Tutti ja tuttipullo ovat vauvoja varten
eikä isoja lapsia!! Huh huh että vielä 2 vuotiaskin saa pullon ja tutin!!!!
Kommentit (35)
Voitko olla tosissasi?
" tuttiko sen sairauden parantaa?" ...ei hittolainen, sinulle lienee turha puhua mitään. Jos et ole sairasta lasta hoitanut, etkä edes halua ymmärtää, tämä on aivan turhaa.
Yritätkö edes ymmärtää lapsen tunteita? Kuinka julma äiti olet? Oletko itse ollut ikinä sairas, heikko, huonovointinen? Muistatko, kuinka turvaton ja inhottava olo se on?
32, ilman muuta mieluummin tutti kuin peukalo! Peukalo on paljon pahempi kuin satunnainen tutin syönti.
7
Kerro, minkäö ikäiset lapset sinulla on ja paljonko he ovat olleet sairaina. Pystyn ehkä ymmärtämään kantasi paremmin sitten?
7
Minusta tämä asia pitäisi ymmärtää ilman sanomistakin. Mutta tässäpä nyt sitten rautalangasta väänettynä:
Lapseni ei ole kehitysvammainen tms. Hän on pienen ikänsä sairastanut hyvin paljon. PALJON enemmän kuin normaali 2-vuotias. Alle 1-vuotiaana hänellä oli niin kova imemisen tarve, että tutti olisi ollut tyhmää otta pois (peukku olisi tullut tilalle, yrittikin sitä). Yli 1-vuotiaana ei ole ollut lapsen kannalta vielä hyvää ajankohtaa vieroittaa.
Minusta se vaan on julmaa tuottaa lapselle yksi vaikea paikka lisää, jos on jo sairastamiset ja h****tinmoiset tukimukset kärsittävänä.
Esikoisen kohdalla tutista luopuminen meni hyvin, miksi tästäkään pitäisi ongelma tehdä?
Miksi sinulle on niin kova pala, jos 2v syö tuttia vielä?
Vastaisitko omasta puolestasi kysymykseeni , onko sinulla sairas lapsi? Ymmärrätkö yhtään, mitä elämä on sairaan kanssa?
ap
Mä en jaksa odottaa että pääsen eroon tuttipullojen jatkuvasta tiskaamisesta!
Pojalla on maitoallergia ja hän saa apteekin erikoismaitoa jota se juo tuttipullosta. Odotan innolla että hän täyttää sen 2v eikä maitoa tarvi sit enää antaa ja näin ollen päästää pulloistakin eroon.
Onhan sit olemassa nokkamukit mut se maitomäärä on niin iso että se ei nokkamukiin mahdu ja niissä mukeissa ei edes ole mittoja merkattu. Ruoan kanssa hän juo nokkamukista vettä. Ikää 1v 5kk.
Tuttia ei ole imenyt 2kk lähtien.
eipähän tarvitse pohtia miten niistä pääsee eroon. Meillä kaksi lasta, eikä kummallakaan ole tuttia tai pulloa ollut. Nokkamuki tuli kuvioon 7-8kk vanhalle.
Olen törmännyt mitä ihmeellisimpiin sallimuksiin lapsille vain siksi kun lapsi on sairas. Toiset sallivat tutin, toiset taas eivät käytä sanaa EI, kolmannet syöttävät pelkkää makeaa (vaikka lapsi syö sairaalassa ihan tavallista ruokaa) jne.
Ja minusta yhä edelleenkin sairaus on vain tekosyy pitää lapsella tuttia pitkään. Lapsi itkee toki tutin perään, mutta kannattaa vain tarjota jotain uniriepua tai pehmolelua tilalle. Mitä nopeammin sen teet, sen helpommin se käy.
T: 31 - lastensairaanhoitaja
kun tällä palstalla joku kertoi ottaneensa alle 2-vuotiaalta tutit pois. Ja mitä hän sai? Hirveän ryöpytyksen siitä, miten alle 2-vuotiaalle imemisrefleksi on a ja o, eikä niin pientä saa vierottaa.
Nyt näyttää taas tuulevan toiselta suunnalta...
Vierailija:
Olen törmännyt mitä ihmeellisimpiin sallimuksiin lapsille vain siksi kun lapsi on sairas. Toiset sallivat tutin, toiset taas eivät käytä sanaa EI, kolmannet syöttävät pelkkää makeaa (vaikka lapsi syö sairaalassa ihan tavallista ruokaa) jne.
Ja minusta yhä edelleenkin sairaus on vain tekosyy pitää lapsella tuttia pitkään. Lapsi itkee toki tutin perään, mutta kannattaa vain tarjota jotain uniriepua tai pehmolelua tilalle. Mitä nopeammin sen teet, sen helpommin se käy.T: 31 - lastensairaanhoitaja
Todella huonokuntoinen lapsi ei edes välttämättä jaksa mitään riepua halia. Ja jos se makea on ainut mitä lapsi syö ja ravinnon imetymishäiriöiden vuoksi ruokavalioon kuuluu kaikki rasvainen ja epäterveellinen ihan ravitsemusterapeutin ja lääkärin määräyksellä niin kyllä silloin niitä vanukkaita lapselle kannattaa syöttää.
Joten " sairaanhoitaja" voi vähän miettiä mitä näppikseltään päästelee...
Vauvahan ei tarvitse muuta kuin äidin, mutta jos äiti ei halua olla äiti, niin sitten vaan tutti ja tuttipullot kehiin.
Tuttia syövä vauva herättää minussa sääliä.
Esikoinen luopui oma-aloitteisesti tutista ja pullosta vasta 3 vuotiaana.
Molemmat ovat tutin ja pullon ottaneen käyttöön vasta kun imetysksen olen lopettanut, eli n. 1 vuotiaina.
Päivitelkää rauhassa.
Nyt vauva 6kk, ei juo pullosta koska imetän vielä ainakin toiset 6kk. Mutta varmasti annan pullon tilalle kun imetys loppuu. Tuttia syö säännöllisesti joka päivä.
Kyllä ne lapset sitten itse luopuu tutista ja pullosta kun itse haluavat. Annetaan pienten olla pieniä, eikö?
Nykyään tuntuu, että vauvojen pitäisi jo puolivuotiaina lähes pukeutua ja syödä itse, alle vuoden ikäisinä pitäis jo olla ISOJA ja niiiiiiiiiin itsenäisiä. Puhumattakaan siitä, että 8-9 kuisina pitäisi jo pärjätä ilman äitiä pitkät tovit, olla itsenäisesti päiväkodissa ja opetella sosiaalisia taitoja muiden vauvojen kanssa..
...Niin.. tätä se nykyään on, monen lapsen kohdalla. Mutta ei meidän.
Vierailija:
Vauvahan ei tarvitse muuta kuin äidin, mutta jos äiti ei halua olla äiti, niin sitten vaan tutti ja tuttipullot kehiin.Tuttia syövä vauva herättää minussa sääliä.
On tainnut asiasta olla puhetta ennenkin. En voinut imettää verenohennuslääkkiden vuoksi. Mukistako olisin vastasyntynyttä juottanut?
Vierailija:
Vierailija:
Olen törmännyt mitä ihmeellisimpiin sallimuksiin lapsille vain siksi kun lapsi on sairas. Toiset sallivat tutin, toiset taas eivät käytä sanaa EI, kolmannet syöttävät pelkkää makeaa [b](vaikka lapsi syö sairaalassa ihan tavallista ruokaa)[/b] jne.
Ja minusta yhä edelleenkin sairaus on vain tekosyy pitää lapsella tuttia pitkään. Lapsi itkee toki tutin perään, mutta kannattaa vain tarjota jotain uniriepua tai pehmolelua tilalle. Mitä nopeammin sen teet, sen helpommin se käy.T: 31 - lastensairaanhoitaja
Todella huonokuntoinen lapsi ei edes välttämättä jaksa mitään riepua halia. Ja jos se makea on ainut mitä lapsi syö ja ravinnon imetymishäiriöiden vuoksi ruokavalioon kuuluu kaikki rasvainen ja epäterveellinen ihan ravitsemusterapeutin ja lääkärin määräyksellä niin kyllä silloin niitä vanukkaita lapselle kannattaa syöttää.
Joten " sairaanhoitaja" voi vähän miettiä mitä näppikseltään päästelee...
Tuolla sululla (minkä nyt korostin) tarkoitin nimenomaan sitä, että lapsi söisi ja saa syödä ihan tavallista ruokaa, mutta kotona annetaan makeaa siksi että lapsi pyytää tai ei suostu kotona muuta syömään (koska on jo oppinut että kitisemällä saa makeaa/hyvää).
Jos lapsi taas kieltäytyy kokonaan kaikesta (sairaalassakin) niin silloin on tietysti hyvä että lapsi söisi edes jotakin, vaikka makeaakin.
Ja tietenkin ravitsemusterapeutin ja/tai lääkärin ohjeita tulee noudattaa.
Kommentti " rievun halaamisen jaksamisesta" oli aika tyhjänpäiväinen. Energiaa vie se jatkuva imeminenkin.
T: se lastensairaanhoitaja (uskoit tai et)
Meillä tytöltä jäi tutti, tuttipullo ja vaippa pois reilu 2-vuotiaana ja kaikki todella kivuttomasti. Tuttipulloa kysyi ehkä kerran, tutin vei itse roskiin, yövaipankin hylkäsi itse ja potalla ei ollut edes käyttöä.
Lapseni meni päiväkotiin samaan aikaan, kun imetys loppui. Hoitajilla ei todellakaan riitä resurssit pitämään yhden lapsen peukkua poissa suusta. Siksi valintani oli tutti. Tutti oli käytössä unille mennessä ja silloin, kun peukalo jatkuvasti pyrki suuhun. Lapsi imi tuttia päivässä noin 20 minuuttia. Siinä ajassa ei vielä hampaita pilata. Ikinä lapsi ei ole tuttia saanut lohdutukseksi tai itkuunsa. Siksi siitä luopuminenkin oli helppoa.
nro 13 tai jotain sinne päin