Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kauneus-kuinka suhtautua?

Vierailija
13.06.2008 |

Tilanne on siis tämä: pieni tyttöni on huomattavan kaunis. Häntä ihaillaan jatkuvasti. Olen huomannut, että hän menee hämilleen kehuista, eikä oikein tiedä mitä tekisi. Haluaisinkin kuulla sellaisilta vanhemmilta, joilla on ollut samanlainen tilanne (eli joko lapsi/tai itse kaunis). Miten minä voisin parhaiten tukea tytärtäni, jotta hänestä kasvaisi itsetuunnoltaan terve aikuinen. Ihan sivuhuomautuksena tämä lapsi on sisarusparven keskivaiheilla, ei mikään vanhempien silmäterä (ei ole mikään hemmoteltu herranterttu). Minusta lapsi on kaunis, mutta niin on mielestäni kaikki lapseni :) Toki hän on saanut kehuja koko ajan, mutta vasta viime aikoina olen huomannut lapsen olevan vaivautunut saamastaan huomiosta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokaisen äidin mielestä oma lapsi on kaunis ja ihan oikeasti, melkein jokaista lasta myös ulkopuoliset kehuvat kauniiksi, söpöksi, suloiseksi... Mistä sitten herää se ajatus, että juuri meidän lapsi on nyt erityisen kaunis?

Oma lapseni on kaunis, tottakai minun mielestäni, mutta en ole tällaisella asialla ikinä päätäni vaivannut. Kehuja on tullut myös ulkopuolisilta, mutta niitä jaetaan 3-vuotiaille vielä joka käänteessä muutenkin. Eli en oikeasti pidä lastani sen erityisempänä kuin muitakaan lapsia, vaikka hän minulle rakkain onkin. Kannattaisikohan muidenkin suhtautua kehuihin vaan neutraalisti, koska totuushan se on, että lapset muuttuu tosi paljon eikä sitä ikinä voi tietää miltä aikuisena näyttää, ulkonäkö kun ei muutenkaan ole maailman tärkein asia.

Vierailija
22/24 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa pojalle poikamaisia vaatteita, ei mitään unisex-retro-hirvityksiä. Hiukset leikatkaa poikamaisesti niin eiköhän viimeistään murrosiässä huomata, että lapsi on poika :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla poikien vaatteet, kyhyt tukka, ja on murrosikäinen.

Naamalta näyttää aivan kauniilta tytöltä, niin ei ne vaatteet auta. Näyttää tytöltä joka pukeutuu poikien vaatteisiin, sekin kun nykyään on tysin normaalia.

T. se jolla 14-vuotias tyttöpoika

Vierailija
24/24 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on hyvä lisä, ja siitä on hänelle varmasti etua. järkevänä äitinä varmaankin pidät huolen, että lapsi rakentaa itsetuntoaan ja identiteettiään muunkin taidon/avun varaan, kuin kauneuden. Tyttölapsille muutenkin korostetaan liikaa, että oletpa kaunis ja miltä näytät, sen sijaan että tyttöä opetettaisiin kuulostelemaan, miltä TUNTUU eikä miltä näyttää.