G: " En voisi ikinä pettää" -uhoajat todennäköisimpiä pettäjiä? Mitä mieltä?
Itse voisin olla tätä mieltä. Ainakin jos muistelen ex-poikaystävääni, joka tolkutti tuota joka hetki ja epäili minua ilman perusteita kaikesta mahdollisesta ja petti minua sitten hyvin järjestetyn " poikien viikonlopun" turvin siksi ettei ollut enää tyytyväinen suhteeseemme enkä ollut ollut sitä mitä hän oli minusta hakenut.
Mielipiteitä?
Kommentit (14)
" Mä en ole huono ihminen, mä en voisi pettää koskaan" . Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Meillä pettämisestä ei miehen kanssa koko ajan jankuteta, mutta on ihan päivänselvää, että kumpikaan ei petä. Se on sovittu ja päätetty samalla kun naimisiin menimme. Jos jompi kumpi pettäisi, niin hän samalla rikkoisi avioliittolupauksemme ja saisi kerätä kimpsunsa ja kampsunsa ja etsiä itselleen uuden kodin ja elämän. Kumpikaan meistä ei halua tätä tehdä. Pettäminen olisi niin iso ja raaka teko, että siihen ei vahingossa voi sortua.
Minusta selvät pelisäännöt ja yhteisymmärrys ovat avain tässäkin asiassa. Molemmat olemme samaa mieltä. Emmekä tosiaan ole sairaalloisen mustasukkaisia, päin vastoin. Luotamme, että toinen on ihan yhtä sitoutunut kuin itsekin on. Rakastaa yhtä paljon kuin itsekin. Haluaa yhteistä onnea yhtä paljon kuin itsekin. On helppoa olla. Ja on helppoa olla pettämättä.
Se riippuu siitä, miksi tuota hokemaa hokee.
Toiset hokevat sitä sen vuoksi, että ovat niin periaatteen ihmisiä, ja se kuvastaa heidän periaatteitaan.
Mutta toiset voivat hokea sitä sen vuoksi,e ttä he yrittävät iskostaa ko ajatusta omaan päähänsä. Jos ajatus ei tule sisältä päin, vaan ulkoa päin, niin eihän se sitten ole totuudemukaista.
joista vaimot sanovat *minun mieheni ei kyllä koskaan minua petä*!
Vierailija:
joka tolkutti tuota joka hetki ja epäili minua ilman perusteita kaikesta mahdollisesta ja petti minua sitten hyvin järjestetyn " poikien viikonlopun" turvin siksi ettei ollut enää tyytyväinen suhteeseemme enkä ollut ollut sitä mitä hän oli minusta hakenut.Mielipiteitä?
Sellainen henkilö joka ei milloinkaan voisi toista pettää (edes ajatuksissa) ei " osaa" epäillä toistakaan.
isia
Vierailija:
Mutta sitten on meitä jotka tiedämme ettemme voisi koskaan pettää eikä sitä tarvi jankuttaa eikä sillä uhota.
jos jonkun asian jyrkkä kieltäminen täytyy muistaa kertoa päivittäin, vieläpä juuri uho-asenteella.
Ap
just ne ehdottomimmat tyypit on alttiimpia vähän joka asiassa. Mulla on ystävä joka oli kans ehdottomasti sitä mieltä että kun se menee naimisiin ni se kestää sitten koko elämän IHAN VARMASTI eikä mies petä eikä kukaan jätä...Niitten liitto kestikin sitten vuoden verran ja loppu pettämiseen ja jättämiseen.
Uskon siihen hyvin pitkälti. Koska he joka tapauksessa epäilevät toisen pettävän, he myös katsovat itse olevansa oikeutettuja pettämään.
Olen itse sitä mieltä, että ne jotka uhoavat etteivät ikinä pettäisi, ovat naiveja ja sinisilmäisiä. Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan... Sitä ei voi tietää mihin elämä kuljettaa. Periaate on tietysti kunnioitettava, en mitenkään halua puolustella pettämistä. Mutta vanhat sanonnat jyräävät tässä asiassa; vannomatta paras ;)
Ex-poikaystäväni soitti nimittäin kerran pakollisen " mulla on ikävä sua" -puhelunsa tältä " poikien viikonloppureissulta" ja jokainen järkevä ihminen olisi käsittänyt tuntemansa ihmisen levottomasta käytöksestä, epätavallisen suuresta puhetulvasta, rehvakkaasta kehumisesta miten täällä vietetään kavereiden kanssa aikaa jne, että kaikki ei tosiaan ole ihan kuten mulle on kerrottu. No mä en tajunnu epäillä mitään. Siis nimenomaan ei tullut edes mieleeni, että mulle valehdeltiin silloin ihan 6-0.
ap
Vierailija:
Vierailija:Sellainen henkilö joka ei milloinkaan voisi toista pettää (edes ajatuksissa) ei " osaa" epäillä toistakaan.
Tosi paska juttu,jos kohdallanne on noin käynyt,sitä ei soisi kenellekkään.
Mutta yrittäkään ymmärtää,että miehiä,jotka ei petä todellakin on vielä olemassa.
Sitä on ihna turhaa alkaa jankkaamaan,jos joku,kuten minä kirjoitan,että meillä ei ole mies pettänyt,enkä minä,että mistäs tiedät,mistäs tiedät.Kaikki pettää,kaikki pettää.Tuota hoetaan,kuin jotain helvetin mantraa ja hyvässä lykyssä saadaan joku epäilemään täysin rehellistä miestään.Petetyt myrkyttävät niidenkin mielen,joita ei ikinä ole petetty!
Niin ja vastaus tuohon mistäs tiedät kysymykseen;Me olemme aina käyneet juhlimassa vain yhdessä+kaveriporukka,ei ole tarvis lähteä erikseen kapakoihin hillumaan ja tuo kauppakin on niin lähellä,että siinä matkalla ei edes kerkiäsi hässimään ketään muuta;)
Kaverini oli myös niin pettämistä vastaan ja kuinkas kävikään. Tajusin myöhemmin, että oli sen takia pettämistä vastaan, ettei menettäisi omaa miestään. Itse sai kuitenkin pettää.
menevät sitten ihan sekaisin kun hormonit joskus yhtäkkiä ilman lupaa hyrähtävät käyntiin.
Me, jotka olemme tottuneet kiusaukseen ja sen vastustamiseen emme mene sekaisin kun yhtäkkiä kuumat aallot kulkee lävitse kun joku juuri oikea vieras mies koskettaa, vaan osaamme siltikin ajatella järkevästi.
Vähän sama kuin joku joka ei ole koskaan kokeillut huumeita sanoisi ettei koskaan tulisi riippuvaiseksi.
Mutta sitten on meitä jotka tiedämme ettemme voisi koskaan pettää eikä sitä tarvi jankuttaa eikä sillä uhota.