Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku eronnut kehtaa mennä toista kertaa NAIMISIIN? Puhumattakaan kolmannesta!

Vierailija
11.12.2005 |

Eikö ihminen tajua, miten kornia on vannoa vihkivaloja " Jumalan kasvojen" ja seurakunnan edessä, kun ei edellisistäkään pystynyt pitämään kiinni?

Mä en ikimaailmassa kehtaisi pitää sellaista teatteria, jos eroaisin.

Jos ei osaa pysyä yhdessä, voi elää avoliitossakin. Luulisi hävettävän, jos toinenkin avioliitto kariutuu. On avioliiton väheksymistä mennä naimisiin toistuvasti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ton jumalahöpötyksen voi siinä tapauksessa unohtaa. Avioliitto on myös taloudellinen sopimus joka tietyissä tilanteissa turvaa ainakin jollakin tasolla liitossa olevien tulevaisuuden.

Vierailija
2/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kuulu kirkkoon, enkä teatteriinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka ukko muuttui sekopäiseksi uskovaiseksi, joten en voinut enää elää hänen kanssaan. Ja toinen jätti mut, kun ei jaksanut perheen arkea.

3

Vierailija
4/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi paskan hailee, mitä muut ajattelevat vaikka menisin kuudennen kerran naimisiin. Naurettavaa, että kysymyksessä on jokin " kehtaamisasia" . Säälittävää, että pitää aina ajatella, että " mitä muut ajattelevat" .

Vierailija
5/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin vain ja ainoastaan siksi, että kelan papereihin ei tarvita aviopuolison allekirjoitusta, mutta avopuolison tarvitaan. Sitä liittoa kesti alle 9kk ja mitään häitä ei koskaan pidetty. Meidät vihittiin vain meidän ja kahden meille tuntemattoman todistajan läsnäollessä papin virkahuoneessa.

Toisen kerran menin naimisiin taloudellisista syistä ja rakkaudesta. Meidät vihittiin maistraatissa läheisten läsnäollessa ja häitä vietettiin isommalla porukalla seuraavana päivänä. Kukaan ei edes ajatellut, että olen ollut joskus ennenkin naimisissa. =D

Vierailija
6/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luulosairaat ja köyhät menevät naimisiin. Syysteemi on luotu sellaiseksi että joidenkin on pakko avioitua vaikka eivät sitä halua. Leskeneläke ja perintövero poistettava ja kaikille tasa-arvo. Ruotsi on luopunut moisista turhuuksista. Suosittelen avoliittoa eipähän tarvii pitää rätinkiä.

Vierailija
7/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pätkääkään hävetä etten " pystynyt pitämään kiinni" edellisestä avioliitostani. Päinvastoin hävettää se etten aiemmin eronnut, vaan roikuin väkivaltaisessa perhehelvetissä 12 vuotta.

Ilomielin menemme Jumalan kasvojen eteen uuden hyvän ja rakastavan mieheni kanssa.

Vierailija
8/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko osallistua teatterin kakkosnäytelmään, jos mielin tämän miehen kanssa naimisiin. Hän meni 23-vuotiaana ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa naimisiin, joka löysi nuoremman miehen aviomiehensä hankkima avio-omaisuus mukavasti pulkassa.

Toiseen kertaan ikuista rakkautta vannominen on noloa, mutta tässä ei nyt ole vaihtoehtoja, jos mies minun kanssani haluaa perheen perustaa. Tämän kerran sijaan oikeastaan enemmän ihmettelen, miten se mies meni sen ensimmäisen kerran naimisiin.

Vierailija
9/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa kaksi kertaa avioitunut voisi kuitenkaan myöntää, miten noloa sellainen on ;)

Vierailija
10/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lupaa " kuolemaan saakka"

jotkut valitsee sen lempeemmän muodon eli lupaa vaan rakastaa..

kirkkokin on hyväksynyt sen että ihmisiä on erilaisia

Vierailija
11/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sellaista avioliittoa, jossa kumpikin puoliso on heti kerrasta löytänyt sen oikean?

Itse olen menossa naimisiin ekaa mies toista kertaa. Jos voisin muuttaa menneitä asioita, mieskin menisi naimisiin nyt ensimmäistä kertaa. Hän haluaisi sitä varmasti itsekin, sillä miksipä muuten olisi ensimmäisen avioliittonsa avioerohakemuksella päättänyt. Meistä kummastakin avioliitto on tarkoitettu solmittavaksi vain kerran ja se kestää " kunnes kuolema meidän erottaa" .

Ikävä kyllä maailmaan mahtuu virheitä, ja osa koskettaa meitä itseämmekin. Menen silti naimisiin " Jumalan kasvojen edessä" 150 hengen läsnäollessa. En suinkaan omasta koreilunhalustani, vaan siitä että tuttavapiiriini ei näytä mahtuvan kaltaisianne sinisilmiä, vaan heistä kaikista ei ole mitään syytä pukeutua säkkiin ja tervaan.

Vierailija
12/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se eroaja useinkin olisi mielellään pitänyt vihkivalansa, jos toinenkin olisi pitänyt, eli olisi ollut sellainen, että olisi voinut luottaa ja arvostaa! Minkäs sille voi, jos toinen osoittautuu niin paskaksi, ettei sen kanssa voi elää? Itsesi ei ole vissiin, ap, tarvinnut kärsiä miehen takia? Miksi ei sitten voisi yrittää uudestaan, jos vain uskaltaa? Itse en kyllä ymmärrä, että niinkin moni uskaltaa enää luottaa kehenkään.

Vierailija
13/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän se eroaja useinkin olisi mielellään pitänyt vihkivalansa, jos toinenkin olisi pitänyt, eli olisi ollut sellainen, että olisi voinut luottaa ja arvostaa! Minkäs sille voi, jos toinen osoittautuu niin paskaksi, ettei sen kanssa voi elää? Itsesi ei ole vissiin, ap, tarvinnut kärsiä miehen takia? Miksi ei sitten voisi yrittää uudestaan, jos vain uskaltaa? Itse en kyllä ymmärrä, että niinkin moni uskaltaa enää luottaa kehenkään.

Vierailija
14/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta on tosi hienot ja kalliit häät olleet, papit ja kirkot!

Ap, yrittää vain provosoida

Vierailija
15/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun mies ryhtyi väkivaltaiseksi, hylkäsi uskonsa ja maallistui. Hän luopui periaatteistaan, minä en. Otin eron, sillä heittopussiksi en edes avioliittovalojen vuoksi rupea... Toki oli kova paikka, kun läpi siihenastisen elämän kantaneet arvot ja haavekuvat yhdestä ainoasta avioliitosta valuivat kankkulan kaivoon.

Nyt olen kahden ihanan lapsen äiti, elän kihloissa ja avoliitossa. Avioliiton aika tulee vielä, mutta... Tämä suhde on terveempi ja onnellisempi, eikä minua kaduta ratkaisuni erota.

Vierailija
16/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja joka kerta on tosi hienot ja kalliit häät olleet, papit ja kirkot!

Ap, yrittää vain provosoida

Siis miten sillä riittää rahat, vai sulhanenko maksaa aina? Ootko koskaan ollut kutsuttuna (Vai ehkä joka kerta, joten eikö sulle tule aika kalliiksi matkustaa noin usein USAAN?)

Vierailija
17/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenin minäkin siihen joka 3. kk tässä jokin aika sitten...

Vierailija
18/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät mene naimisiin " Jumalan silmien" tai seurakunnan edessä naimisiin. Oletko kuullut paikasta maistraatti ? Googleta, avartaa sinunkin maailmaasi. Juntti

Vierailija:

Eikö ihminen tajua, miten kornia on vannoa vihkivaloja " Jumalan kasvojen" ja seurakunnan edessä, kun ei edellisistäkään pystynyt pitämään kiinni?

Mä en ikimaailmassa kehtaisi pitää sellaista teatteria, jos eroaisin.

Jos ei osaa pysyä yhdessä, voi elää avoliitossakin. Luulisi hävettävän, jos toinenkin avioliitto kariutuu. On avioliiton väheksymistä mennä naimisiin toistuvasti.

Vierailija
19/19 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut kaksi kertaa kihloissa, ja nyt naimisissa, siis kolmannen miehen kanssa. ja olen aika nuori, kihlaukset olleet sellaisia hätiköityjä, jos niin saa sanoa?

mutta kyllä tää kolmas kihloihin meno nolotti, ottaa vastaan taas onnitteluja ja lahjoja. esim. mummon onnittelut ei oikeen tullut enää sydämestä, ja syystäkin =(

neljättä kertaa en mene kihloihin, enkä toista kertaa naimisiin, vaikka välillä elo tuon siipan kanssa vaikeeta onkin.

tai no, mistä sen ikinä tietää jos eroo vaikka 50vuotiaana, sitä silloin aatttelee varmaan ihan erilailla.

mun anoppi on ollu kihloissa 3kertaa, naimisissa toista kertaa ja lapsia sillä on kolmen eri miehen kanssa. että kyllä näitä tarinoita lähipiiristä löytyy.. ja mun täti on ollu naimisissa ainakin 5 kertaa, mutta se on jo eri lukunsa; koko suvun naurun aiheena... =)