Mandariinia 11-kuiselle?
Tässä muistelin, että taisi olla niin ettei sitrushedelmiä tulisi antaa alle vuoden ikäiselle? Jos oli niin miksi? Annoin tytön, 11 kk, maistaa mandariinia vähän ja tykkäsi ihan kamalasti... Pitäiskö siis vielä odotella vai voiko aloitella jo?
Kommentit (3)
Itse olen antanut mandariinia jo 7kk vanhalle. Meillä ei ole mitään allergioita mulla tai miehellä, joten ei sen vuoksi tarvitse olla niin varovainen. Onhan 4kk hedelmäsoseissakin jo sitrushedelmiä :)
sitrushedelmää myös, muistaakseni ainakin aurinkoisessa.
Eikös mansikassakin ole se 1v suositus? Ja Piltti valmistaa mansikkaa 5kk soseena.
Mutta...jos ei ole allergioivia vanhempia eikä tulee mitään oireita niin kyllä minä jatkaisin mandariinin syöntiä.
ÄP-vihkon mukaan " allergiaperheissä vältetään vauvan ruokavaliossa harkinnan jälkeen ensimmäisen ikävuoden ajan ns. yleisesti allergisoivia ruoka-aineita: --- sitrushedelmiä ----" mutta jollei teillä ole siis allergiaperhe niin anna vaan, jollei mitään oireita tule! Mäkin ajattelin noita sitrushedelmiä maistattaa alkuvuodesta, kun tyttö reilu 10 kk. Joissain kaupan vauvasoseissakin on tietääkseni sitrushedelmää mukana.