Seksi ja imettäneen rinnat
Vasta odotan esikoistamme (raskaus on alussa), mutta rinnat ovat jo muuttuneet isommiksi, ja mies on niistä aivan innoissaan.
Olen aina kiihottunut kovasti rintojen suutelusta ja imemisestä, eikä se ole muuttunut ainakaan vielä. Tuosta yhdestä toisesta viestiketjusta huomasin, että joku mies ihmetteli, kun äiti-ihminen kiihottui rintojen imemisestä. Onko siinä jotain ihmeellistä?
Muuttuvatko rinnat äitiyden/imetyksen myötä epäseksuaaleiksi ruokapankeiksi? Kiinnostuvatko miehet enää sen jälkeen rinnoista ja niiden kiihottamisesta? Kiihottuuko siitä nainenkaan?
Itseäni vähän harmittaa, jos tässä on odotettavissa jonkinlainen inflaatio tämän rintaosaston kanssa mitä seksielämään tulee. Itse saan varmimmin orgasmin niin, että istun miehen sylissä hajareisin, hän on sisälläni, ja nuolee rintojani.
Kokemuksia? (Muiltakin kuin tältä joka arvioi 22-vuotiasta yh-mammaa...)
Kommentit (13)
muuttuuhan se kroppa raskauden ja imetyksen myötä.
mulla ei tunto varsinaisesti mihinkään kadonnut rinnoista, mutta kun ne nyt on enään tommoset lapaset niin eipä niitä kauheesti tee mieli miehelle tyrkyttää...=(
mutta olen nähnyt aika kiinteärintaisiakin imettäneitä äitejä, että ei se niin kiveen hakattua oo tuo lapas asia.
mulla meni tissit siinä kun maidon tulo oli V A L T A V A A.
kuppikoko oli alkujaan A (odottaes B) ja kun maito kunnolla nousi oli liivit DD....ja sairaalassa sanottiin ettei saa lypsää rintoja kun maidon tulo siitä vaan kiihtyy. että vain sen verran että pystyt olla ja hengittää.
Minä tyhmä *hakkaa päätä seinään* uskoin ja annoin tissien venyä, no eihän ne siitä enään mihinkään palautunut. imetys kun loppu niin sisälmykset katosi, mutta ulkokuori jäi melkein ennalleen. nyt on sitten kaksi tyhjää pussia jotka saa rutattuna juuri ja juuri täyttämään A kuppiset liivit....
Vituttaa älyttömän kovaa ja ikuisesti olen katkera sairaalan kätilöille. ei paljon mieltä lämmitä että "olet äiti, on äitiyden merkkejä, olet imettänyt pitkään" kun oot 25v ja mummotkin uimahallissa omistaa kiinteemmät rinnat.
eli lypsä vain, kyllä se maidontulo sitten joskus lakkaa vaikka lypsääkin. (2. ja 3. lapsella lypsin)
Jos sieltä kerran puuttuu sisältä tavaraa, niin silikoninit vaan sitten tilalle. Näyttää tosi hyvältä ainakin rintsikat päällä. Eikös nuokin ole kehittyneet niin, että implantit näyttävät jo melkein oikeilta rintarauhasilta. Ovatko isot tissit muuten läskiä vai rintarauhasia?
Ei kyllä ole minunkaan mielestäni kovin edustavat sellaiset tyhjät pussukat, varsinkin kun nainen ratsastaa ja kumartuu vähän eteenpäin :(
M29
imetys kun loppu niin sisälmykset katosi, mutta ulkokuori jäi melkein ennalleen. nyt on sitten kaksi tyhjää pussia jotka saa rutattuna juuri ja juuri täyttämään A kuppiset liivit....
Jaa no minulla nyt b-kuppi ja ans kattoo kuinka käy. Kiitos vaan vinkistä harrastaa lypsämistä.
Ennen olin B-kuppia, nyt C-kuppia. Johtunee siitä, että painoa on nyt 6-7 kg enemmän kuin ennen raskauksia.
En ole koskaan mitenkään erityisesti kiihottunut rintojen hyväilystä. Joskus nännien nuoleminen tekee hyvää... mutta kieltämättä varsinainen imeminen tuntuu nykyään vähän kornilta. On niin tottunut siihen, että jos joku imee, niin vauva. :)
No itsekään en ehkä niin imemisestä, mutta nuolemisesta ja kielellä nännien pyörittelystä, kiihotun kyllä.
Kärpäslätkät ei oikeen houkuta, ymmärrän sen.
Mutta miksi miehet ovat niin halukkaita vauvan hankintaan, ja sitten jälkikäteen itkevät kun raskaus vei vaimon timmin kropan?
että pienet a/b-kupin rinnat ovat raskauksien ja imetyksen myötä kasvaneet c-kupin rinnoiksi. Edellisestä imetyksestä minulla on nyt 4 vuotta, joten epäilen, että vaikutus on pysyvä.
Eipä siinä mitään muuten, mutta itse pidin enemmän niistä pienemmistä kun juoksen paljon ja isommissa rinnoissa on omat hankaluutensa. Mutta eihän nainen ole koskaan mihinkään tyytyväinen :)
eivät koskaan ole olleet kovin tuntoherkät, mutta yhteensä yli 3 vuoden imetys vei kyllä loputkin tunnosta. Eipä haitannut lasten puremiset enää vuoden imetyksen jälkeen. "Sisälmykset" katosivat myös täällä, eli roikkuvat A-kupit on jäljellä. Eipä tulisi kuitenkaan mieleenkään alkaa niitä täyttämään implanteilla. Niistä ei tykkäisi sen enempää mies kuin minäkään. (Jonkinlainen kiristys voisi tuoda sen kiinteän, terhakkaan A-kupin takaisin.)
Maidontulo vaikutti paljon rintojen "käytettävissä oloon". Olen imettänyt molempia lapsia 1,5 v ja tämänkin jälkeen maitoa on tullut pitkään (yli puoli vuotta) ainakin imiessä. Eipä siis mies montaa kertaa viitsinyt sitä kokeilla.
Rinnat ovat minulle (ja miehelleni) varsin yhdentekevät. Emme leiki niillä ihmeemmin. Kunnollisissa rintsikoissa rinnat kuitenkin näyttävät ihan kivoilta (jos pienistä tykkää).
(Pumppaamisesta vielä: Minulla rinnat rupsahtivat pahemmin sinä imetysaikana kun pumppasin niitä aluksi. Maidontuotanto kasvoi entisestään ihan kamalaksi. Molempien synnytysten jälkeen rinnat olivat muutaman päivän jalkapallo-kokoa (ennen A) ja violetteja raitoja täynnä. Raidatkin hälvenivät parissa vuodessa ja nahkakin kutistui yllättävän hyvin. Sain siis A-koon rukkaset kun pelkäsin saavani F-koon rukkaset.)
Ehkä asia nyt tuntuu toissijaiselta siinä vaiheessa, kun sen vauvan saan, mutta kysynpä nyt kumminkin kun täällä seksi-alueella ollaan:
"auttaako" rintojen rupsahtamiseen, ettei imetä niin kauaa? Olen etukäteen miettinyt, että 3 - 4 kk imetys saa riittää, sillä yrittäjänä joutunen aika ajoissa takaisin työelämään ainakin osittain. Jos siis imettää 1,5 vuoden sijaan sen 4 kuukautta, olisiko toiveita, että rinnat eivät muutu säkeiksi?
rinnoissa tapahtui maidon noustessa. Kun kuppikoko nousee puolessa vuorokaudessa 4 kirjainta (en olisi uskonut ennen omaa kokemusta että se mitenkään olisi fyysisesti mahdollista) niin rinnat repesivät pahasti ja tulivat täyteen arpia, jotka tosin haalistuivat myöhemmin.
Myös nännit muokkautuivat parissa kuukaudessa "nortinatsoiksi".
Äitini on imettänyt minua (ainokaistaan) 6 viikkoa ja ihan sama rupsahdus kävi hänen rinnoissaan kuin minulla yli vuoden imetyksillä.
Ystäväni imetti myös pitkään, mutta hän ei kokenut koskaan sitä valtavaa maidonnousua. Hänen rintansa ovat lähes ennallaan imetyksen jälkeen (melko kiinteät C:t).
Minä nautin ennen lapsia siitä kun mies hyväili rintoja/nuoli/imaisikin, mutta raskaus ja imetysaikoina en ole halunnut miehen koskevan rintoihini ollenkaan (no toki rintsikoiden/paidan päältä on voinut hyväillä), silloin rinnat on kuuluneet vauvalle ja liittyneet vain vauvan ruokkimiseen ja vauvaan muutenkin. Olen imettänyt kolmea n.1v2kk-1v5kk jokaista. Minulla oli ennen kiinteä D, ekan imetyksen jälkeen ei niin valtavaa muutosta tapahtunut kuin toisen, vaikka eka kesti pisimpään, toisen aikaan maidon tulo oli niin älytöntä, että rinnat venyi ihan järjettömiksi, ja imetyksen loputtua jäljellä tosiaan oli vain ruttuiset teepussit..
Kolmannen imetyksen loputtua (nyt noin reilu 4kk sitten), rinnat on itseasiassa edelleen kohtalaisessa kuosissa, josta mitä ilmeisimmin on kiittäminen e-pillereiden! Mitään muuta "syytä" en keksi tälle, miksi rinnat ei nyt kolmannen jälkeen entisestään kulahtaneet, jonka oletin automaattisesti olevan edessä(ekan ja tokan jälkeen en pillereitä syönyt, ehkäistiin kumilla). Tietysti imetyksen jäljet näkyy, mutta täytettä tuntuu olevan huomattavasti enemmän kuin tokan jälkeen, ja kyllä tässä vaiheessa oli jo rupsahdus tapahtunut edellisten imetysten loputtua.
Niin, ja seksiin palatakseni, nyt kun imetyksestä alkaa olla taas aikaa, tuntuu taas hyvälle kun mies hyväilee rintoja, ja mieskin on huomannut, että annan koskea ja nautin rintojen hyväilystä, eli minulla ainakin palautui takaisin se "normaali" tila, vaikka raskauksien ja imetyksien aikaan en ole halunnut miehen koskevan rintoihini.
Vaimolla säilyi kyllä runsas b-kuppi oikein kukkeana vaikka imetetettiin ja imettiin niin maan perusteellisesti kahta ja pitkään. Alussa olivat varmaan vaimon pään kokoiset tms.
niitä rintoja. Imetyksen jälkeen jäljellä saattaa olla kaksi lapasta. Riippuu tietysti lähtötilanteesta. Jos itse olet rintoihin edelleen tyytyväinen uskon, että tuntemukset ei muutu. Minä ainakin tykkään edelleen ja kahta olen imettänyt, molempia 10kk.