Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairaan lapsen päiväkotiin voi viedä??

08.12.2005 |

Eli nuhaisena varmaan voi viedä?? Missä menee se raja? Meillä molemmilla tytöillä nuha ja vanhemmalla raju yskä ja selvästi kurkku kipeä! Tein päätöksen olla kotona lasten kanssa..klo13 olisi terveyskeskuksessa aika. Olisiko lastenneuvolasta saanut myös sairaslomaa? Neuvola on tuossa ihan vieressä, mutta terv.as pidemmän matkan päässä..joudun niiden kaksostenrattaiden kanssa lähtemään siis nyt sinne kahden lapsen kanssa..joten jos tietoa, niin valistakaahan minua..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin vieminen on kiinni paljolti lapsen voinnista ja jaksamisesta.Nuhaisena olen lapset hoitoon vienyt jos ovat olleet muuten pirteän oloisia.Päiväkoti arki kuitenkin vaatii lapsilta paljon et jos ovat olleet nuhassa ja kipeän oloisia on jääty kotiin.Kuumeessa pitää tietenkin jäädä kotiin ja mieluiten olla vielä yksi kuumeeton päiväkin kotona.Meilläpäin ei neuvolassa hoideta sairaita lpsia/sairasloma asioita.Vaan on mentävä terveyskeskukseen.

Vierailija
2/6 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt aina jos ei ole kuumetta. Hoitajaa on niin hankala saada, että ei voi ihan jokaisesta nuhasta jäädä kotiin. Ja luotan siihen, että päiväkodista otetaan yhteyttä jos lapsi ei jaksa menossa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulee myös jaksaa hoitopaikan normaali päivärytmi ja -arki.

Jos lapsi on selkeästi kipeä, väsynyt ja särkyä jossain, on parempi olla lapsen kotona. Ei vanhempikaan mielellään töitä tee vajaakuntoisena. Sairaslomaa voi saada myös neuvolasta, ainakin meillä saa.

Vierailija
4/6 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuumeessa ei viedä mutta jos nuhaa ja yskää niin vien ja minäkin luotan siihen, että hoitaja soittaa jos ei jaksa.

Ei ole varaa jäädä jokaisesta niiskutuksesta kotiin kun ne jää minun kontolleni kun miehi tarvitsee lääkärintodistuksen ekastakin sairaslomapäivästä. Ja eikä pienestä nuhasta viitisii leuriin mennä jonottelemaan tai yksityiselle maksamaan 50 euroa. Lekuriin viedään toki heti jos aihetta on.

Meillä onneksi myös mummot ja vaarit lähellä, joten pikainenkin hoito järjestyy jos on tarvetta.

Anteeksi taisi tulla vähän muutakin asiaa kun mitä kyselit.

Vierailija
5/6 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiuransa elokuussa eikä ole sen jälkeen tervettä päivää nähnyt.Koko ajan on nuhaa,yskää.Eli jos nuhaa pidettäisiin kriteerinä saisin olla kokoajan lapsisairas vapaalla.Me ollaan jääty kotiin sairastamaan kun on noussut kuume.

Vierailija
6/6 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kuumeen mittaaminen ei riitä lapsen yleisvoinnin määrittelyyn. Jos lapsi on kalpea, väsynyt, silmät vetistävät, kurkku on kipeä tai yskii lähes jatkuvasti ei hän ole minusta päivähoitokuntoinen! Kyllä vanhemmat yleensä tunnistavat, jos lapsi on sairaan oloinen.

Päiväkodissa on lapsilla rankkaa eikä lepäämiseen ole samanlaista mahdollisuutta kuin kotona. Kipeänä lapsi kaipaa erityisesti vanhempansa turvaa ja syliä.

Jos kuumetta on vähänkin ollut on yksi kuumeeton päivä välttämätön. Päiväkodissa joudutaan aika usein käännyttämään lapsia kotihoitoon, kun vanhemmat tuovat lapsensa aamulla hoitoon, vaikka edellisenä päivänä pk:ssa on mitattu lapselta kuumetta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän