Syrjintää? En saanut hakemaani työpaikkaa
koska vanhempainvapaani loppuu nyt ja pomo epäilee että jään uudelleen äitiyslomalle lähiaikoina.
Olin kuitenkin hakijoista pätevin. Sopivin/paras koulutus ja eniten työkokemusta. Haen siis töitä konsernin sisällä, olisin varmasti saanut sen, ellen olisi epäilyksen alaisena lasten hankinnasta.
Harmittaa tosi paljon. Nyt sen saa ihan kiva tyyppi huonolla koulutuksella, jota se ei edes todella kiinnosta (vain palkka kiinnostaa).
Paska!
Kommentit (8)
et välttämättä rehellistä vastausta saisi
Kunnan virkoihin on pakko palkata paperilla pätevin, yksityisellä puolella asia ei ole ihan niin mustavalkoinen. Liittoon tai työsuojelupiiriin kehottaisin kuitenkin soittamaan ja varmistamaan tilanteen laillisuus. Sieltä osaavat neuvoa eteenpäin.
Sinuun jää leima, että kerran kiltti, niin aina kiltti: " Ei se pahastu ja suostuu kyllä moiseen (tai pahempaankin). Kiltti tyttö, tehdään sille toistenkin oharit, ei se välitä tai suutu."
Kyllä minä tekisin jotakin asian eteen. Luottamusmiehellekin voisit jutella.
yksityisellä puolella se on aika vaikeaa hakea oikeutta työnantaja voi aika vapaasti ottaa töihin sellaisen joka tuntuu hyvältä paremmin perustelematta...
kunnan ja valtion viroissa taas asia joka on todella merkityksellistä siellä ei saa jyrätä toisen yli perusteitta siellä enempi ratkaisee pelkät paperit..
siinähän se hankaluus on että varsinkin pinemmällä paikkakunnalla helposti sitten saa hankalan maineen jos lähtee päätöksiä vastaan hangoittelemaan
mut jos pelkkä äitiysloman pelko oli syynä heivaamiseen niin väärinhän se on mutta asiaan voi yksityisyydellä puolella aika huonosti vaikuttaa.. ja ehkä se on parempikin etsiä toinen työpaikka jos pomolla on heti sellainen kanta että toi ei kuitenkaan kauaa täällä oo
Olet kuitenkin ollut nyt jonkun vuoden poissa työelämästä, ehkä tietosi eivät ole ajantasalla.
Ja jos lapsesi aloittaa nyt päiväkotihoidon, olet kumminkin poissa sairaan lapsen kanssa pätkittäin ensimmäiset puolivuotta.
En minäkään palkkaisi sinua hoitovapaalta tiiviiseen tai hektiseen projektiin. Kunhan nyt sopeudut ensin työssäkäyvän äidin rooliin vanhoissa tutuissa töissä ja katsottaisiin että miten edes se sujuu.
Vierailija:
Olin kuitenkin hakijoista pätevin. Sopivin/paras koulutus ja eniten työkokemusta. Haen siis töitä konsernin sisällä, olisin varmasti saanut sen, ellen olisi epäilyksen alaisena lasten hankinnasta.
Harmittaa tosi paljon. Nyt sen saa ihan kiva tyyppi huonolla koulutuksella, jota se ei edes todella kiinnosta (vain palkka kiinnostaa).
Paska!
En silti taida rohjeta mihinkään viranomaisiin olla yhteydessä. Mutta melkein tekisi mieli. Onko siitä joku " laki" olemassa, että pätevämpi pitää valita?
Kaikenlisäksi en ole nyt lisää lapsia hankkimassa, mutta olen vaan sopivan hedelmällisessä iässä oleva, esikoisen vasta saanut. (tai siis jo 30-v, eli olettavat siksi tuon (lisä)lasten hankinnan olevan ajankohtaista.)