Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaaville kalaruokaa..kysytty kaiketi miljoonasti, mutta apua kaipailen

08.12.2005 |

juu apua totisesti, kun meidän neiti(nyt 6kk) on ns sihti kurkku,( eli jos on karkeampaa ruokaa, ei mene kuin köhien alas).Kaupan 5kk kalasoseita(oli lohi ja punakampela vaihtoehdot) kokeilin, sotkien omien kasvisten(bataattia ja porkkanaa ja kukkista kokeilin) sekaan ja ilman, kamala huuto ja piti vaihtaa ruokalajia, kokeiltiin uudestaan seuraavana pvänä, sama homma.

Oli kk tauko ja nyt kokeilin kaupan 8kk kalasosetta joka oli tehty seitiin ja hienonsin sen sauvasekottajalla tosi hienoksi, eli sen puoleen olisi mennyt alas, mutta taas sama huuto, toki ilman köhinöitä.

Ajattelinkin nyt tehdä itse/kokeilla miedommista kaloista; kuhasta tai ahvenesta sosetta, mutta mitä muuta lisään soseeseen(kasvikset, mausteet jne.), vai pitäisikö kokeilla kala kalana???

Kaikki muut soseet lihat, kasvikset, hedelmät, puurot jne menee ilman huutoa...ihmettelen suuresti...

Vai voisiko meidän neiti olla allerginen kalalle, koska olen kuullut vastaavaa lapsesta joka huusi porkkanaa saadessaan ja vanhempaa selvisi, että hän on allerginen porkkanalle ja tosi pahasti...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokeile tehdä itse kalaruoka.

Muulle perheelle voit tarjota kalakeittoa. Kun teet kalakeittoa niin kypsennä peruna+ muut kasvikset ja kalapalat vedessä (kirkas liemi) ilman mausteita, ota lapsen annos erilleen ja soseuta ja lisää kasviöljyä. ( muista laittaa runsaasti lientä)

Sen jälkeen laita kattilaan mausteet ja maito (jos maitokeiton teet).

Itse teen mm. lihakeitosta 7kk lapselle oman annoksen soseuttamalla ennen kuin lisään voimakkaat mausteet.

Muista että kaupan soseet ovat hyvin vetisiä suhteessa mitä itse usein tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä