nyt on ongelma, töihin menosta
Tilanne on se, että mulle on tarjottu töitä. Työaika 8h/päivä ja palkka n. 1500¿/kk. Työ alkais helmikuussa ja kestäisi muutaman kuukauden. Työ olis semmonen jota en ole koskaan tehnyt eikä työkokemustakaan ole hirveästi muiltakaan aloilta.
Ongelma on se, että 1,5v lapsi joutuisi olemaan 9h/vrk hoidossa, hoitopaikkaa ei ole tiedossa joten en tiedä olisiko se päiväkoti vai pph.
Hyvä puoli tuossa olisi että saisin mahdollisen toisen lapsen kohdalla isomman äp-rahan ja työkokemusta, huono puoli se että lapsi joutuisi olemaan pitkään hoidossa. En haluaisi lasta hoitoon noin pitkäksi päiväksi, mutta mies painostaa eikä oikein ymmärrä mun mielipidettä asiaan.
Olenko hermoheikko ylisuojeleva äiti, kun en halua lastani laitoshoitoon? Mitä mieltä olette, lähdenkö töihin vai jäänkö kotiin? Omia kokemuksia olisi myös kiva kuulla.
Kommentit (7)
mä palasin puolivuotta sitten töihin, lapsi meni pphoitajalle noin 1v9kk ikäisenä, tietty jännitti mutta on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi. Tosin meillä ei jokapäivä tarvi olla hoidossa eikä aina ees 8 tuntia, mutta toisinaan tulee 10h päiviäkin.
Minusta on tosi kiva viedä lapsi hoitoon, hoitotätin kotiin, pääsee aamulla rauhassa katsomaan lastenohjelmia yms.
Lapsi on aika rauhallinen ja vähän arka isossa porukassa joten tuo pph oli meille hyvä vaihtoehto.
Itsellekin on tehnyt hyvää vähän palata aikuisten maailmaan ja on todella kivaa mennä työpäivän jälkeen hakemaan lapsi hoidosta ja olla loppupäivä hänenkanssa, tunnen nyt jaksavani hyvin. Aloin olla hitusen kyllästynyt kotona oloon ja rahattomuuteen... Tosin voisin mieluusti kohta saada toisen lapsen...
niin ja mulla ei ole autoa eikä ajokorttia, niin lapsen hoitopäivä saattaisi olla vieläkin pitempi, riippuen siitä mistä hoitopaikan saa ja miten julkiset kulkee.
Ehkä mä lähen sitten töihin. On hirveen vaikee päättää, molemmissa kun on hyvät ja huonot puolensa. ap
Ai " saisit hyvän palkan" ..." Itselläni on äippärahakin tonnin kuussa parempi kuin tuo... Hohhoijaa.
töissä, palkaa vajaa 1500e/kk ja äippäraha oli 500e/kk että revi siitä! kaikki eivät ole rikkaita! mutta mulle palkkana 1500 on paljon.
Ota työ vastaan!