Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuiset perjantaihin

09.12.2005 |

Toivottavasti ei joku muukin juuri aloita pinoa;-))

Töihin menossa ysiksi joten kerkee hetken istua netissä kun lapsetkin nukkuu vielä.

Joku kyseli eilen Hb:stä, minulla normisti noin 150, raskauden alussa 128 sitten oli 117 ja nyt viimeksi 108, jota ihmettelin suuresti, alkaa vanhalla paukut loppua;-) Nyt olen satunnaisesti syönyt rautaa, mulla menee siitä vatsa ihan tukkoon, joten yritän sinnitellä tässä. Ihmeen virkeä olen kuitenkin ollut, eilen ei meinannut uni tulla ja nyt jo hereillä!

Viikonloppuna olisi taas synttärijuhlia ja joulumarkkinoilla pitäisi käydä..Lahjat alkaa olla hankittuna, jopa se vaikea eli miehen lahja, no menin sieltä missä aita on matalin, lähdemme Pariisiin heti joulun jälkeen ja on mies ollutkin lahjastaan mielissään..(Itse en olisi Pariisiin niinkään halunnut, en..pä;-)

Olemme menossa sinne 3d ultraan, kun rakenneultra, jossa mies oli mukana keskittyi sikiön sydämen tutkimiseen ja muihin elimiin, lääkäri tiuskasi minulle kun kysyin jotain, että hänellä on tässä nyt mitattavaa, joten ei saa häiritä, miehen puolesta harmitti, kun ei kertonut mitä missäkin on, hänelle lapsi on ensimmäinen. Sukupuoltakin on nyt kahdessa ultrassa veikattu samaksi, mutta katsotaan josko sekin varmistuisi vielä, muutama vaate on vasta ostettu, eikä ennestään ole mitään säästössä. Alkuvuodesta pitäisi alkaa varustautua muutenkin, rattaat, sitterit yms.

Oma (.) : Illalla Masukki touhuili, niin että maha heilui, kyllä siinä oli isukillakin ihmettelemistä ja potkutkin on jo kovia:-) Maha on kasvanut valtavasti, ei taivu enää kunnolla, talvivaatteiden pukeminen on hankalaa ja varsinkin kenkien sitominen, veri nousee heti päähän.. Mutta nyt valmistumaan töihin lähtöön. Mukavaa päivää kaikille!

Ponnari& Masukki 21+5

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mennään. Voi vitsi mä en jotenkin ole saanut aikaiseksi kirjoitella, joka ilta olen kuitenkin teidän tarinoitanne lukenut.

Hemoglobiini on mulla kaikkea muuta kuin alhainen, viimekerralla kun tarkastettiin viikolla 22 oli tulos 152 raskauden alussa 148. Katsoin tuossa vanhastakin kortista, jolloin on hemppa alhaisimmillaan viikolla 36 ollut 130. Veri on siis mustaa ja sakeaa (pilalla varmaan).

Sf-mittaa viikolla 22 oli 21 cm, masu on siis aikamoinen kun kasvaa vielä vain eteenpäin. Eilen kun yritin ihan oikeasti tehdä töitä oli vatsa tiellä koko ajan, kyykkyyn ei pääse jos ei saa laitettua masua jalkojen väliin ( varastossa ei jalat mahtunut niin leveälle, joten oli kapeassa välissä melkein spagaatissa kun nostin housupinoa syliini).

Hain iltalukemiseksi taas Vicky Iovinen Tyttökavereiden opas odottajalle kirjan. Ihan vaan kertauksen vuoksi ja kyllä siitä henkiselle puolelle saa tosi hyvän mielen kun sitten hoksaa kaikki mitkä kuuluukin asiaan, eikä vain johdu minusta. Esikoista odottaessa se oli mulle kuin raamattu, kaikki vaivat ja tuntemukset sieltä löytyi, hurtilla huumorilla maustettuna, suosittelen lämpimästi!

Mutta nyt täytyykin jo mennä joulukalenterin kimppuun!!

Peppinetta 23+4

Vierailija
2/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa taas piiiitkästä aikaa. Välillä olen käynyt kuulumisianne lueskelemassa, mutten ihan päivittäin. On sellainen superhässäkkä menossa. Jouluvalmisteluita ja tällä viikolla on neljät julhlat. Kahdet ilman lapsia sekä kahdet lasten synttärit, joista toiset oman lapsen, eli järjestettävää on riittänyt. Vielä puuttuu pari joululahjaa ja kohta täytyy alkaa pakkaamaan Suomen reissua varten. Saapa nähdä miten kaikki paketit mahtuu kapsekkeihin ja miten lapset mahtuvat viimevuotisiin talvivaatteisiin. Siis esikoinen lähinnä, kakkoselle on reserviä.

Tänään oli se odotettu rakenneultra. Paras ultra tähän mennessä kokemistani. Jorvissa ne rakenneultrat oli juuri niinkuin ponnarilla. Kätilä tutki hiljaa itsekseen eikä vaivautunut selittämään mitään. Tämä oli ihan toiselta planeetalta. Ensin katsottiin sukupuoli. Ja tyttö se sitten ihan varmasti on!!!!! Sitten pää, kasvot niska, vartaloa ja kaikki sormet ja varpaat ja selkäranka ym luusto. Seuraavaksi sydän verisuonineen ja aivot, munuaiset, virtsarakko, mahalaukku, napanuora jne. Ja kaiken tämä lääkärimies selitti niin että maallikkokin ymmärsi vaikka englantia puhuttiin. Minulle jäi ainoastaan epäselväksi mitä intestines on suomeksi. Tyttö on muuten profiilissa ihan samannäköinen kun veljensä (ja isänsä). Painoarvio reilu 330g.

Sen perään oli normaali neulolakäynti omalla lääkärillä. Kaikki ok. Tilda kyseli, että onko muita joilta ei kertaakaan mitattu sf-mittaa. No minulta ei. Eikä ole hemppaa otettu ekan kerran jälkeen (130) eikä sisätutkimusta ollut kertaakaan. Ei sillä että sitä kaipaisin. Painonnoususta napisivat taas, kun oli vähän yli 500g/viikko, vaikka minusta ei pitäisi olla valittamista. Kokonaisnousu tähän mennessä 4.2kg. Edellisissä oli 3-5kg enemmän näillä viikoilla.

Suomessa on kanssa neuvola tilattuna vanhalta tutulta tädiltä. Sääli vaan ettei ehdi tulla se 154 päivää vielä silloin täyteen, saisi ne kelan paperit jo vetämään. Toisaalta en tiedä mikä se minun virallinen la on. 21 22 vai 26.4. Täällä ei sellaista käsitettä taideta tuntea kelan näkökulmasta. Saadaan muuten tytöt olla onnellisia suomalaisista äitiysetuuksista. Täkäläiset joutuvat palaamaan töihin kun vauva on 3 kk. Jotkut ahkerat sitten jaksavat vielä pumpata vauvalle maitoa, mutta monelta taitaa loppua imetys aika pian :(.

mymlan juttutuulella 20+jotain kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kirpeä ilma ulkona :) mukavaa vaihtelua loskakeleille.

esikoinen leikkii huoneessaan ja nuorimmainen kuuntelee hartaasti joululauluja, ihanan rauhallinen aamu vaihteeksi (ainakin tähän asti...)

yö meni taas katkonaisesti. piti ravata vessassa ja sitten heräsin huonoon oloon kun olin kierähtänyt selälleen. pitäisi varmaan lisätä tyynyjen määrää jotta pysyisi paikoillaan. ja aamuyöstä heräsin sitten vauvelin jumppahetkeen...

hemppari on laskenut viime viikon perusteella 116 vaikka syön rautaa. sama ongelma oli edellisissä, se ei vaan nouse.

kela oli vaihteeksi ripeä, äitiysavustus on jo tilillä! yleensä kaikkea saa odottaa monta viikkoa. eipä tuolla rahalla ole enää paljon ostelemista kun vaunutkin on jo hommattu ja vaatteita ym. rompetta on kaapit täynnä. säästöön jää.

mutta nyt on parasta lähteä lisäämään puita uuniin ettei palelluta tänne mökkiin. päivän jatkot kaikille!

hope@ rv 23+4

Vierailija
4/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä osuus katosi kun aina vahingossa menen tuohon finfoodin linkkiin.

Hiton mainokset!!!

Masu on jo kasvanut aika lailla. Napa on jo madaltunut, koskakohan pullistuu? Kenkäkauopassa myyjä suositteli niitä matalakorkoisempia juhlakenkiä ja ruokakaupan myyjä ihasteli masua. Liiikkeitä on päivittäin, osa tuntuu ehkä masun päälle. Pahoinvointia on enää silloin tällöin. Vaivana väsyvät jalat ja turpoavat iltaisin. Kuumuus varmaan osasyynä. Lääkäri suositteli uintia ja mammajoogaa. Kumartuminen alkaa olla hankalampaa ja tänään ultralääkäri sanoi, ettei saisi nousta noin vatsalihasten varassa ylös kuten tein. No kohta ei varmaan voikaan..

Vierailija
5/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietetään sunnuntaina pojan 5-vuotissynttäreitä, että juhlan tuntua on ilmassa :) Meillä on vielä niin hauskasti nämä syntymäpäivät, että minun äidilläni on sama syntymäpäivä kuin meidän pojalla, ja sitten minun oma syntymäpäiväni on sama kuin mummulla, äidin äidillä! Aika hauska juttu mielestäni, että kahdessa polvessa on isoäidillä ja lapsenlapsella sama syntymäpäivä.

Meillä ollaan oltu muutenkin niin onnellisia, kun keskiviikkona siellä ultrassa näkyi sekä se ruokatorvi että mahalaukku selvästi. Kyllä minä jo ehdinkin pelätä ja jännittää :( Olisi ollut kamalaa jos olisi tiennyt että vauva leikataan heti syntymän jälkeen, niin " pieni" leikkaus kuin joku ruokatorven avaus onkin. Mutta onneksi kaikki käöntyi parhain päin. Ja kyllä tämän toisenkin kätilön mielestä siellä pippeli vilahti :) Naurettiin miehen kanssa, että meidän tyttö oppii taatusti pärjäämään poikien kanssa, kun kahden pikkuveljen kanssa touhuaa. Eikös Mymlanilla ole sitten sama juttu, teillähän on vanhemmat lapset poikia, jos oikein muistan?

Minulla oli neuvola keskiviikkona myös, ja hemoglobiini oli sairastelun jälkeen palannut hyväksi, 131. Enkä ole rautaa syönyt, ja toivon ettei sen tarvetta tulekaan, laittaa vatsan niin koville. Minulla edelleen tuo sf-mitta huitelee ihan omissa sfääreissään, viikkoja oli keskiviikkona 22+2 ja sf 26! Tuo selittyy osaksi sillä kun lapsivettä on niin paljon, muuta syytä ei keksitä. Vauva vastasi keskiviikon ultrassa viikkoja 22+4, joten ei sekään mikään jättiläinen ole.

Minun oloni on tuosta johtuen tukala, tuntuu että vatsa on kahdella aikaisemmalla kerralla ollut aivan lopussa tämän kokoinen. Mutta pääasia, että poitsulla in kohdussa kaikki hyvin, ja onpahan tilaa liikkua :)

Minäkin sain Kelan paperit neuvolasta, meinaan ne ensi viikolla käydä viemässä, kun on keskellä viikkoa vp. Vien ne mieluummin henkilökohtaisesti perille niin voivat heti tarkastaa että kaikki tarvittavat tiedot löytyvät papereista. Se edestakaisin lähetely ja hakemuksen täydentäminen on jotenkin niin rasittavaa, ja kun ainakin minun mielestäni kaikki kyseisen laitoksen lomakkeet ovat enemmän tai vähemmän sekavia. Meinaan hakea päivärahaa kuuden kk:n tulojen perusteella ja toivottavasti saan sen niin. Siinähän pitää olla vähintään se 20% paremmat tulot kuin viimeksi vahvistetussa verotuksessa. Ja me meinaamme ottaa pakkauksen, vaikka vaatteita onkin jo ennestään. Meistä vaan on jotenkin mukavampi se pakkaus. Muuten ei olla vielä vaatteita hankittu, vähän ajattelin jos joulualesta jotakin katselisi..

Mutta nyt täytyy lähteä töihin, mukavaa alkavaa viikonloppu kaikille!

Eusenia 22+4

Vierailija
6/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenlahti on jo ohuessa jäässä kun on ollut niin tyyntä, saa nähdä jatkuuko pikkupakkaset. Lunta voisi vielä tulla tänne Helsinkiinkin, kävin eilen Hämeenlinnassa ja oli ihanan valkoista.

' Intestines' on sisäelimet yleisemmin, suolisto kai tarkemmin. Molemmista käytetään samaa sanaa.

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä, hyvin jaksaa kaveri mukana vaikka elämä on aika vaudikasta tällä hetkellä. Vatsa ei ole vielä valtava, mutta alkaa olla jo hieman tiellä kumarrellessa. Nukkuminen onnistuu onneksi vielä myös selällään, ja välillä osittain jopa mahallaan (toinen jalka koukussa).

Miehen osallistumisesta joku kyseli. Meillä mies oli viime raskaudessa kerran mukana neuvolassa, nyt ei kertaakaan. En ole kyllä pyytänytkään, musta niissä ei ole isälle kauheasti sisältöä. Ultrissa on ollut aina mukana ja se onkin jotenkin konkreettisempaa hommaa. Perhevalmennuksessa kävimme viimeksi kaksi kertaa ja etenkin toinen sessioista oli ihan ala-arvoinen. Nyt mies vannottikin, että eihän tarvitse taas mennä ;-)) Kyllä mies huolehtii mun jaksamisesta jne mutta ei ole mikään masuntaputtelijatyyppi. En ole huolissani, sillä kyllä sitä intoa sitten löytyy kun vauva on syntynyt...

Tosin meillä on ehkä se ongelma, että olemme aina olleet niin supertasa-arvoisia ja tehneet uraakin samaan tahtiin, joten miehen on ehkä vaikea tajuta välillä, että tarvitsen jossain tukea. Esikoisen alkuaikoina olin joskus niin sekaisin väsymyksestä ja unohdin syödä, eikä mies voinut käsittää asiaa. Itkien selitin, että ' sun täytyy katsoa että mä muistan syödä...' Vaikea kai sellaiseen on yhtäkkiä varautua ;-)

Pipsukka 23+5

Vierailija
7/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Paitsi nyt en painanut, kun pääsin tänne asti kirjoittamaan :))

Hieno juttu Eusenia, et teidän vauvilla on kaikki hyvin! :)

Viikonloppu siis taasen edessä, olikin lyhkänen viikko! Me lähetään mummilaan, siis mun vanhempien luokse. En vielä tiedä ollaanko koko viikonloppu, vai palaillaanko jo huomenillalla.

Tämä aamu meillä on mennyt lasten kerhotouhuiluissa. Vein aamulla nelivuotiaat pojat kerhoon, ja sit tyttöjen kanssa kierreltiin kyllillä, ja käytiin konditoriassa pullakaffeilla (tai siis " punkkikahveilla" kuten kolmivuotias asian ilmaisee!). Kyllä mulla oli taas työ roudata kaikki neljä kävellen toi vajaa kolmen kilsan matka. Varsinkin, kun tuli kiirus, ja mulla vuoti nenä verta miltei koko matkan.. Mulla ei ole nenäverenvuotoa koskaan muulloin, kuin raskausaikana, kun hb laskee niin alas.

Masussa vaikuttaisi olevan kaikki hyvin; potkuja tulee tasaiseen tahtiin, joinakin päivinä tosin vähemmän. Vatsa on nyt alkanut tosiaankin kasvaa, saas nähdä kuinka suureksi paisuu! Pystyn kuiteskin yhä nukkumaan sekä selällään, et vatsallaan toinen polvi koukussa.

Mutta nyt täytyy alkaa puuhaamaan, on vaikka mitä tekemistä ennen mummilaan lähtöä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

tilda 20+5

Vierailija
8/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä nelipäiväisiä viikkoja saisi olla enemmänkin kun perjantai tulla hurahti vastaan kamalalla vauhdilla!

(Ja jouluun on enää kaksi viikkoa, hui!)

Minulla on muuten ollut ultrassa ihana tuuri kätilöiden kanssa, rakenneultrassa olin 50 min. ja koko ajan kätilö selitti mitä ruudulla näkyy. Hänellä oli vielä tosi hassu tyyli nauraa kaikelle vauvan touhulle, hihitteli että ' katso, nyt vauva avasi suun ihan ammolleen, onpas hauskaa' . Tuntui mukavalta että aivan vieras ihminen oli yhtä innoissan vauvan puuhailusta monitorilla kuin minä;)

Omaan napaan ei kuulu erikoisesti uutta, maha kasvaa ja on jo tosi iso (17 viikolla sf-mitta oli 19.5 eli reilusti käyrien yläpuolella). Istukka on kuulemma tosi korkealla kohdussa ja suurentaa masun kokoa. Masuasukki on ollut pari päivää tosi vilkas, liikkeet näkyvät jo päällepäin tosi selvästi, ja välillä kyllä tulee tosi pippurisia potkuja. Näyttää seuraavan tyttö isosiskonsa jalanjälkiä.

Mutta nyt pölyjä pyyhkimään kun esikoinen on päikkäreillä. Vanhempani tulevat meille viikonlopuksi ja pääsen äidin kanssa viimein huomenna jouluostoksille!

Lala76 21+6

Vierailija
9/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, pian pääsee pois töistä! Mies on illan pikkujouluissa, saa siis odottaa pahalle haisevaa herraa yöllä kotiutuvaksi. Mitähän mukavaa sitä esikoisen kanssa keksisi? Pipareita ei kyllä ole vielä leivottu, joten siinähän se ilta menisikin... Hm...

Eilen joku kyseli millä viikolla mun sf oli 17, ja kyllä ne viikot oli niinkin huimat kuin 22+. (Keskiarvo tolla viikolla on 18)

Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, eikä esikoisestakaan tuo masu ihan hirveän isoksi kasvanut. Ja hyvänkokoinen lapsonen silti tuli.

On se hassua, kun stressaa, jos on pieni tai suuri lukema. Koskaan ei tunnu olevan kohdillaan :)

Meillä oli ultrissa ihanat kätiöt. Molemmat kertoivat, mitä masuun kuuluu ja mitä näkyy. Mieskin sanoi, että olipa siinä tarinaa, kun hän ei monitorista mitään ymmärtänyt. Olimme siis molemmat todella tyytyväisiä.

Perhevalmennukseen emme aio osallistua. Sen päätimme jo ihan alussa.

Viikonlopuksi ei ole kummempia suunnitelmia. Isukki makaa huomisen krapuloissaan, joten taidamme viettää neidin kanssa rauhallisen aamun ulkona tai jouluostoksilla. Sunnuntaina suunniteltiin eväsretkeä Korkeasaareen, jos sää sallii. Tyttö haluaa katsomaan " lejnonia" eli siis leijonia :) Pitäähän sitä nyt toive täyttää, kun ei suurempaa asiaa (vielä) halua.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! Luultavasti taas palstailu hiljenee, mutta alkuviikosta viimeistään uudella innolla.

Smila, 23+6

Vierailija
10/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuleva iskä pikkujouluilee tämän illan, koska meillä on mammapikkujoulut parin kaverin kanssa huomenna niin hänkin halus poikien pikkujoulut järjestää...

Tosin huomenna lupas mun kans lähteä Petikkoon ja Varistoon vauvakauppoihin joten saa nähdä miten käy.

Ihmettelin tässä mennä viikoilla muutamana yönä kun sänky oli muutamasta kohdasta vähän märkä kun käänsin yöllä kylkeä. Ensin ajattelin et ompa kummasta kohtaa, kun tuos olkapään tasalla, et en kai oo kuolannut tai jotain... Sit parin päivän päästä tajusin vasta että haloo...sehän tulee rinnoista :*) että liivin suojuksia ostamaan!

Kovasti jo odottelen 21.12 olevaa 4d ultraa. Haluisin tietää sukupuolta, mutta saa nähdä näkyykö.

Vierailija
11/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin viikkoja olis kasassa 22+1

Vierailija
12/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin tihkuu. En muista milloin esikoisesta alkoi maitoa herua, mutta reilusti sitä silloinkin tuli, jotenkin kyllä tuntuu ettei vielä ihan näin aikaisessa vaiheessa. Mutta eikös joku " viisas" ole joskus sanonut että se enteilee hyvää maidontuloa sitten myöhemmin.

Peppinetta 23+4

Vierailija
13/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outo olla kotona,kun poika halusi ihan välttämättä jäädä tänään mummille yökylään.On niin hiljaista ja kauhea ikävä.Mieli tekisi lähteä hakemaan pikkuiseni takaisin kotia=)

Poika tänään kommentoi kaupassa,kun siellä joku noin kaksi vuotias kansalainen itki isoon ääneen,että " Äiti,tuollaista se sitten on,kun se vauva tulee" Niinpä,kyllä sitten meteliä piisaa.

Omalle (.);lle kuuluu samaa mitä aina ennenkin.Potkuja tulee päivittäin ja melkoinen yökyöpeli vissiin tulossa,kun aina vähän nukkumaan menon jälkeen alkaa sintti sellaisen jumpan vatsassa,että on vaikeaa saada unenpäästä kiinni.

Muutoin päivät menevät tasaisesti päänsäryssä.Aamu alkaa panadolilla ja päättyy panadoliin.

Huomaan,että vähän suurempi rasitus,niin heti alkaa jyskytys.

Tässä laitoin kenkiä jalkaan ja sidoin nauhoja kasvot lattiaa kohden,niin siitä jo äityi sellainen hedari,että oli taas pakko painella lääkekaapille.

Olen pyrkinyt siihen,että en ota,kuin kaksi tablettia korkeintaan päivässä,vaikka särkisi kuinka.Menen mieluummin sitten vaikka pötkölleen sänkyyn,kun popsin pillereitä.

Toivottavasti tuo päänsärky olisi vaikka niska-hartioista johtuvaa,eikä siitä kehvelin verenpaineesta.

Kyllä täällä odotellaan tiistaista neuvolaa,kuin kuuta nousevaa...Täällä hoetaan mielessä koko ajan " ole laskenut,ole laskenut" ja kyllä on jäänyt kaikki mahdollinen suola pois käytöstä!

Niksu78 23+6