Muita joilla tarkistettu kohdunkaulan tilanne 18-23 viikoilla?Kokemuksia kaipaisin!
Mikä tilanne on silloin ollut? Entä lähtötilanne?
Itselläni lähtötilanne 3cm ja kiinteä viikolla 14+
Viikolla 18+5 oli edelleen 3cm, mutta hieman pehmeentynyt? Onko ok jo tässä vaiheessa.
Supistellut viikolta 13 asti päivittäin, tunninkin välein ja välillä aika ärhäkkäästi. Lisäksi välillä on sellainen olo, että alapää valahtaa.
Laittoi lähetteen vielä sairaalan ultraan, joka ehkä viikon 22-23 tienoilla.
Miteskäs muilla, joilla näillä viikoilla tarkistettu?
Kommentit (4)
Minulla oli rv 24+3 neuvolassa lääkärintarkastuksessa kohdunkaula kiinteä ja 4 cm pitkä. Harjoitussupistuksia minulla on ollut päivittäin ja välillä aikalailla, mutta eivät ole vielä vaikuttaneet tuohon kohdunkaulan tilanteeseen.
kaula lyhentyä. Loppuajan olinkin sitten vuodelevossa kotona ja sairaalassa. Mutta raskaus meni kuin menikin lähes loppuun asti, viikolle 38. Esikoinen syntyi vkolla 36. Mulla oli molemmissa raskauskissa todella runsaasti supistelua.
Viikolla 13 oli 3 cm käsikopelolla tarkistettuna ja kiinteä ja kiinni. Ultralla tarkistettiin viikolla 23+1 eli toissapäivänä ja oli 4,5 cm. Käsikopelolla 3 cm, kiinteä ja kiinni.. Piti käydä tarkistuttamassa kun alkoi ikävä verinen vuoto, supistuksia tosin ei ole ollut. Ne supistuksethan tunnetusti voivat " kypsyttää paikkoja" , mutta ei automaattisesti tarkoita sitä, että vauva tulee ennen aikojaan..