Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kääk! kalasta..

08.12.2005 |

uskaltaako sitä jouluna syödä suolalohta ollenkaan??

nekkuli 35+6

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan tiskiltä ostetut kannattaa tarkistaa, ovatko itse tehdeet vai valmiita vakuumikaloja. Joissain kaupoissa laitetaan tiskiinkin vakuumipakattuja.

Meillä on joka vuosi tehty Graavilohi itse ja sitä saa syödä. Listereia vaara on vakuumipakatuissa kaloissa.

Tarkistin tämän vielä neuvolassa.

-Santtu 28+1

Vierailija
2/4 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kylmäsavulohta ja graavilohta ei suositella senkään vuoksi, että niitä ei " kypsennetä" . Ja vain kuumentaminen tappaa listeria-bakteerin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse tehtynä. Näin sanottiin mulle eilen. Mä herkuttelen jouluna kauppahallista (hyvä vaihtuvuus, siis taatusti tuoretta) haetulla lämminsavulohella. Siihen sain luvan :-)

Haginalle rv 17+5

Vierailija
4/4 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kahdesta eri asiasta kyse, joita ei kannata sekoittaa:

Listeriavaara: piilee nimenomaan vakuumipakatussa kalassa, voi olla erittäin vahingollista/tappavaa sikiölle.

Raaka kala in general: mitään raakaa lihaa tai kalaa ei neuvoloissa suositella koska pilaantumista tai mahd. loisia ei näe paljaalla silmällä. Nämähän eivät ole sikiölle vaarallisia, mutta kuka nyt ehdoin tahdoin haluaa ruokamyrkytyksen.

Tässä jälkimmäisessä voi sitten käyttää omaa harkintaa, jos esim. luottaa kalan myyjään ja kyseessä on tuore merikala, ei riskin pitäisi olla kovin kummoinen. Itse olen molemmissa raskauksissa syönyt graavikalaa, silliä ja sushia ilman ongelmia.

Kraanavedestä sain tosin kerran ruokamyrkytyksen...