Hedelmöitys kuukautisten aikana?
Hei!
Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi kuukautisten aikana?
Kommentit (4)
olen kuullut että voisi tulla raskaaksi (hyvin epätodennäköistä kuitenkin) jos on yhdynnässä kuukautisten aikana. Silloin siis siittiösolu elää naisen elimistössä siihen saakka kunnes munasolu irtoaa. Raskaus ei voi siis alkaa kuukautisten aikana vaan vasta kun munasolu irtoaa. Yleensä munasolu siis irtoaa vasta kk-kierron puolessävälissä (n. 14 päivää kuukautisten jälkeen) eikä siittiöt elä niin kauan. Ehkä jos on epäsäännöllinen kierto ja munasolu irtoaa aikaisin niin olisi mahdollista.
Olemme tämän viikon yrittäneet lasta, sillä laskurin mukaan ovuloin eilen. No mulla on ollut eilisaamusta asti pahoinvointia,itkukohtauksia melkeen mistävaan asiasta, mielialan vaihteluit, väsymystä ja vihlontaa mahassa.ke-to välisenä yönä meni nenä tukkoon ja nuhaa aamulla niinkuin viimekin yönä. Tänään sattui yhdynnän jälkeen alavatsaan niin paljon että kyyneleet tuli silmiin ja taju meinasi lähteä, hädin tuskin pystyin kävelemään. Olimme yhdynnässä edellisten kuukautisten aikana useastikin, mistä johtuukin epäilys, että olisin tullut silloin raskaaksi... Jostakin luimme, että menkkojen aikana voi tulla raskaaksi... että itsekin olen hieman kysymysmerkillä ja hämmentynyt, kun on niin paljon ristiriitaista ttietoa...
ee ainakaan minun tietääkseni se ole mahdollista