Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kissalle ruoaksi?

Vierailija
10.02.2013 |

Mietin tässä, mitä muut tarjoaa kissalle ruoaksi. Meillä tarjotaan esim. sydäntä ja kieltä sekä eläinkaupan kuiva- ja märkäruokaa.

Olen vähän miettinyt sitä, että aina sanotaan, että kissa ei tarvitse muuta kuin lihaa, ja viljatuotteet ei kuulu sen ruokavalioon. Kuitenkin useissa kissanruuissa on esim. vehnää tai riisiä.

Olen miettinyt pitäisikö kissan alkaa Barffaamaan. Ja miettinyt, että onko esim. ANFin ja Acanan kuivamuona parempaa kuin esim. Royal Caninin.

Kokemuksia olisi kiva kuulla muilta kissanomistajilta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan royal caninia. Ja märkäruokana tonnikalaa ja kanaa eläinkaupasta sekä seitä keitettynä. Näitä siis kasvattajan suosittelemana.

Vierailija
2/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotain kuivamuonaa. Mikään sheba tai muu märkäruoka ei vaan kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään kautta olen oppinut, että kuivamuonaa ei kannata syöttää, se aiheuttaa virtsavaivoja. Eli vähintäänkin kannattaa pitää kissa kokonaan märkäruualla, barffaus varmaan on paras vaihtoehto jos suostuu syömään (meillä ei suostunut).

Vierailija
4/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat eivät ole erityisen ronkeleita, vaan lähes tulkoo kaikki käy...raaka liha, kala, eläinkaupan kuiva- ja märkäruoat, tavallisen marketin märkä- ja kuivaruoat. Lähinnä mietin, mikä olisi laadullisesti oikeasti hyvää.

Vierailija
5/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin sen mitä minäkin olin tulossa sanomaan, eli älkää syöttäkö kissallenne kuivamuonaa. Se ei sovi kissan luontaiseen ruokavalioon lainkaan. Kissa tarvitsee kosteaa, lihapitoista ruokaa, eli sellaista kuin se saisi luonnossakin syödessään hiiriä jne.

Kuivamuonaa syövät kissat eivät tod.näk. osaa juoda tarpeeksi, ja pidemmän päälle altistuvat todella kivuliaille ja vaarallisille virtsakiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä