Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausoireet mutta menkat alkoivat + testi nega: muita saman kokeneita?

Vierailija
11.02.2013 |

Tilanteeni on vähän erikoinen ja mietin, olisiko jollain kokemusta vastaavasta. Elimistö on ollut reilun viikon verran kummallisessa jamassa - juoksen vessassa usein, hajuaisti on niin herkistynyt että haistan ulkonakin ohikulkevien hajuvedet eikä kahvi enää maistu vaikka olen parantumaton kahvihiiri. Samoin on käynyt punaiselle lihalle. Epämääräinen kuvotus tulee ja menee. Kuukautiset kuitenkin alkoivat eilen ja testikin näytti negaa. Siitä huolimatta sama jatkuu edelleen.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja kääntyikö testi jossain vaiheessa positiiviseksi? En oikein usko että minun tapauksessani voi olla kyse toiveajattelun herättämistä oireista - erosin avomiehestäni aivan äskettäin ja raskaus olisi tämän sopan lisäksi aika iso pala purtavaksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk myöhässä, selkeät raskausoireet (juurikin nuo samat) ja kuukautiset ovat sitten kuitenkin alkaneet. Ihan mutu-tuntumaa, mutta tekeeköhän hormonitoiminta tuota oireilua jotenkin?

Vierailija
2/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole ikinä ennen ollut tällaista ja olen kuitenkin tuhdisti yli 30v. Sen takia olenkin tilanteesta huolissani ja mietin, uskallanko luottaa siihen että kuukautisten alku ja negatiivinen testitulos puhuvat totta, ei satasella oireileva elimistöni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli nuo kaikki, vieläpä runsaat kuukautiset ja testikin tehtiin sairaalassa. Negaa näytti ja lääkärikin vaan totesi että jos siellä on jotain ollutkin, tämä on nyt vaan osittainen keskenmeno. Se osittainen keskenmeno on nyt kohta kolme vuotta ja ikää minulla oli yli 40 v jo ennen raskautta.

Vierailija
4/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHa jo raskauden mahdollisuuden ajatteleminen voi saada niitä aikaan. ALun tuntemukset ovat kuitenkin niin vähäisiä, että ne saa helposti aikaan kuvittelemalla. Ehkä juuri raskaan elämäntilanteen vuoksi jännität olevasi raskaana, tai ehkä salaa itseltäsikin toivot olevasi jotta palaisitte yhteen. Tai sitten kinnität nyt vain tavallista enemmän huomiota oloosi ja huomaat menkkojen aiheuttavan samankaltaisia tunteita.

Uskoisin nyt kuitenkin negaksi, koska jos testi on nega ja menkatkin alkoi, niin todella epätodennäköiseltä tuntuu että plussaksi muuttuisi. Eri asia olisi jos toisessa näistä olisi epäselvyyttä.

Vierailija
5/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Huomasi raskauden?

Vierailija
6/6 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaloite lähti minusta eikä yhteenpaluu ole mahdollista, joten sen puolesta "toiveajatteluoireisto" ei käy oikein järkeen. Ihmisen hormonitoiminta on toki aika erikoista joten voihan olla, että tunnemyrsky vain sekoittaa elimistön. Mitään tapaa saada 100% varmuutta tässä vaiheessa ei ikävä kyllä taida olla. Kaikki on mahdollista, kuten ylläolevan 3-vuotias "keskenmenokin" osoittaa ja sen kanssa täytyy kai vain elää.