Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5V:llä pienenpieniä näppylöitä. Veisitkö hoitoon?

Vierailija
11.02.2013 |

Jäätiin tänään lapsen kanssa kotiin, kun tuolle meidän pojalle 1,5v ilmestyi la pienenpieniä punaisia pilkkuja lähinnä mahaan ja käsivarteen ja eilen niistä oli tullut pienenpieniä vesikellon näköisiä paukamia. Mietittiin pitkän viedäkkö hoitoon, kun kuumetta ei ole, eivätkä npyt tunnu kutiavan, mutta lapsi on äkäinen, eikä ruoka maistu. Vesirokkoa epäilen hiukan, mutta voiko näpyt olla erittäin pieniä ja niitä olla vain vähän (reilu 20)? Neuvolaan olen kyllä soittamassa iltapäivällä kun on soittoaika.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella oli vesirokko ja näppyjä oli muutamia eikä ne kauheasti edes kutisseet. Ihme porukkaa, kun tämmöstä kysellään.

Vierailija
2/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lievissä tapauksissa ei tule kuumettakaan. Tartuttaa silti. Ja se, että on äkäinen eikä ruoka maistu, on merkki siitä, että on kipeä. Eikä mene hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ehkä myös vauvarokkoa. Mutta en siis veisi, eihän lapsi ole terve. Sitten toinenkin näkökulma, siellä sitten sairastuttaa muut lapset. Ja jollain voi olla vanhempi, joka ei ole ko. sairautta sairastanut. (kuten minä, mutta nykyisin on rokotus). Kun odotin kuopusta viimeisilläni, ja olisi siis verenpaineen takia pitänyt levätä, niin mulla oli muut lapset kotona juuri sen takia että vesirokkoa oli liikkeellä. En halunnut sitä viimeisilläni sairastaa, eivätkä uskaltaneet rokottaa raskaana ollessani. Kaikille vesirokko ei ole välttämättä pikkujuttu.

Vierailija
4/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttääkö samalta?

Vesirokko tosiaan voi tulla ihan muutamalla näpylläkin. Ja ne vesikellot ovat tosiaan alkuun pienia (ensin pieniä punaisia pisteitä, sitten pieniä vesikelloja, ja sitten laajenevat jos laajenevat).

Vierailija
5/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamalla pienellä näppylällä ja olin silloin sentään jo 8 v, jolloin rokko on yleensä ärhäkkäämpi. Kukaan ei koskaan varmistanut vesirokkodiagnoosia, äitini arvasi sen sillä perusteella, että saman talon leikkikavereilla oli vesirokkoepidemia. Neuvolan terveydenhoitaja halusi varmistaa asian odottaessani kuopustamme, koska kahden nuoremman päiväkodissa oli liikkeellä vesirokkoa. Testi osoitti, että suurella varmuudella olin sairastanut vesirokon, eli se voi olla myös todella, todella lieväoireinen.

Eihän lapsesi kuulosta terveeltä ja tosiaan vesirokko kyllä tarttuu erittäin helposti. 3 lastamme sairastivat sen ihan putkeen ja ihan erilaisena kuin oma tautini aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme