Oireita pillereiden lopettamisen jälkeen?
hei,
tuliko teille jonkinlaisia fyysisiä oireita´, kun lopettitte pillerit? Minulla olisi alkanut uusi pillerikiekko eilen (mutta en siis ottanut kun vauvaan nyt toivotaan). Nyt särkee selkää.. Voisko olla jotain kropan ihmettelyä että missä pillerit viipyy?? Tavallaan vähän sellainen olo , kuin menkat alkaisi kohta.
Kommentit (10)
eli mä söin tossa touko-elokuussa minipillereitä ja ne kun lopetin niin kierto on ollu ihan sekasin.. nyt on yritetty siis neljä kiertoo jo kolmatta lasta mut eihän se tärppää ku noi menkat on 2vko-2kk välein et en tiä tuleeko koko ovulaatiookaan sit.. :(
silleen aika outo ku mulla ei ollu ees ihan e-pillereitä vaan ne minipillerit.. :o/
kisuliini84
on se että seksielämä parani huomattavasti!
Itse olen ollut 2 vk ilman pillereitä (8v käytön jälkeen) ja muutoksen oon huomannut - ja mieskin - ihan heti. Kyllä on kuulkaa mukavaa kun taas tekee oikeesti mieli ja tuntuu tosi hyvältä. Finnejä ei ole vielä ehtinyt tulla, eikä muutakaan vaivaa.
Elämä ois aika täydellistä ku vielä se vauvakin jossain vaiheessa ilmoittelisi itsestään : )
Ekassa luomukierrossa vatsa turposi ihan palloksi. Jatkuvaa juilimista ja ties mitä oli. Oviksen tunnistin ekassa ja tokassa kierrossa ihan selvästi (tai näin olen itse järkeillyt). Ensimmäinen kierto 27 ja toinen 29 päivää. Kuukautisten ensimmäisenä päivänä helvetilliset kivut.
Nyt kolmannessa kierrossa ei ole ollut mitään vatsaoireita, ei ehkä ovistakaan, en ainakaan tuntenut. Naama sen sijaan puhkesi kukkaan, ihanaa... Kiertokin on venymässä, kp 35 menossa eikä tädistä tietoakaan. Eli mikään ei ole niin kuin ennen =)
Juu, ja PMS-oireet tulivat myös kehiin.
Eli kuten edellisetkin vastaajat ovat huomanneet, kaikenlaisia muutoksia on luvassa! Itse kuitenkin olen kokenut ajan ihan jännittävänäkin tutkimusmatkana omaan kehoon.
Onnea yritykseen! =)
Lopetin e-pillerit elo-syyskuun vaihteessa, ja ensinnäkin menkat jäivät pois, vihdoin Teroluteilla käynnistettiin ja kp 103 vaihtui sitten kp 1:ksi.
Mulla oli myöskin kaikki raskausoireet: itketti, olin välillä todella vihainen, teki pahaa ja mahaa, selkää, jalkoja jomotti ja vihloi. Niin ja rinnat kipeytyi myös josain vaiheessa, ikinä ennen en sellasta ollut huomannut.
Teroilla käynnistetyt menkat ei olleet erityisen kipeät, mutta pahaa teki taas niiden aikana.
Positiivista on se, että seksielämä on todellakin parantunut! Melkein välittömästi pillerien lopetuksen jälkeen. =)
Hei,
Kuulostaa tutulta. Tästä on kirjoiteltu aika ajoin, että pillereiden jälkeen kestää aikansa ennen kuin oma hormoonitoiminta käynnistyy, tasaantuu, elimistö tottuu tms. Myös mulla oli pillereiden loputuksen jälkeen kaikenlaisia oireita ja luulin jo välillä olevani raskaana. Just esim. menkkamaisia kipuja, huonoa oloa, alavatsan kipristelyä jne lähinnä ovulaation jälkeen ennen kuin menkkojen olisi pitänyt tulla. Onnea yritykseen!
Anny
Moi, munkin kerrottava omat kokemukseni, eli eka kierto pillereitten jälkeen oli tosi tuskaisa. Normaalisti mun ei koskaan koske mahaan, menkkojen alkaessakin vain pieni nipistely, mutta siinä kierrossa oli tosi paljon epätavallisia kipuiluija alavatsalla. Toka kierto olikin sitten täysin oireeton, ei mitään kipuja (ei myöskään mitään merkkejä oviksesta, toisin kuin ekassa kierrossa) ja venähtikin sitten 60 päivän pituiseksi. Nyt jännäillään millainen kolmas kierto luvassa, vai joko tärppäisi...
Onnea vauvatärppiin!
Heippa!
Vähän on ollut samankaltaisia tuntemuksia: ainakin menkkakivut on koventuneet. Ja ikävistä ikävin on se, että näyttää tuo puberteetti alkavan uudelleen näin kolmikymppisenä: naama on ikävästi aivan täynnä finnejä. Täytyy nyt toivoo, et se mahdollinen raskausaika ois itelle just sitä kukoistusaikaa, mitä jotkut kehuvat sen olevan... ;o)
T.Amy75
Joo, mulla on myös sama, että otsaan ja leukaan pamahtaa finni toisensa jälkeen. Tosi rasittava piirre. Mutta ei auta kuin kestää... toivottavasti kohta tämä tila muuttuisi siihen odotustilaan, saa nähdä mitä se sitten tuo aikanaan mukanaan....
Mulla oli oikein raskaus oireita kun lopetin. siis koko kuukauden. itkin, pahoinvointia, muutama iso finni. en kuitenkaa ollu raskaana kun menkat oli ihan normaalit. 3 kk lopettamisen jälkeen tärppäs.
Onnea vauvan-tekoon!
my_selene ja Remppa puolen tunnin päästä rv16+0
Kuten itse naureskelen. Menkat häviää pariksi kuukaudeksi ja tulee TOSI voimakasta pahoinvointia. Naama ja rinta tietty kukkii ja menkkaoireet muuttuu vähemmän kivuliaiksi, mutta alkavat viikkoa ennen menkkoja. Ihanaa :)