Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tre yksityiset gynet - mistä hakisin lähetteen..?

08.12.2005 |

YTHS:n gyne panttaa sitä lähetettä edelleen, reilu 1½ vuotta yritystä takan ja nyt kaksi clomikiertoa mennyt tuloksetta ja ehkä hän sen lähetteen kirjoittaisi sitten kun yksi paketti on clomeja mennyt.

Nyt ajattelin, että jos hakisin kuitenkin sen lähetteen TAYSiin jo tämän vuoden puolella - mutta mistähän sen varmimmin saisi (siis keneltä lääkäriltä..?)? Onko minkälaiset jonot ko. lääkäreille, että mahtaako olla aikoja seuraavan kahden viikon ajalle enää vapaana..?

Minulla kun on edelleen tätä ylipainoa niin olisi kivaa, jos se gyne ei olisi mikään niuho ko. asian suhteen.

Me olemme paljolti seluittämättömästi lapsettomia, siittiöt ovat hieman heikentyneitä, mutta ihan hedelmöitämiskykyisiä, minulla on ollut prolaktiini koholla reilu puoli vuotta sitten, nyt se on ok ja nuo clomit sain että varmasti ovis tapahtuu (vaikka on se tapahtunut 90 %:sti aina), minulla oli progesteroniarvo hieman matalalla...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko musta apua, mutta me haettiin lähete ainakin ihan tav. terveyskeskuslääkäriltä. Sitä en sitten tiedä, mikä jonotilanne niillä nyt on; mies kun soitti elokuussa, niin silloin sai viikon sisään ajan. Ja ennen lähetteen kirjoittamista piti käydä oma-aloitteisesti miehen teettämässä sperma-analyysi Väestöliitolla ja sen jälkeen mulle laitettiin lähete Tays:n hormoni- ja lapsettomuusklinikalle. Niin, siis tämä muutenkin meidän kohdalla vähän eri juttu, ku ollaan tonne julkiselle puolelle jonossa.. Eka aika tammikuussa ja vastaanottotäti epäili, että ICSI menisi toukokuulle. (Terkkalääkäri oli sitä mieltä, että jonot ovat niin pitkät, että menee vuoteen 2009 asti!! :O Mielenkiintoista tietoa hänellä...)

Toivottavasti sulla onnaa lääkäriajan kanssa ja pääsette hoitoon!

T. aavaaatu, joka innolla odottaa jo tammikuuta.. :)

Vierailija
2/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee halvalla. Sanot vain lääkärille että puoltoista vuotta yritystä takana, lähete kiitos :) Niin kyllä pitäisi kirjoittaa. Ja asiaa saattaa muutenkin helpottaa, kun teitä on jo jonkin verran tutkittu...

Me asumme tässä Tampereen lähistöllä ja minulle sattui mukava tk-lääkäri, joka kirjoitti heti lähetteen laparoskopiaan ja Taysiin hormoni- ja lapsettomuuspolille toukokuussa 2004, kesäkuussa oli jo ensikäynti ja lapa takanapäin...

En kyllä tiedä kuinka nopeasti Treella saa ajan lääkärille tk:n???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sieltä ei taatusti sitä lähetettä saada. Aivan varmasti se äijä sanoisi vaan, että odottakaa, että se YTHS:n gyne aikanaan sen lähetteen laittaa. Lisäksi hän sanoisi, että lapsettomuus on korvien välissämme, niin hänestä on ollut moni muukin asia!

Eli ehdottomasti tk on poissa laskuista, ja eipä se ole edes ensisijinen hoitopaikkani kun olen opiskelija. Ja jos se lääkäri olisi järkevä, niin olisin siellä jo aikaa sitten käynytkin, mutta nyt olen ollut vain todella tyytyväinen, ettei sitä miekkosta ole tarvinnut katsella pariin vuoteen!

Lielahdessa oli muistaakseni joku yksityinen gyne, jota joskus suositeltu, mutta en muista enää nimeä =( Mites, onko kenelläkään kokemusta Koskiklinikan lääkäreistä, olisiko heissä jotain varteen otettavaa vaihtoehtoa..?!

Kyllähän se yksityinen maksaa, mutta nopeuttaisi nyt ainakin parilla kuukaudella tätä asiaa... Ja kuulisi toisenkin gynen mielipiteen asioihin.

Vierailija
4/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä naisgynekologi L.V. (en tiedä, saako nimiä tänne laittaa??) Hän kyllä odotutti mulla puolen vuoden clomikuurien verran, mutta mitään tutkimuksia ei ollut tehty ennen hänelle menoa eikä mulla ollut kiirettä hoitoihin. Eli hänen aloitteestaan tehtiin lähete, joten luulisin, että tekee sen myös sinulle, jos näkee turhaksi jatkaa clomeilla. Hän kyllä myös suosittelee ensisijaisesti laihdutusta, mutta ei jäänyt siitä kiinni lähetteen saanti, vaikkei paino radikaalisti laskenutkaan.

Tosi ikävää, että yths:llä ovat noin niuhoja. Toivottavasti saat yksityiseltä lähetteen pian.

Vierailija
5/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tosiaan tehty jo tutkimukset; verikokeita otettu muutamaan kertaan, ultrattu on, ja HSG on tehty. Ja miehen simpat on tutkittu kertaalleen. YTHS:n gynen mielestä niitä ei tarvitse tutkia kuin kerran, vaikka kysyinkin lähetettä uusintaan.

Nuo tutkimukset aloitettiin huhtikuussa, kesä vain oltiin.. Ja elokuussa otettiin prolaktiini uudestaan ja sitten elokuun käynnin jälkeen piti mennä uudestaan progesteronikokeeseen, joka oli kp21 sitten muistaakseni 20.7 - toukokuussa se oli ollut 27.3.. Eli hiemanhan nuo ovat alakantissa. Mutta kyllä silti ovulaatio on mulla liki aina tapahtunut. Tosin clomit ainakin siinä kierrossa kun kävin ultrassa auttoivat sikäli, että kp13 muniksia oli kaksi, toinen 20mm ja toinen 17mm - luomuna on ollut yksi munis ja se on ollut samana kierron päivänä 15mm...

Mua vaan niin vihastuttaa, ettei sitä lähetettä jo voi tehdä; kuitenkaan TAYSiin heti pääse, että nyt jos sen tekisi, niin toi mun viimeinenkin clomikuuri olis siinä vaiheessa jo ohi kun sinne päästäisiin jo. Kun näillä näkymin menee helmikuulle, ennen kuin lähetteen saamme, ja olis niin kiva päästä " tositoimiin" jo ennen kesälomakautta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan