Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+*+*+Viikonloppua HUHTIkuiset*+*+*+

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin niin väsynyt työpäivän jälkeen, että olisin voinut käydä nukkumaan heti kun pääsin kotiin.

Iltapäivästä alkoi tuntumaan siltä, että pelkkä kävely käytäviä pitkin töissä tuntui masussa, vaikka yleensä ei kyllä ihan nyt tuommoinen missään tunnut. Kyllä minä pystyn suht hyvin vielä taapertamaan kovempaakin vauhtia ilman ongelmia, ainakin aamulla kun on vielä pirteä. Töiden jälkeen onkin ihan eri juttu!

Eilen oli ihanaa kun kävin eräässä toisessa työpisteessä työpaikallani ja eräs nainen sanoi minulle, että " mites sinä olet nyt taas noin sievistynyt" ja katsoi mahaani... häkellyin täysin ja lopulta sain suustani, että pitäähän sitä välillä aina sievistyä =D

Enhän minä kyllä kerkeä ihan vuottakaan olla töissä kun jään mammalomalle, joten ehkä siitä tuo " taas" .

Mites te muut, joko masuanne huomioidaan kovasti töissä?

Itse olen onneksi vielä säästynyt hiplaajilta. Meidän työpaikalla on ainakin yksi nainen, joka aina tulee kysymättä taputtelemaan ja hiplaamaan masua koska hänestä raskausmasut on niiiiin ihania. Itse en kyllä tykkää että minuun kosketaan " ilman lupaa" .

Nyt lähden jatkamaan siivousta!

T: Siriin ja masukki rv 23+2

Vierailija
2/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt lasten kanssa täällä mun vanhempien luona, aivan Pohjois-Savossa, ja kyllä täällä onkin kaunista ja lumista!

Mies läksi aamulla aikaisin jänismetsälle, ja minäkin jo kävin " korkkaamassa" oman rakkaan talviharrastukseni, eli lumikenkäilyn. Kyllä olikin aivan ihanaa koiran kanssa lumisessa metsässä tunti kenkäillä! Sielu lepäsi, kuten sanonta kuuluu :)

Täällä on niin helppo lähteä, kun mummi tai ukki hoitaa lapsia!

(.): potkuja on tullut nyt mukavaan tahtiin. Eilenkin illalla nukkumaan mennessä potki jo oikein lujaa. Aivan tunsin kantapään vatsan läpi! Ne olivatkin ensimmäiset oikein " kunnon potkut" :)

Olo on muutoinkin ihan hyvä. Melkoisesti vain tahtoo noi mielialat heitellä.. Kait tällaiselle tuittupäälle tää raskausaika on varsin haastava juttu..

Mutta nyt täytyy lähteä kävelemään " kylille" ja ostamaan hiukan leivontatarvikkeita. Ajattelin samalla reissulla nukuttaa nuorimmaisen vaunuihin päikkäreille.

Kaunista lauantaipäivää kaikille mammakollegoille! =)

tilda 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siiskään työelämässä, mutta yleensä vatsantaputtelijoita on kyllä riittänyt.. Vielä ei vatsa ole niin suuri, että se ketään innostaisi taputtelemaan, mikä on vain hyvä juttu. Muakin nimittäin ärsyttää aivan kympillä, että vieraat ihmiset tulevat " koskemaan" ilman lupaa!

Vierailija
4/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan kirjoiteltua tännekin! Monta viikkoa on mennyt jo edellisestä kerrasta! Silloin tällöin oon käynyt kyllä kuulumisia lukemassa =).

(.) kasvaa jo vauhdilla! Ei taida enää kellään olla epäselvää mitä on tiedossa, kun näkee tän masun... Maanantaina oltiin rakenneultrassa ja hipsiäinen vastasi kuta kuinkin aikaansa. Kaikki vaikutti muutenki olevan oikein hyvin!

Nyt kun puoliväli on jo takana, alkaa itsellekin tulla turvallisempi olo. Eiköhän sieltä jotain valmista kevääseen mennessä tule. Käytiin jo viime sunnuntaina katsastamassa vähän vaunuja. Eiköhän niitä uskalla jo tuossa tammi-helmikuussa viimeistään alkaa hankkimaan? Niin vähän tuumailtiin miehen kanssa. Paljon on kyllä hankittavaa, kun ensimmäinen lapsi on tulossa.

Siitä työpaikkajutusta... Itse olen asiakaspalvelutyössä ja muutaman kommentin olen jo kuullut. Yksikin asiakas kysyi jo viime viikolla, että koskas sut päästetään lomalle? Olin kyllä aika yllättynyt. Onhan maha jo ihan selkeä vauvamasu, mutta en nyt kyllä omasta mielestäni ihan viimeisilläni olevalta näytä :). Mua kyllä ainakin ärsyttää julkinen mahan arviointi. Onko nyt sitten jonkun mielestä liian pieni tai iso... Eihän sitä normaalistikaan arvostella, että onpas sulla iso/pieni maha, miksi raskaus oikeuttaa muka siihen?? Hiplailijat on onneksi toistaiseksi pysynyt kaukana, toivottavasti näin jatkuisikin.

Maudie ja Hipsiäinen 21+6

Vierailija
5/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkele että ottaa oikeesti aivoon, kun naisilla on muka oikeus arvostella mikä on oikea/väärä vatsankoko. Mäkin oon oikein 150 senttiä pitkä, niin onko se nyt joku jeesuksen ihme jos mun vauvamasu on todella selkeästi esillä jo noin 3 min. plussatestin teon jälkeen. Vallankin kun esikoinen on kaksivuotias! Kyllä tekis mieli välillä sanoa, että kyllä sunkin persees on sen verran leveä, ettei kannata paljon raskaana olevia naisia kritisoida! Enkä siis muuten ole lihava... vähänkö tuli tilityksen makua.

Vatsankoskettelijoita ei meillä töissä ole, olen ainoa jolla on lapsia ja sitten asiakkaat on pääasiassa miehiä ja heille tuntuu lasta odottava nainen olevan pyhä. Mun mielestä se on jotenkin ihanaa, ei tarvii kuunnella mitään lipeviä juttuja joita sitten taas muuten riittää kyllästymiseen asti. Onneksi en siis ole töissä naistenvaate- vaan miestenvaateliikkeessä.

Jaahas nyt saunomaan!

Peppinetta 23+5

Vierailija
6/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikonloppu sujunut rauhalliseen malliin, pientä ulkoilua, vähän siivoilua ja ruuan laittoa. Muutoin on saanut rentoutua ihan rauhassa. Huomenna mennään sukulaisten luokse sunnuntailounaalle, joten eipä tarvii ruuan laittoakaan huomenna niin paljon harrastaa.

Nukkumisesta oli tässä puhetta viikolla. Itse olen aina nukkunut enimmäkseen kyljellään, jonkin verran mahallaan. Nykyäänkin nukun enimmäkseen kyljellään, silloin tällöin olen nukkunut vielä mahallaan siten, että toinen jalka on koukussa ja tyyny tukee rinnasta lähes kylkiasentoon. Muutaman kerran olen yllätyksekseni herännyt selällään.

Koskapa jo äippälomalla olen, ei ole töissä tarvinnut mahan taputtelijoita kestää. Eipä ole muuallakaan vielä ihmiset masua koskemaan ryhtyneet. Arvioivia katseita kyllä koosta saan osakseni aina, kun työkavereita näen. Yleisin mielipide taitaa olla vielä, että pienihän tuo masu vielä on. Onhan tässä vielä aikaa valaaksi kasvaa, joten sitä odotellaan... :)

Asetuin äsken sohvalle rentoutumaan tv:n ääreen, kun vauva alkoi potkia. Päätinpä kerrankin kytätä, että josko näkyisivät jo päällepäinkin potkut. Niin siinä alkoi ihan naurattaa itseäni, kun maha alkoi hytkyä vauvan potkujen tahdissa! Hyvin näkyivät.

Rentouttavaa lauantai-iltaa mammat!

Kissankello 23+2

Vierailija
7/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti rueta vinkkejä kysymään... On niin kiva kun on vapaa viikonloppu ja mieskin sai pikkujoulut vietettyä ; ). Mutta kun kamala nuha ja kuume vaivaa, poskiontelontulehdus. Eikä oikein tunnu helpottavan vaikka lääkekuurin sain! Mietityttää vaan että miten vaavi jaksaa, onko muut sairastaneet ja selvinneet?

Niin tuosta mahan seudun hiplaamisesta; meillä muutama työkaveri silittelee ja juttelee vauvalle enemmän kuin minulle... Ja sit itse vähän vaikeana mitä sanois! Ja kyllä kaupoissa huomaa kun saa niitä pitkiä katseita! Sitten yritän vaan ajatella että onhan sitä itsekin joskus vauvakuumeessa tullut muiden mahoja tiirailtua!

Nukkumisesta: Kyl nyt ku joka paikka on limaa täynnä yrittää keksiä kaikki keinot että sais nukuttua! Itse nukun kyllä nykyään kyljellään ja myös paljon selällään mutta kyllä kova ikävä on mahallaan nukkumista! Onneksi vauva aina piristää pienillä hennoilla potkuilla joita onneksi on odottelun jälkeen ruennut tuntumaan!

Kait on pakko taas siirtyä sohvan uumeniin ku tulee niin huono olo kun yrittää olla pystyssä! Lauantai saunakin jää väliin :( Hauskaa iltaa kaikille ja laittakaa nuha vinkkejä jos hyviä tiedossa! Josko tästä paranee...

Hansu 22+4

Vierailija
8/11 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sain tiskattua ja muutenkin siistittyä paikkoja. mukavampi aamulla herätä uuteen päivään kun koti on siisti. nyt onkin hetki aikaa kirjoitella.

iso osa päivästä meni talolla esikoisen kanssa katsellessa kun mies ja apumiehet teki töitä. illalla käytiin sitten heidän jäljet siivoamassa ja aikaa siinä vierähti 1.5 tuntia ja 4 isoa jätesäkkiä tuli taas roskia, jätettä. onneksi iso-mummi on mun apuna leikkimällä pojan kanssa että sain rauhassa siivota.

Maha alkaa tosiaan jo näkyä. oon vanhoja kuvia katsonut ja tämän kokoinen maha mulla oli esikoisen kanssa 4-6 viikkoa myöhemmässä vaiheessa. ainakin oman arvion mukaan. no, neuvola on vasta reilun viikon päästä niin maha mitataan silloin. Työkaverit kovasti ihastelevat kasvua mutta kukaan ei tule koskemaan. onneksi!! yksi miespuolinen muistaa aina mahaa kehuessaan sanoa " niin ethän sä kyllä lihonut ole yhtään" =)

enemmän jännittää nuo työpaikan asukkaat. työskentelen mielenterveyskuntoutujien asumispalveluyksikössä ja aina ei tiedä kuinka he reagoivat vauva-mahaan. no, entinen työpaikka oli valtion mielisairaala jossa tosiaan hoidetaan kriminaalistatuksen omaavia " mielisairaita" eikä sielläkään kukaan potilaista oireillut mahani takia. naispotilaita piti välttää kun heillä saattaa olla esim oman lapsen tappo taustalla ja toisen vauvamaha saattaa vaikuttaa pahasti heihin. ja siellä oli työtakki aina suojana, nyt ei työvaatteita ole. isoja paitoja vain käyttöön.

Maanantaina on sitten ultra jossa vihdoinkin saan selville lasketun ajan. saattaa siis vierähtää toukokuun puolelle. toivottavasti ei!! menkkojen mukaan laskettu olis 3.5. mutta vko 12 ultran mukaan 30.4. nyt seuraavassa ultrassa katsotaan laskettu tarkalleen. pitäkää peukkuja!! oon tottunu jo ajatukseen (juuri ja juuri) huhtisvauvasta ja just teidän kirjoitusten seuraamiseen!! =)

mukavaa viikonloppua kaikille!!

ps. nukkuminen selällä tuntuu hyvältä ja välillä vielä myös puoli mahallaan! viime yönä tosin heräsin pari kertaa selältäni kun tuli supistuksia...

hanimböörd

Vierailija
9/11 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunnin lumikenkälenkki taas koiran kanssa takana lumisessa, KAUNIISSA metsässä! Kyllä maalla on mukavaa :)

Tänään lähtelöidään kotia kohti. Suunnitelmissa olisi joulupullan leipomista, ja kauneimmat joululaulut kirkossa. Menen sinne esikoisen kanssa. Kauneimmat joululaulut kuuluu mun Joulun odotukseen, ja tuntuu, että niistä se todellinen Joulu alkaa.

Masuun ei uudempia. Aina vain kun peilin ohi kulkee, niin hämmästyy, et kuinka isolta vatsa alkaa näyttämään! Kunnon " pömppis" :) Tiitiäinen siellä potkiskelee, ja eilen illalla nukkumaan mennessä heitteli ilmeisesti kuperkeikkaa, sellainen mylske kävi vatsassa!

Tänään ei tämän ihmeempiä, on paljon tekemistä, joten alan touhuilemaan. Kaunista sunnuntaipäivää!

tilda 21 tasan!

Vierailija
10/11 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas ollut yhtä hulinaa ja aika menee kyllä nopiaa!

Eilen oltiin Lohjan entisajan joulumarkkinoilla, oli kyllä ihan paljon kojuja ja tapahtumaa ja ihmisiä, kylmäkin oli, että olikin ihana tulla kotio glögille ja samalla aloitettiin isällään asuvien poikieni synttärijuhlien vietto, mulla kun on kolme lapsista syntynyt joulun aikaan;-) Tänään vielä muutama vieras ..Ensi viikkokin menee nopeaa kun on omien lasten joulujuhlat ja töissä lapsille joulujuhlat. Sitten alkaakin joulun vietto ja ihana, odotettu kahden viikon joululoma!!!

Oma (.) : Töissä mahaani tai raskautta ei huomioida mitenkään, ei kysytä vointia saati sitten hiplata, mutta se mikä vähän harmittaa on, ettei myöskään huomioida jaksamistani ollenkaan:(

Nuk´kuminen alkaa tosiaan olla hankalaa..Kyljellä tulee nukuttua ja välillä puolimahallaan tai sitten joskus selällään..Nouseminen alkaa olla hankalaa makuulta.

Vauva potkii paljon ja liikkuilee pitkin päivää, ihanaa, en muistanutkaan sen olevan tälläistä. Illemmalla pitäisi käydä katsomassa isompaa autoa, meitä kun on keväällä joka toinen vkl ja loma-aikoina 7 henkeä;-)))

Ponnari & Masukki 22+1

Vierailija
11/11 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo täälläkin masu kyllä näkyy jo niin selvästi että ei epäilystä....saas nähä millon napa putkahtaa ulos,heh.ainakin viimeksi kävi niin ja mies sanoikin sitä nakinpääksi ja sen näkönen se kyllä olikin...

oon yrittäny esikoiselleni selittää aina välillä että äisin masussa on vauva mutta tokkopa tuo paljoa yummärtää(nyt 1v ja 5 kk) kovasti se kyllä kuuntelee kun selitän...

mulla kanssa ollu flunssa jo parisen viikkoa,tosi sitkeä tauti..nyt jo tosin hiukan parempana!jospa se tästä...

joululahjatkin olen jo saanut kaikki ostettua joten niistäkään ei tarvi enää stressiä repiä,olla vaan ja odotella joulua!