalta loikkii ja liukumäkeä laskee mielellään!
Me käydään yhä ohjatussa uinnissa (ns. perheuinti) jossa on pikkuisen sellaista opettammistakin. Tällä hetkellä esim. se, että jos lapsi tippuu tai hyppää jostain reunalta (esim. laiturilta), niin osaisi kääntyä takas sinne päin mistä tippui ja pyrkiä takaisin. ei siis saisi paniikkia ja lähtisi väärään suuntaan.
Kakkonen on vielä vatsassa, mutta heti kun ikä antaa myöden, tulee hänkin pääsemään altaaseen! =)
- ja ollaan jatkettu edelleen viikoittain. Nyt on ikää 16kk. Tyttö rakastaa olla pienessä ammeessaan ja laittaa päätään veteen koko ajan. Käymme usein uimassa ja hän haluaa myös kellahtaa veteen reunalta istuessaan itse, haluaa kävellä mahdollisimman syvälle, sukeltelee jatkuvasti ja jaksaa melskata vedessä yli 2h! Olemme tosi tyytyväisiä siihen, että aloitimme uinnin niin varhain, koska siitä on ollut koko perheelle iloa.