Taaperon posket hehkuvan punaiset ja karheat
Eli varmaan talvi ja kylmä ja viima on saanut posket kuivumaan? Vai mitä veikkaatte? Muuten pojalla ollut aina erityisen hyvä iho.
Kannattaisiko rasvata ihoa? Millä? Entä kannattaako ennen ulos menoa suojata poskia jotenkin?
Ulkonahan täällä on ollut korkeintaan 7 astetta pakkasta joten kovempiakin pakkasia on varmaan vielä tulossa.
Kommentit (5)
Varmaan pakkasista johtuvaa. Meillä samaa vaivaa. Rasvaa ihmeessä. Mutta suosittelisin rasvaamaan vasta illalla ennen nukkumaanmenoa. Muuten rasvaus päivällä voi pahentaa tilannetta, kun kuitenkin ulkoilette ja rasva liimaa luonnollisen suojanukan poskissa kiinni. Tai odota ainakin tunti ennen kuin menette ulos rasvauksen jälkeen. Itse rasvaan pelkästään iltaisin.Viime talvena rasvasin myös päivisin enkä tajunnut tuota suojanukka hommaa. Nyt posket onkin ollut paljon paremmat, en tiedä, johtuuko sitten siitä. Poskia ei oikein muuten voi suojata. Kypärämyssy on käytössä ja se peittää jonkin verran.Ai niin, itse laiatn lipolan rasvaa poskiin.
että ennen ulosmenoa ei suositella laitettavan rasvaa sillä se vain pahentaa tilannetta, ihon oma suojaus ei silloin toimi. päivällä voi kuitenkin laittaa vaikka pari tuntia ennen ulosmenoa jotain rasvaista rasvaa (ei siis sellaista jossa paljon vettä), esim bebanthen tai novalan...
on hyvä rasva erittäin kuivalle iholle ja on auttanut meidän 1v8kk ikäisen tytön suun ympärystään, joka näköjään kuivuu pakkaskelillä kovasti. En ole laittanut mitään rasvaa ulosmennessä, mutta illalla rasvataan kunnolla ja aamulla sipaistaan hoitoon lähtiessä ihan vähän vaan.
Tuo ko. rasva on aika arvokasta (50g tuubi maksoi reilut 8e), mutta tosi riittoisaa ja tehokasta.
Voi olla myös vauvaiän atopiaa, meillä sen oireet juuri tuollaiset, tulevat esiin talvella ja muutoin iho on erinomaisen hyvä ja kaunis. Mm. Ceralania suositellaan tuohon, sopii muutenkin kuivalle iholle, vaikka itsellesi talviaikaan. Onko jaloissa kuivia läiskiä? Usein myös niitä vauvaiän atopiassa.
on ollut siitä asti kun ilmat kylmeni, ei ollut edes pakkasta vielä silloin. olen rasvaillut novalan rasvalla, jota apteekissa suositeltiin, iltaisin kylvyn jälkeen. on rauhoittanut ihoa sen verran että aamulla ei näytä pahalta, mutta illalla sitten taas punoittaa jo.