Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmenee sammas/hiiva rinnoissa?

08.12.2005 |

Miten teillä, joilla on ollut rinnoissa sammasta tai hiivaa, ovat oireet ilmaantuneet? Mulla on ollut jo kuukauden ajan rinnoissa syviä haavoja, vähän aina vaihtavat paikkaa, ovat välillä parempia, välillä pahempia. Neuvolassa täti neuvoi vaan pistämään Bebanthenia tai Lanoliinivoidetta, ei mitään apua. Ihmettelen tässä vaan, että mitä kummaa ovat. Imettäminen sattuu ihan hurjasti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisella on ollu joitakin viikkoja kieli valkoinen. Itellä on ollu kummallisia tuntemuksia rinnoissa, imettäessä lähinnä tuntuu usein sellaisia vihlasuja nännistä sisemmäksi rintaan päin. Tuntuu molemmissa rinnoissa riippumatta siitä, kummasta imettää. Lisäksi nään pää oon hiukan punasempi, mut ei kuitenkaan rikki, iho vaan jotenkin ohkasemman tuntusta. Hiukan saattaa imetys sattua, tai enemmänkin tuntua aralta ja ärsyttävän herkältä. Kysyin neuvolasta, mut täti väitti, ettei sammas rinnoissa vaivaa, vaan vauvan suussa. En oikeen usko häntä, kun nimen omaan jostain kirjasta luin, että voi olla myös äidin rinnoissa. Oon aika laiskasti vaivaa hoidellut. Nyt oon koittanu muistaa antaa vauvalle imetyksen jälkeen pikkasen vettä kielen huuhtelemiseksi. Molemmat ollaan syöty lähes koko ajan maitohappobakteereja ja pari kertaa laitoin sitä nänneihinkin. Ei oo toistaseks ainakaan auttanu.

En osaa siis oikeestaan sanoa, onko sun haavaumat sammasta/hiivaa. Ootko kokeillu rintakumin käyttöä? Jos iho on ihan rikki, niin ei oo imetys varmastikaan mukavaa. Toivottavasti saat joltain viisaammalta neuvoa.

Vierailija
2/5 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on kyllä aikaa joitakin kuukausia mutta muistaakeni nännit punottivat ja kirvelivät ja kutisivat. Sekä imettäessä alkoi sattumaan samalla lailla kun vauva oli vastasyntynyt ja imetys aluillaan.... Vauvan suussa meillä sammas olikin poskissa ja niinpä en sitä itse heti huomannut. Aloin ihmettelemään kun ruoka ei tahdo maistua ja sitten kipeyty noi rinnat niin tajusin katsoa suuhun paremmin. Sammastahan voi kotona hoitaa esim. puolukka tai sitruunamehulla eli sitä vähän vauvan kieleen ja nänneihin ja jos ei näillä lähde saa lääkäriltä kuurin sellaista voidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska vauvalla oli sammasta aikanaan sinnikkäästi, niin sillä saatiin loppumaan, kun hoidin rinnanpäitä sitruunamehuun kastetulla pumpulipuikolla. Vauvan suussa pyörittelin raakaan puolukkamehuun kastettua pumpulipuikkoa. Pari kertaa päivässä molemmat, ja jatkoin sitä viikon päivät. Siihen loppui sammas vauvalta. Eli tosiaan, omat rinnat on myös hoidettava.

Mutta jos rinnanpäät ovat haavaumilla, niin sitruunamehu kannattaa sitten kyllä vaihtaa apteekista saatavaan rasvaan!

Vierailija
4/5 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan suussa ja mun nänneissä...ja oireilevat juuri kuten kuvailit!

Sulatan kulhossa pakkaspuolukoita ja muussaan ne lusikalla, imaisen ruuttaan pelkän mehun ja sitä annan vauvalle muutaman kerran päivässä ja sivelen nännit samalla ja annan kuivahtaa...Puolukkamehu ei kirvele. Mulla ei kyllä tuo sitruunamehukaan kirvele, joten sitä käytän välillä jos ei ole puolukoita pakkasessa. Hieman hassun näköistähän tuo on kun on puolukkamehut rinnoilla, mutta siitä on melkeenpä välitöntä apua! =)

Idea siinä happamassa mehussa on kai mun tietääkseni se että se mehu muuttaa ihon ph:n niin happamaksi että sammaksen aiheuttama Hiivabakteeri ei pysty elämään siinä.

Meillä tosin tuo sammas meni niin pahaksi että oli pakko lopulta taltuttaa se lääkkeellä, nyt sammas uusii välillä mutta kotikonstit riittää pitämään sen aisoissa.

Tutit kannattaa myös keittää hyvin jos sammas on sitkeä...

Vierailija
5/5 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasit hyvin kuvailla sen " kivun" tunteen...