yrityksestä...
Täällä rupee jo voimat loppumaan! Toukokuusta ollaan vauvaa yritetty alulle laittaa..ja masennusta alkaa pukkaamaan. Muita " apukeinoja" ei olla käytetty, kun tässä kierrossa alottamani greippimehu. Oon ajatellu hankkia ovistestejä, jotta sais vähä selvyyttä asiaan, mutta ne saattas stressata vaan lisää. Kokemuksia? Tämä ois vasta ensimmäinen ja mulla on aina ollu semmonen pelko etten koskaan saisi lasta. Sen takia miestäni jarruttelinki ja monta kertaa oon meinannu ehkäsyn alottaa uudestaan. Mutta sydän laittaa vastaan=). Hirveen turhauttavaa!! Mikä avuksi? Kun ei oo vielä vuotta yrittänyt niin voisiko mennä minkään laisiin tutkimuksiin? Kannattasko hakee terot tasaamaan kiertoo? Tai sitten pitäis olla ajattelematta koko asiaa..mut kun ei onnistu! Kokemuksia viisaammilta!! Kohtalo tovereita?
Kommentit (8)
Kyllä yksityisellä otetaan vastaan ennen kuin on edes vuotta yritetty.
Ovistikut otin itsekkin käyttöön koska halusin varmistua omasta ovuloinnista, ja en ainakna itselläni huomannut että olisi lisännyt stressiä, päin vastoin. Sain mielenrauhan että toimin ;)
Sinuna ehkä kuitenkin ensin kokeilisin noita ko. tikkuja edes yhden kierron ennen lääkärin pakeille menoa. Itse meinaan kun menin, niin multa ainakin lääkäri kysyi olenko tarkistanut ovulointini testein.
Sitte määräsi hormonitestit ja miehelle spermapurkin tutkittavaa varten. MEillä oli yritystä takana paljon vähemmän kuin teillä.
Mutta tutkimuskiin ei koskaan tarvittu mennä kun olinkin sitte siinä kierrossa jo raskautunut.
Greippimehun uskotaan lisäävän ovulaationaikana linoja niin että nainen huomaa ovuloinnin olevan käsillä. Siinä se taika ;D
Tämä siis Piupauolle vai mikä lie olikaan ;)
Marieela 11+5
limakalvoja tms. ja myös helpottavan kiinnittymistä ym. Noooh..jokainen tyylillään, mutta mulle riittää aplari- ja omppumehu aamuisin =)
Psykosomatia on todellista. =)
olen jostain nettisivuilta (joku lääkäripalsta ) lukenut, että se on vaan joitain kymmeniä prosentteja pareista jotka onnistuu saamaan vauvan ensimmäisen yritysvuoden aikana. Meillä on ollu yritystä helmikuusta lähtien eikä vieläkään ole tärpännyt, mutta en vielä ole heittänyt kirvestä kaivoon. Ystävälläni meni ensimmäisen tekemiseen vuosi ja toinen tärppäs heti, siskollani yritettiin ekaa kans yli puoli vuotta.
Iällä saattaa tietysti olla raskautumisen kanssa tekemistä. Jos on yli kolmekymppinen, niinku me ukon kans jo ollaan, niin silläkin voi olla vaikutusta.
Kannattaisko sun kuitenkin käydä lekurissa jos sun kierrot ei kerta ole tasaisia? Saisit mielenrauhan kun kävisit tsekkauttamassa et elimistö on okei. Kannatan myös noita ovistikkuja. Meillä ne oli käytössä 5 kiertoa ja ainakin mulle ne kertoi et millon mahd. ovis on. Nyt jätän tikuttelut pois, koska osaan jo aikaisemman perusteella( ja oireista) arvioida mahd. oviksen.
TÄRPPIONNEA : ))
Tosiaan tilastojen mukaan 7kk yrittämisen jälkeen vain 40 %:lla on tärpännyt. Kaikki vauvaa yrittävät eivät pyöri vauvapalstalla, joten täällä on huono tehdä luotettavaa galluppia.
Itse olen 21v ja ensimmäistä raskautta yritettiin 9kk ennen kuin tärppäsi. Kieltämättä alkoi olemaan jo epätoivo, mutta sieltä se plussa sitten lopulta tuli. Otin viimeisessä kierrossa käyttöön ovistikut ja se oli tosi hyvä juttu. Nimenomaan ne paineet minulta ja mieheltä hävisi kun oli " pakko" tehdä vauvaa vain parina päivänä kun testi näytti plussaa. Muuten pystyi fiiliksien mukaan sekstailemaan. Alkoi nimittäin olla jo aikamoista suorittamista nuo sänkypuuhat ja miestä ei oikein enää kiinnostanut ollenkaan. Hänellä oli ajatuksissa vain " pakko" .
Me kun mentiin eka kerran neuvolaan niin terkkari sanoi, että teillähän tärppäsi nopeasti. Olin, että täh! Mutta tosiaan se vuosi on TÄYSIN NORMAALIA. Tiedän, että on raskasta odottaa onnistumista, mutta kyllä se vaan sieltä vielä tulee. Tsemppiä!
T: Tytteli-83 rv 13+2
Me haaveillaan toisesta ja ite kävin just vähän aika sitten yksityisellä ihanalla lekurilla joka heti sanoi että tsekataan ensimmäiseksi ovulaation tapahtuminen, se kun on helpoin asia korjata. Otettiin sitten verikoe ja siitä näkyi että ovuloin. Seuraava asia olisikin sitten spermatutkinta, mutta siihen ei vielä olla lähdetty kun yksi lapsi jo on. Mutta nämä on ne helpoimmat ja ensimmäiset stepit käsittääkseni lääkäreillä. Meillä yritystä takana kesästä asti ja lääkäri oli sitä mieltä että tottakai nämä " helposti tutkittavat" asiat voi tsekata nopeastikin. Sitte otin itse taas käyttöön ovulaatiotikut, ne on kyllä loistavat. Ei tartte koko kuukautta painaa menemään. Toisaalta lääkäri sanoi että paras hetki olisi vähän ennen ovulaatioviivan tulemista. Näinollen me onkin koitettu nyt olla joka toinen päivä kuukautisten loppumisesta muutama päivä ovulaation jälkeen asti. Toivotaan, että tuottais tulosta. Näin pitäis ainakin olla koko ajan elinkelpoisia siittiöitä kropassa. Jee jee;)
Suosittelen muuten testien tilaamista jenkeistä on 10 osa hinnasta mitä täällä. www.saveontests.com - olen monta kertaa tilannut sieltä ovistikkuja, tulee n. viikossa ja jopa sen alle. Raskaustestitkin siellä halpoja. Tsemppiä ja plussaonnea kaikille!!
Täälläkin yritystä toukokuusta lähtien ja nyt se sit tapahtu,plussa tuli eilen tikkuun!! ;)
En tiiä oliko sattumaa,mutta tää oli eka kierto ku join greippimehua ja ekaa kertaa oli ovistikut käytössä.Lh-huipun tikutin kp14 ja meillä pupuiltiin vain kp8 ja kp12.Joskus ne asiat näköjään loksahtaa paikalleen.En kyllä usko vieläkää tätä todeks.
Plussaonneeee!!!!!!!!!!!
Minullakin oli aina sellainen tunne, että saankohan koskaan lapsia. Esikoista yritimme vuoden, sisältäen yhden tuulimunaraskauden, ja se tuntui kyllä ikuisuudelta! Olin juuri soittamassa yksityiselle lääkäriasemalle, kun sitten tärppäsi. Nyt meillä on kaksi kovin touhukasta pientä lasta enkä ymmärrä mitä teen täällä vauvakuume-palstalla ;)
No, asiaan. Mikäli sinulla on hyvin epäsäännöllinen tai pitkä kierto tai ikää yli 35 v., niin suosittelisin menemään lääkäriin, lähinnä siksi, että se helpottaa henkisesti. Mikäli kierto on normaali eikä ikääkään vielä paljon, niin suosittelisin lopettamaan " yrityksen" . Seksiä silloin kun siltä tuntuu, ja jos vuoden sisällä ei ole tapahtunut mitään, niin sitten lääkäriin. Greippimehua voit juoda jos se on sinusta hyvää :) Suosittelen myös suklaan syömistä, itsensä hemmottelua ja elämästä nauttimista :)
Mistä lähtien greippimehu on ollut minkäänlainen apukeino raskaaksi tulemisessa? vai perustuuko se siihen, että vitamiinit auttaa jaksamaan päivällä kun illalla aina touhutaan yömyöhään? =) mielestäni greippimehu on vain greippimehua...tai sitten multa on jäänyt pahasti jotain tuoteselosteita lukematta! =D
Kun aikoinaan haastattelin asiantuntijoita hedelmöityshoidoista ym. niin sanottiin, että jos ei vuoden yrityksen jälkeen ole tapahtunut mitään ja seksielämä on ollut säännölllistä, niin voidaan vasta alkaa miettiä, josko jotain olisi vialla..
En tiedä ikääsi ym., mutta en sisnuna alkaisi vielä kamalasti ns. apukeinoja haeskelemaan..Miten olisi kuukauden seksimaratoni? ;)
Tsemppiä Zafiri!