Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baby bornista ja muista pikkutyttöjen lahjoista

10.12.2005 |

Ihmettelen tässä 2-vuotiaan tyttäreni suurta vauvan hoito, nuken kärryjen työntö ja ruoanlaittoinnostusta, ja mietin missä vaiheessa lapselle hankitaan esim. Baby Born-nukkeja jne. oikeita nukenvaunuja ?? Nämä melko yhtäkkisesti alkaneet " naiselliset" tekemiset on tähän asti hyvin hoituneet jollain kotonaolevalle nukella, oikean vauvan vaatteilla sillä, nuken matkarattailla ja oikeilla kattiloilla. Mitä siis 2-vuotiaalle tytölle lahjaksi, ettei mennä liian aikaisin isompien tyttöjen juttuihin...??

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat siitä asti olleet kestosuosikki. Hän on niissä työnnellyt pientä vauvaa. Nyt joululahjaksi tulossa Baby Björn, ikää nyt 2v4kk.

JOs tyttö selvästi tykkää nukkeleikeistä niin mikäs siinä. Kyllä niitä leluja löytyy sitten vanhempanakin, barbit, bratzit ja muut...

Vierailija
2/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti sai 1-vuotis lahjaksi brion nukenvaunut ja ollut siitä lähtien suosikkileluja, on myöskin usea erikokoinen nukke joita hoidetaan, kylvetetään ja koetetaan opetella laittamaan vaatteita, housut menee mutta paidat ei :O)

Leikkikeittiö on myöskin suosittu meillä kotileikeissä, kokataan, pestään pyykkiä ja matkii tekemisissään äitiä :O)

Imuri ja kaikkea muuta kivaa lahjaksi....

Meillä ainakin lelut millä saa matkittua aikuisten tekemisiä on ne parhaat.

Meillä tyttö nyt reilu 2vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo yksivuotiaalle leikkikeittiö, nukkeja jne....mulla on neljä tyttöä, joten kaikkea on ja paljon, en enää muista miten muiden kanssa, mutta kolmoselle ostin viime jouluna, jolloin hän oli reilu 2v: pölynimurin, siivoussetin, jossa harja, rikkalapio, moppi, juuriharja jne....

nukkeja meillä on monia, löytyy nukenammetta, silitysrautaa, syöttötuolia, nuken babysitteri, nuken turvakaukalo, yhdistelmävaunut hoitolaukkuineen ja kantokoppineen, sateenvarjorattaat, erinäinen määrä nukenhoitotarvikkeita ja paljon astioita.

Lisäksi tuon ikäiselle tytölle Minttu-kirjat ovat aivan valloittavia=)

Hyvin pian saat olla jo hankkimassa prinsessatavaraa....

Vierailija
4/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmisoittimia

Vierailija
5/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti haluatte kasvattaa tyttärenne noin, vai jäikö puolet leluista vain epähuomiossa mainitsematta?

Minusta nimittäin kuulostaa todella järkyttävältä!!! Itselläni on kaksi vanhempaa poikaa (6v ja 4v) ja meiltä löytyy lähes kaikki nuo mainitut lelut ja sen lisäksi joukko " poikamaisempia" : junarata, autoja, palikoita, duploja, legoja, rakennussarjoja, palloja, pelejä, kirjoja, jne.... Ei tulisi mieleenkään ostaa lapsille vain pelkkiä " sukupuolen mukaisia" leluja tai kammeta heitä pienestä pitäen sukupuolimuotteihin! Minusta on tärkeää, että lapset saavat leikkiä KAIKENLAISILLA leluilla, ja meillä totisesti ovat kelvanneet kaikki lelut, mm. leikkikeittiö on ollut suurimpia hittejä aina!

Kuopus on tyttö (alle vuoden) ja hän saa joululahjaksi mm. puisen junan ja leikki-auton. Ja aivan samalla tavalla kuin pojillekin aion hankkia hänelle kaikenlaisia leluja (tai oikeastaan aion hankkia enää aika vähän leluja, kun meillä on jo " kaikkea" ) ja rohkaista häntä monipuolisiin leikkeihin.

Millä ihmeellä vaaditte tasa-arvoa aikuisten maailmassa, jos ängette lapset pienestä pitäen sukupuolimuotteihin, vai ettekö vaadi? Suostutteko itsekin hellan ja nyrkin väliin?

Vierailija
6/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt turhaan pulttia tällaisesta aiheesta ota. AP näytti nimenomaan kysyvän lahjaa tytölle, joten sen mukaan kysymykseen vastattiin. Kyllähän meiltäkin löytyy traktoreita, (tytön suuria suosikkeja, koska papalla on maatila) autoja yms " poikien leluja" .

Se että haluaa ostaa tytölle tyttömäisen joululahjan ei tarkoita sitä, että opettaa lapsensa nyrkin ja hellan väliin???

Ja totuushan on, että toisilla tyttölapsilla tuo hoivavietti pienenä on suuri ja he haluavat tosiaan paijailla nukkevauvojaan. Eihän se sitä tarkoita, että heistä aikuisena tulee alistettuja kotiorjia?!?! Korjaa jos olen väärässä...=)

Vierailija
7/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja eikös sitä pidä kuunnella sitä lasta...oli se sitten tyttö tai poika...millä HÄN haluaa leikkiä! Uskonpa ettei AP (eikä kukaan muukaan tästä viestiketjusta) tarkoittanut, ettei " anna" lapsen leikkiä kuin tietyillä leluilla! Itse olisin ainakin ollut lapsena tosi pettynyt jos kauan odotettu ja toivottu joululahja olisi ollut nuken sijasta auto vaikka olinkin tottunut leikkimään enemmän poikien kanssa " poikien leluilla" = ).

Vierailija
8/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöt 6- ja 4-vuotiaita. Myös minä luulin esikoisen vauva-aikana, että meillä leikitään myös autoilla, junaradoilla ja muilla. Meille ostettiinkin aluksi mm. Brion junarataa ja pikkuautoja. Lopetimme kuitenkin nopeasti, kun huomasimme, että ne seisovat täysin käyttämättöminä nurkassa. Tyttömme eivät halua leikkiä muilla kuin näillä " tyttömäisillä" jutuilla. Joskus kokoavat junaradan, mutta se on yleensä osana jotain muuta leikkiä. En itse ainakaan halua tuhlata rahojani leluihin, jotka jäävät kuitenkin käyttämättä. No, kun on poikavieraita, niin he onneksi leikkivät kyseisillä tavaroilla.

Olen myös kuullut, että perheissä, joissa on sekä tyttöjä että poikia, lapset vain hakeutuvat jo 1-vuotiaina erilaisten lelujen kanssa leikkimään. Eli vaikka talo on täynnä esikoispojan autoja ym., leikkii tyttö lähinnä sillä yhdellä nukella, joka löytyy. Sitä paitsi minusta kyse ei missään tapauksessa ole siitä miltä lelu näyttää. Meillä ainakin pikkuautoilla on muutaman kerran leikitty niin, että autot puhuivat toisilleen aivan kuin esim. barbit tai nuket. Kertaakaan niillä ei ole ajettu edestakaisin tai päristelty. Kyllä se pikkunainen sieltä usein löytyy, vaikka tyttö kuinka ympäröitäisiin autoilla ja traktoreilla. Enkä ymmärrä mikseivät tytöt saisi leikkiä prinsessa- ym. juttujaan, koska ne luonnostaan tuntuvat tyttöjä kiinnostavan.

Vierailija
9/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä apinatutkimuksessa on todettu, että kun apinalapsille annettiin erilaisia leluja vapaasti käyttöön, valitsivat tyttöapinat nukkeja ym. ja poika-apinat autoja.

Eivätkä tyttäreni toivottavasti joudu nyrkin ja hellan väliin sen vuoksi, että annan heidän pienestä pitäen olla sellaisia kuin ovat. Nyt pieniä neitejä, naisen alkuja ja myöhemmin toivottavasti tasapanoisia ja vahvoja naisia. En ymmärrä miten autoilla leikkiminen mitenkään parantaisi heidän tulevaisuuttaan.

Vierailija
10/25 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on brion junarataa, joka on korissa täysin käyttämättömänä, löytyy kirjoja pilvin pimein, joista puppe ja minttu-kirjat ovat tytöstä ihan parhaita. Autojakin on, muttei niillä leikitä.

Mikäs siitä hellan ääressä olemisesta niin kauheaa tekee....itse viihdyn vallan mainiosti, kuten tässä meidän muutenkin vaaleanpunaisessa maailmassa. Ja opetan lapsiani toimimaan monipuolisesti siten, etteivät ole riippuvaisia muista aikuisinakaan...taidoiltaan siis. Pysyy siis kädessä sekä ripsiväri että meisseli=)

Vierailija
11/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä kun en vain suostu uskomaan, että kyse olisi sisäsyntyisestä ominaisuudesta, vaan väitän että suurin osa näistä väitetyistä eroista syntyy kasvatuksen vaikutuksesta - ja todennäköisemmin enemmistö sellaisen huomaamattoman piiloviestinnän kuin niinkään tietoisen ohjaamisen tuloksena.

Ennakko-odotuksia omaavilla vanhemmilla, isovanhemmilla, kummeilla ja tuttavilla kun vain on tapana vahvistaa niitä tapoja, leikkejä ja käyttäytymistottumuksia, joita he pitävät sopivina tai " sukupuolen mukaisina" ja hyljeksiä niitä tottumuksia, jotka eivät sitä ole. Olen nähnyt niin lukuisia kertoja, kuinka ihmiset kommentoivat samalla tavalla leikkivien lasten leikkejä: " Voi kuinka tyttö työntelee niin somasti nukenvaunujaa" tai " On pojassa insinöörin vikaa kun on heti nukenvaunuja korjaamassa" jne...

Lapset ovat herkkiä näille piiloviesteille ja oppivat ja omaksuvat hyvin nopeasti ja herkästi ympäristön sopivaina ja hyvinä pitämät toimintatavat. Lapsi haluaa luonostaan miellyttää ympäristöään ja jos ympäristö uskoo tyttöjen olevan tyttömäisiä, niin hehän ovat sitä!

Enkä puhu ainoastaan uskomusten perusteella. Meillä kahdella pojalla on aina ollut kaikenlaisia leluja ja niillä on myös leikitty! Toki suosikkeja on ollut eivätkä kaikki ole aina olleet yhtä suosittuja: Autoista lapsemme eivät ole ikinä perustaneet pätkän vertaa, sen sijaan leikkikeittiö ja rakenteluleikit (legot, rakennussarjat) ovat aina olleet mieluisia. Kausiluontoisesti ovat kiinnostaneet mm. junarata, nuket tarvikkeineen, Playmobilit, muumitalo ym. Esikoinen on innoissaan nukkekodista kun taas kakkonen ei välitä siitä lainkaan. Kakkonen tykkää palloista, joilla esikoinen ei jaksaisi pelata ollenkaan. Trendilelut eivät ole kiinnostaneet kumpaakaan koskaan. Esikoisen lempiväri on sininen, kakkonen haluaisi kaiken vaaleanpunaisena, askartelee vaaleanpunaisesta ja menisi varmasti päiväkotiin vaaleanpunaisissa hepenissä jos annettaisiin. Molemmat rakastavat pikkusiskon hoitamista, mutta esikoinen on siinä selvästi arempi kuin kakkonen,....

Kyllä näitä eroja lapsista löytyy kun etsii, mutta mitään sukupuolisidonnaista en ole vielä huomannut - mutta meidän lasten onkin annettu kasvaa sellaisiksi kun he ovat ilman painetta muottiin änkemisestä.

Tottakai joissakin lapsissa voi olla enemmän feminiinisiä ja joissakin enemmän maskuliinisia puolia, mutta en usko sen olevan oikeasti sukupuoliriippuvaista. Pakottamalla lapset muotteihin riistetään heiltä oikeus olla omia itsejään! Pahimmillaan se johtaa psyykkisiin ongelmiin jos lapsen todellinen minä poikkeaa paljon siitä muotista, johon häntä ängetään. Sopeutuvaisimmat ja ne, joiden todellinen minä on lähempänä muottia selviävät paremmin, kukaan tuskin ihan ongelmitta.

Vierailija
12/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mun piti oikein varta varten rekisteröityä, että pääsen vastaamaan!! Oon nimittäin aivan samaa mieltä nipon kanssa. Ja toteutan samaa linjaa omieni kanssa. Välillä vaan tunnen olevani kuin joku kummajainen monissa äiti/isäporukoissa, tuntuu ettei monet yhtään ymmärrä mun pointtia! Varsinkin kun mulla on " vain" tyttöjä, varmaan ajatellaan, että toi on joku miesvihaaja femisti tms. Hah!! Kyllä poikien kanssa olisi sama periaatteelleinen linja! Siis ettei lapsia tarvitse tunkea johonkin muottiin. Ja poikiahan tungetaan jopa enemmän.

Meillä tytöt tykkää ns. poikien leluista, koska olen heitä niillä leikkimään kannustanutkin. Itse tarkoitus se ei ole, mutta monipuolisuutta tuo. Myös tyttöjen lelut kelpaa. Mutta en halua meille ylen määrin " tyttöjen" tavaraa: leikkisilitysrautaa, -pesukonetta, -imuria jne. siivoustarvikkeita, koska en halua että tytöt työnnetään " kotitöidentekijän" rooliin. Nytkin ostin kuopukselle palomiehen varusteet ja kyllä tykkäsi!! Ostan siksikin itse monipuolisia leluja, koska ympäristö todella pitää huolen, että ns. tyttöjen leluja lahjoiksi tulee, siitä ei ole huolta!

En myöskään ymmärrä (ketjun aloitus), miksi 2v tytölle pitäisi ostaa Baby born -nukke, jos lapsi ei sitä itse osaa haluta. Tavallinen nukkehan ajaa saman asian. Mä ostan ns. muotileluja jos lapset niitä erityisesti toivoo, mutta en muuten. Nykyään on usein niin, että lapsille ostetaan kaikki mahdollinen jo ENNEN kuin ne ehti itse niitä asoita toivoa ja haluta. Esim. meillä on perusnuket olleet käytössä, eikä lapset ole mitään babyborneja koskaan kyselleet (vanhin 7v).

Vierailija
13/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan vielä, että vähän väärä paikka paasata sukupuolimuoteista yms. Avaa vaikka siihen oma ketju, varmasti saat aikaan kunnon keskustelun. Kuten edellä monet ovat jo maininneet, toimivat ihan samoin kuin te kasvatuksessa, ostavat kaikenlaisia leluja ja niistä tottakai (toivottavasti myös teillä) annetaan leikkiä niillä leluilla millä lapsi leikkii! Omia mielipiteitä saa olla mutta turhaan niitä toistellaan tässä asiassa kun kaikki ovat suunnilleen samaa mieltä. Kysehän ei ole sinusta Nipo vaan Iriksen kysymyksestä. Ja jos luet tarkempaan noita juttuja niin kukaan ei anna sinulle negatiivista palautetta vaan kaikki toteavat tekevänsä samoin kun sinä, joten et ole ainut joka kannattaa aatetta -antaa lapsen leikkiä kaikilla leluilla! Muut eivät tule vain paasaamaan tuosta asiasta. Ja kyllähän niitä tusina nukkeja saa tuolta kaupasta vaikka millä mitalla, mutta eikö kannata ostaa kerralla se kunnon nukke jos lapsi niistä tykkää. Meillä ainakin on tämä baby born vaikkei tyttö juuri sitä nukkea nimenomaan ole toivonut, nukkea vaan. Koska sitä voi kylvettää, se on oikean vauvan näköinen ja kokoinen, kestävä ja sille mahtuu oikeat vauvan vaatteet ja vaipat!

Vierailija
14/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että unohdatte baby bornit, ennenkuin on liian myöhäistä :), meillä 3.5-vuotiaalla on pari tavallista nukkea, mutta leikkii mieluummin nalleilla ja pukee innoissaan niille kirppisvauvanvaatteita eikä haittaa vaikka vaatteet ois liian isojakin. Eilen taas käytiin rikkaassa perheessä synttäreillä ja 5-vuotias tyttö oli toivonut lahjaksi baby bornin kengät. NE MAKSOI 13-EUROA!! no, vieressä oli 6 euron hintaiset toisen merkkiset nukenkengät, ja ostin ne, niihin sain vielä ostettua lisäksi piirustustarvikkeita, kun oli edullisemmat. Synttärisankari juoksi huoneeseen mököttämään avattuaan lahjamme ja kun menin kysymään että oliko kivat, neiti ärähti että OLISIN HALUNNUT BABY BORNIN KENGÄT! JA PALJON MUUTAKIN NUKEVAATETTA! Toivottavasti omat lapseni oppisivat arvostamaan mitä saavat.. baby born muutenkin on ihan älytön rahastskeino, kylpytakkikin maksoi 22 euroa.. hohhoijaa.

Vierailija
15/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia, jokainen yksilönsä eikä toivottavasti liikaa ympäristönsä ohjaama (useimmiten tosin varmasti kyllä!).

Mutta 2v. on aika pieni, tarvitseeko markkinahumuun (tai mihinkään muuhun) vielä sukellella? Tuntuuhan se kukkarossakin!

Noita kaiken karvaisia pehmoeläimiä (tai pehmoMOLLAMAIJOJAKIN), löytyy sieltä sun täältä. Itse olemme ehdottamasti Biltema-linjalla ; ) sieltä saa turvalliset ihanat pehmohauvat ja vaikka mitkä muutkin lelut, joista ei tarvitse pelätä palasten lentävän rajummassakaan leikissä ; ) ja tyttäremme tykkää kovasti noiden leluista. Niin kovasti, että se yksi BabyBorn tai mikälie (jolla leikkimisestä on saanut tasan saman verran kehuja kuin muillakin leluilla leikkimisestä kotosalla - eikä kuitenkaan ole siitä koskaan ollut kovin kiinnostunut, saati vieläkään vaikka hoitovietti on voimakas ja ikää 2v8kk).

Eli itse suosittelisin aivan jotain muuta : ) tai sitten sitä Babybornia, jos ihan lapsi itse sellaisen pyytää?! Ja pyytämisestä voisinkin kertoa meidän muksun kohdalla hyvän esimerkin, että kun ITSE bongasi yhdestä lelumainoksesta Black&Decker leikkiporakoneen, niin sen jälkeen on sitä kinunnut ja aina nähdessään kuvan aidosta tai leikkiversiosta - ruvennut vinkumaan sen perään, retuuttaa jopa kokonaisen sanomalehdenkin huoneesta toiseen vain pyytääkseen/näyttääkseen :D). Eli joululahjapakettiin sellainen kääräistään!

Ohi mennen mainittakoon, että kyllä varmasti se on vaikuttanut lapsen pehmoeläinhoitoinnostukseen, että meillä niitä oikeitakin on ja niitä hoitaa! Leikkikeittiöitä tms. ei tosin hamua (vaikka on ehdoteltukin) - kovasti tosin laittaa minun kanssa ruokaa innoissaan ja tekee muutkin kotityöt ihan oikeilla vehkeillä, mutta kuitenkin..!

Lapsemme muuten on toistaiseksi vain isovanhemmillaan, joilla nukkejen käyttöä " suositellaan" ja ihastellaan enemmän leikkinyt nukeilla. Ja joskus kun tulee mummu tai famu kylään, niin jotenkin velvollisuusluonteisesti kaivaa oma-aloitteisesti vauvanuken ja leikkii sillä just sen verran, että saa herttaisen hymyn/kehun. Ja unohtaa sitten.. Ainoastaan kuultuaan, että äitillä on masussa vauva ja hänestä on tulossa isosisko ; ) ruvennut ihan viime aikoina aidosti innoissaan leikkimään - tosin harvoin - vauvanukellaan! Pistää vaipat, vaatteet, imettääkin..

- Tiina -

Vierailija
16/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytöille hankittu mainitsemiasi leluja noin 1-vuotiaana eli kun ovat nukkeleikeistä kiinnostuneet. Eivät ole mielestäni mitään isompien tyttöjen leluja. Leikkikeittiö on alkanut kiinnostaa noin 2-vuotiaana, helpompihan niillä pikkuastioilla on leikkiä kuin isoilla kattiloilla. Leikkikeittiön kiinnostavuus on oikeastaan lopahtanut sitten noin 3,5-vuotiaana.

Vierailija
17/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on 5v poika, joten tosiaankin kaikki mahdolliset poikalelut löytyy ja niillä tyttö mielellään myös leikkii esim. junaradalla...viime aikoihin asti enemmän kuin millään nukeilla yms. vaikka niitä on koetettu tarjoilla.

Ei siis kannata vauhkota asioista, kun ei taustoja tiedä...

Kyselin siksi, että minulle on omasta takaa ja tuttavapiiristä vieraampaa millä tytöt leikkivät näinä aikoina, kun kaikilla on vaan poikia...

Vierailija
18/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aivan käsittämätön keskusteluketju, ja minä ihan vaan ajattelin huvikseni kysyä minkä ikäisille muut ovat hankkineet nukkeja, jne.

Minulla on kyllä ihan selvät omatkin kasvatusperiaatteet millaisia, minkä hintaisia lahjoja ja missä iässä lapsille annetaan, mutta en viitsi niitä tässä esitellä kun eivät liity kysymykseen.

Kiitos itse kysymykseen vastanneille ! Mitäs jo muut veisivät jatkossa fleimaamisen muun otsikon keskustelun alle.

Vierailija
19/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelukaupassa nauliutuu aina nukkehyllyn luokse ja lelukuvastoista etsii nukkesivut. Kuukauden verran on joka päivä kertonut kuinka toivoo kovasti nukenvaunuja vauvanukelleen (nyt käytössä pienet sateenvarjorattaat) ja tänään hellyin ja menin sellaiset joulupukinkonttiin ostamaan. Kovassa käytössä meillä myös esim. legot ja tykkää myös jonkin verran autoista, mutta kyllä silti ehdoton suosikkileikki on vauvanuken hoivaaminen ja keittiöleikit. Itsekin joskus ihmettelen, miten näin pieni voi olla jo niin tyttömäinen. Haluaa esim. kovasti aina laittaa äidin korut kaulaan ja meikkipussin sisältökin aina kiinnostaa.

Vierailija
20/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tähän asti. Serkuilta saatiin sellaiset oikean vauvan kokoiset ja näköiset, kovat ja painavat nuket, mutta niillä ei ole leikkinyt kumpikaan, ei 5v poika eikä 2v tyttö. Sen vähän mitä poika on halunnut nukella leikkiä, hän on hoitanut n. 30cm pitkää pehmeävartaloista nukkea. Kun pikkusisko oli vauva, poika joskus imetti nukkea ja kantoi kantoliinassa, mutta palasi pian autoleikkeihinsä. Tyttö on ollut n. 1v asti paljon kiinnostuneempi nukeista (vaikkei juuri muuta esimerkkiä ole ollut kuin isoveli autoineen ja junaratoineen), ja pitää myös noista pehmeävartaloisista nukeista. Jouluksi ajattelin kuitenkin ostaa sellaisen kylpynuken ja ammeen, vähän pienemmän kuin babyborn että on helpompi käsitellä. Keittiötarvikkeista molemmat lapset tykkää ajoittain. Meidän lasten mieltymykset selviää aika helposti antamalla heidän selailla lelumainoksia, joita nyt tulee postiluukun täydeltä. Selvästi eri toiveet on. Tyttö 2v sanoi Bratzeista: " noita typeriä ei meille osteta!" Lieneekö isi sanonut jotain sellaista?