Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä sähkökäyttöinen rintapumppu?

10.12.2005 |

Meidänkin kaksoset sitten syntyivät 26.11. kiireisellä sektiolla rv 36+6 mun pahan raskausmyrkytyksen takia. Tulen jossain vaiheessa paremmalla ajalla kirjoittamaan kokemuksestani, mutta nyt tarvitsisin nopeasti apua.

Kotiuduttiin vasta torstaina mun voinnin vuoksi ja imettäminen on jäänyt todella vähiin. Nyt kun vihdoin alan olla voimissani, ei rinnoista tule juurikaan maitoa. Nyt kaipailisin vinkkejä hyvästä sähkökäyttöisestä rintapumpusta. Onko kellään kokemusta Suomen monikkoperheiden pumpusta? Voisin olla kiinnostunut juuri sellaisesta pumpusta, jolla voi pumpata molemmat rinnat samaan aikaan. Onko tuossa pumpussa kuinka kova ääni jne? Kertokaahan kaikkia kokemuksianne!

Multa löytyy Aventin käsikäyttöinen pumppu, joka on ihan ok, mutta nyt tuntuu siltä, että tehoja tarvitaan lisää. Oon hommaamassa pumpun tulevan viikon aikana, joten nopeista vastauksista ollaan kiitollisia!

Mia79 sekä poika ja tyttö

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausia käytössä tehokas Pump in Style Advanced Breastpump,

joka pumppasi molemmat rinnat samalla. Tosi tehokas n.20min ja maitoa vaikka kuinka paljon, helppo ottaa matkalle mukaan, selkäreppumallinen. Pumppausääni ei haitannyt yölläkään lapsia, tehokas ja voin lämpimästi suositella!

Vierailija
2/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hankit kyseisen pumpun ja minkä hintainen se oli?

Kuulen mielelläni lisääkin kokemuksia! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lainattuna Lastentarvikkeesta Medelan sähkökäyttöinen rintapumppu. Kalliiksi tuli, mutta enpä lainatessa arvannut kuinka kauan tulee pumppaaminen jatkumaan.... Tosi tehokas pumppu, säätömahdollisuus löytyy kuitenkin. Ostin kaksi settiä pumppuosia (on samalla käsikäyttöinen rintapumppu) ja näin sai samalla pumpattua molemmat rinnat. Tehokkuudesta kertoo se, että alussa pumppasin n. 20 min / molemmat rinnat samaanaikaan - kun maito nousi kunnolla niin riitti 5-10 min / samanaikaisesti. Pumppauskertoja päivässä oli alussa 8-9 ja myöhemmin 5-6.

Viestistäsi päättelin, että tavoittenasi on saada maidontuotanto käyntiin ja imettää sitten?! Tällöin tuo hintakaan ei ole varmaan este....

Itse pumppasin 5,5 kk - sen jälkeen vaan väsyin pumppaamiseen ja aikakin alkoi olla jo tiukilla, joten lopettelin muutaman viikon aikana käsipumpulla. Meillä lapset olivat alussa liian pieniä ja heikkoja rinnalle, pullosta syöminen onnistui helpommin. Myöhemmin kun keskoslisäaineita ei enää tarvittu maitoon lisäksi yritin imettää mutta eihän meidän pienet enää asiaa ymmärtäneet - yrjöt äidin rinnoille ja takaisin pulloruokintaan!

Onnea pumppailuun!

Vierailija
4/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oletko saanut / tietoinen lääkkeestä, joka nostaa maidon? Lääkkeen nimi oli muistaakseni Metopram ja on oikeasti pahoinvointilääke, jonka sivuvaikutuksena on tämä maidontuotanto. Toimi ainakin mulla kun tehohoitojakson jälkeen uusien vastoinkäymisten tullessa hyvin alkanut maidontuotanto meinasi loppua....

Marika + nappulat (pian 7 kk)

Vierailija
5/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin maidon nostavasta lääkkeestä monikkojen tutustumiskäynnillä Naistenklinikalla ja kätilöt totesivat, etteivät ole sellaisesta kuulleetkaan. Jeps... Kuka sulle määräsi kyseistä lääkettä? Voisi näet olla kyllä tarpeen, maitoa tulee tällä hetkellä tosi vähän..

Vierailija
6/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkeen kirjoitti lastenklinikan vastasyntyneiden tehon lääkäri kun sitä pyysin! Sain itsekin kuulla lääkkeestä vähän mutkan kautta - lapsien kummi on terveydenhoitaja lastenneuvolassa ja muisti, että joku joskus on ko. lääkettä saanut.

Kätilöopiston vastasyntyneiden osastolla ihan kansiossa oli maininta tästä, että on mahdollisuus yrittää lääkkeellä maidon nousemista.

Kannattaa muistaa, että " ihmelääke" tuo ei kuitenkaan ole - eli ei mulla ainakaan alkanut maito lorottaa rinnoista mutta kyllä se tosissaan maidon tuotantoa lisäsi. Lisäksi vaadittiin kyllä TODELLA ahkeraa pumppaamista!

Mutta kuten kerroin aikaisemmin - lopussa kiitos seisoi ja lapset oli rintamaidolla yli 5 kk (toinen tosin lääkärin määräyksestä sai alussa osittain keskoskorviketta).

Onnea kaksosista, se jäi tuossa aikaisemmin kirjoittamatta!

Vierailija
7/10 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaksosista!

mulla on ollu ainun sähkökäyttöinen,se oli ihan ok.

Suosittelen kans sitä maitoanostattavaa lääkettä,saat varmasti esim.äitipolin lääkäriltä sitä.

Mulla on aikoinaan myös ollu sairaalasta lainassa sähköpumppu,se on tehokkaampi ku muut.Mutta se on kyllä mulla ollu ainoastaan vauvojen sairaalassa olo aikana,meidän ipanat ku on keskosia.Mut voisithan kysästä jos sairaalasta sellaista sais lainaan.

Koekeile muuten juoda kotikaljaa ja syödä manteleita,ne tepsi mulla myös!

Onnellista vauva-.arkea,nina.n+ nelikko

Vierailija
8/10 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos sitä maitoa ei tulekaan paljon, niin sitten ei tule turhaan ostettua. Toisaalta sitten jos sitä tuleekin, niin voihan sen sitten käydä ostamassa. Meillä oli esikoisesta vuokralla jostain lastentarvikeliikkeestä sähköpumppu, mutta tuli kyllä aika kalliiks pidemmän päälle (joten ei kannata kauaa pitää!), joten ostettiin nyt Ainun sähköpumppu. Ihan hyvä on minusta ja suht nopea, en tosin lypsä kuin yhden rinnan kerrallaan (mutta aikaa menee yht. n. 20 min ja maitoa tulee 400-500ml kerrallaan, joten ihan nopea on!). Ääni on aika kova, mutta eipä se vauvoja kyllä haittaa, vaan mieluumminkin nukahtavat mukavaan hurinaan!

Ai niin, ja muista juoda paljon. Sekin auttaa maidon nousussa.

T: Piia sekä Sanni ja Oskari 5½kk

Vierailija
9/10 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täytyy joku pumppu käydä hankkimassa, koska Aventin pumpulla en enää jaksa jatkuvasti olla pumppailemassa.. Löytyisikö vielä kokemuksia?

[color=blue]fromex:[/color]Olisin edelleen kiinnostunut tietämään, mistä olit kyseisen pumpun hankkinut. Saako sitä jostain vuokrata? Löysin vain Amazonista kyseisen pumpun 300$ hintaan..

Olipa muuten aikamoinen pettymys, kun Suomen monikkoperheiden vuokrapumpun voi hommata vain, jos hakee sen heidän toimistoltaan Jyväskylästä. :( Eli se siitä..

Vierailija
10/10 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen ulkomailla asuvan ystäväni kautta ja maksoi n.350,- mutta ollut jokaisen centin arvoinen! Missä muuten asut? Folkhälsan vuokraa varmaan samanlaisia, tehokkaita sähköpumppuja kuitenkin, n. 50e per kuukausi, jos et siis aijo pumpata montaa kuukautta, kannattaa harkita sitä. En nyt muista numeroa mutta soita Helsingin keskustoimistoon ja voit hakea pumpun vaikka jo huomenna. Ja jos päätät tilata sieltä Amazonin kautta, niin kannattaa, voin luvata että se pumppaus on jopa ihanaa käsikäyttöisen rinnalla!