Jospa mulla on diabetes!!!
Kommentit (16)
Kerran päivässä pistän ja se on iisi juttu. Muuten elän ihan normaalia elämää.
Vierailija:
Kerran päivässä pistän ja se on iisi juttu. Muuten elän ihan normaalia elämää.
Ihan varmasti joudut, ainakin verensokeriasi mittaamaan. Sitäpaitsi aikuistyypin diabeetikotkin siirtyy ennenpitkää insuliiniin kun haiman toiminta heikkenee lopullisesti.
Millä perustein? Oletko lihava? Alle 7 pitkäaikaussokeri on hyvä, joten ei silloin kyllä vielä diabetestä epäillä!
Vierailija:
Pitkäaikaissokeri on 7.5!
Ongelmia tulee, vaikket nyt sitä huomaakaan!
Kuules nyt. Käyb kerran kuussa sisätautipoliklinikalla ja ne ovat enemän kun tyytyväisiä tohon 7.5 arvoon! Joten jos et ole joku erikoislääkäri niin ole hiljaa! Diabetekseni on tasapainossa tällä hetkellä!
Paljon paastot ovat? Minulla oli joskus paastoarvot aina 8-12 ja eivät aloittaneet hoitoa koska pitkäaikais sokeri kumminkin alle 7. Liikunnalla ja ruokavaloilla saadaan varmasti kuriin!
Vierailija:
Kuules nyt. Käyb kerran kuussa sisätautipoliklinikalla ja ne ovat enemän kun tyytyväisiä tohon 7.5 arvoon! Joten jos et ole joku erikoislääkäri niin ole hiljaa! Diabetekseni on tasapainossa tällä hetkellä!
t.DM- hoitaja (sori...)
kuinkas minun rakas diabeteshoitaja on oikein tyytyväinen arvooni ja niinkun sanoin niin myös sisätautilääkäri joka on toiminut työssään muuten 20vuotta!! Pitääkö minun nyt mennä niille sanomaan että ei se arvo olekkaan ok kun joku törttö täällä av:lla väittää toista??
Vierailija:
t. ei 13
Vierailija:
Kuolet siihen tautiin kuitenkin! DM vie aina hautaan ennemmin tai myöhemmin. Luultavasti kuolet sydäriin. Vai oletko ikinä törmännyt vanhukseen, joka on sairastanut diabetestä 40 vuotta?? Sellaista ihmettä ei olekaan! Eli kohtalosi on jo sinetöity...
Voisi tehdä ilmoituksen tollaisesta. Sanotko kaikille potilaillesi että HAH kuolet tohon!
Kaikki me kuollaan enemmin tai myöhemmin! Minun isääitini eli diabeteksen kanssa 90vuotiaaksi! Että näin!
Vierailija:
Voisi tehdä ilmoituksen tollaisesta. Sanotko kaikille potilaillesi että HAH kuolet tohon!Kaikki me kuollaan enemmin tai myöhemmin! Minun isääitini eli diabeteksen kanssa 90vuotiaaksi! Että näin!
monet kokee suurimmaksi ongelmaksi pistämisen, mikä on todella kesyä verrattuna niihin lukuisiin komplikaatioihin, joita hoitamaton/ huonosti hoidettu diabetes tuo tullessaan! Ne VIEVÄT HENGEN ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Diabetes ON VAKAVA sairaus!