Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä yksinhuoltajille!

Vierailija
10.12.2005 |

Jos ja kun ero meille tulee, niin mitä tukia saan? Jos siis pitäisin kaksi pientä lastamme niin, että olisivat isällään vaikkapa joka toisen viikonlopun ja myös arki-iltaisin. Nyt olen hoitovapaalla, mutta sitten olisi varmaan pakko mennä töihin. Palkka ois noin 1500 ¿/kk bruttona. Paljonko saatte asumistukea tolla palkalla esim. 600 ¿/kk maksavaan vuokrakaksioon? Entä elatusmaksut kahdesta lapsesta, kun mies tienaa suht saman verran kuin minä eli ton 1500 e/kk bruttona. Saiko lapsilisiin jonkun yksinhuoltajakorotuksen? Ja vielä lopuksi, onko kukaan katunut sitä, että on eronnut? Vai onko kaikkien elämänlaatu parantunut eron myötä?

Kiitos vastauksistanne!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat yhteensä lapsilisää noin 284e ja elarit ois ainakin 118e kappale. Asumistukeakin ehkä muttei montaa sataa euroa, kelan sivuilla helppo laskea. Olin vuosia 2 lapsen yksinhuoltajaäiti ja työttömänäkin osan aikaa ja silloinkin pärjäs jotenkuten. Kyllä sä pärjäät kun sulla on työkin ja en katunut päivääkään vaikka välillä olikin raskasta mutta onneksi myös meillä lasten isä oli mukana vastuuta jakamassa.

Vierailija
2/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeitä stressioireita oli lapsillakin jatkuvasta riitelemisestä yms. esim. ihottumia, jotka eron jälkeen katosivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan sen elatusmaksun 118¿ kuussa ja 36 ¿ korotuksen lapsilisään, eli ei tosiaan mitenkään ihmeellisiä etuuksia, mutta koska saan liksaa sellaiset reilu 2000¿ kuussa pärjätään hyvin. Ennen eroa elin uusperheessä ja kustansin lähes kaiken itse (mies tuhlaili rahansa lähinnä omiin hankintoihinsa itsekkäästi), joten nyt kun on enää minä ja poika, niin elämä on kyllä melkein yhtä juhlaa. Asumme pienemmällä paikkakunnalla eikä vuokrakaan ole kuin 440¿/kk, joten pärjäillään tosi hienosti. Eron jälkeen muutenkin elämänlaatu ja muut fiilikset kohosivat. Totta kai siinä oli oma kriisiaikansakin, vaikka eroa olikin itse vongannut. Olen ainakin itse tosi tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseen. Tsemppiä.

Vierailija
4/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me siis taloudellisesti pärjättäisi ihan hyvin. Miten toi elatusavun määrä lasketaan? Vai saako isä päättää sen itse? Siis maksaako minimin vai enemmän.

Nyt joulun aikaan tuli vielä mieleen sellainen asia, että miten te vietätte joulun? Mä en voisi kuvitellakaan, että olisin lapsistani erossa jouluna. Mutta mies ei kyllä suostuisi siihen, että lapset olisivat aina jouluna mun luona. Eli kai se vaan sitten pitäisi joka toinen joulu olla ilman lapsia, mutta en kyllä voisi!

Entä näettekö te eronneet ollenkaan ex-appivanhempianne? Mulla on tosi mukavat appivanhemmat ja haluaisin nähdä heitä vaikka ero tulisikin miehen kanssa. Toisaalta fiilis olisi varmaan vähän vaivautunut, koska he kuitenkin olisivat erossa miehen " puolella" .

Vierailija
5/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kykenevät pitämään kontaktia ex:n puolen sukulaisiin ja toiset ei.

Joulut ja muut teidän täytyy sopia itse, jos siihen ei kyetä, niin sitten oikeudessa. Voisihan se mennä vaikka niin, että toinen saa joulun ja toinen sitten uuden vuoden tms.

Vierailija
6/6 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkisesti paljon paremmin. Itse en ole tavannut anoppia eron jälkeen kuin lasten synttäreillä, mutta uskon että jos sulla on hyvät välit anoppisi kanssa, vaoit ihan hyvin käydä heidän luonaan. Itse olen ainakin ystävystynyt nyk. anoppini kanssa niin että varmasti kävivsin, mikäli ero tulisi, tosin sitä ei tule tapahtumaan, nykyisen kanssa natsaa kaikki niin hyvin... Minimi elatus on 117 ¿, jonka mm. minä pöljä saan lapsen isän painostuksen vuoksi, lastenvalvoja yleensä laskee sen isän palkan mukaan. Mutta minimistä huolimatta kaikista tyytyväisin olen siihen että ei tarvitse enää olla miehen kans tekemisissä. Ja joulun lapsi on minun luonani, koska isä ei juurikaan viitsi paniostaa jouluun, ja koskaaikoinaan laiminlöi tapaamisia, voin niillä verukkeilla viettää lapsen kanssa joulun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi