Suomeruotsalaiset äänestivät Kristan voittoon tekstiviestikampanjallaan (ov)
Lähettelivät siis toisilleen viestejä niin puhelimitse kuin fb:n avullakin ja kehoittivat viestissä äänestämään suomenruotsalainen Krista voittoon. Viestissä kerrottiin vielä, että kaikki suomenruotsalaiset olisivat Kristan takana.
Eräskin sai 5 tekstiviestiä tuttaviltaan ja 15 fb-viestiä vielä päälle.
Onko laulukilpailustakin pakko tehdä kielipoliittinen juttu?
Paras laulu ei todellakaan voittanut.
Kommentit (40)
mutta ruotsinkieliset äänestävät vain ruotsinkielistä.
Kummat ovat rasisteja?
Tämä on niin totta. Vetävät kaikessa muutenkin omaan päin, vai eikö tässä pitäisi kaikkie olla suomalaisia? Itse niin kovasti väittävät olevan, mut ei siltä vaikuta... Itse en kyllä pidä heitä pätkääkään suomalaisina.
ei ole kerrottu että suomenruotsalaisena minun on pakko äänestää kaikessa vain suomenruotsalaisia ja RKP:tä!!!???Vai voisiko MITENKÄÄN olla niin että suomenruotsalainen käyttää äänensä niinn kuin haluaa, eikä se suomenruotsalaisuus ole ainut peruste tehdä valintansa!?
Voi luoja, kasvaa kyllä niin iso elin otsaan ettei ole tottakaan aina kun törmää tällaisiin idiootteihin......
Taisi kalikka kalahtaa! :)
Onhan se totta, että ruotsinkieliset suosivat jatkuvasti omiaan. Suomenkielinen suomalainen suosii suomalaista kielestä riippumatta, mutta ankkalampelaiset kokevat oman lammen porukan läheisemmäksi.
Kummat ovat rasisteja?
Tämä on niin totta. Vetävät kaikessa muutenkin omaan päin, vai eikö tässä pitäisi kaikkie olla suomalaisia? Itse niin kovasti väittävät olevan, mut ei siltä vaikuta... Itse en kyllä pidä heitä pätkääkään suomalaisina.
ei ole kerrottu että suomenruotsalaisena minun on pakko äänestää kaikessa vain suomenruotsalaisia ja RKP:tä!!!???Vai voisiko MITENKÄÄN olla niin että suomenruotsalainen käyttää äänensä niinn kuin haluaa, eikä se suomenruotsalaisuus ole ainut peruste tehdä valintansa!?
Voi luoja, kasvaa kyllä niin iso elin otsaan ettei ole tottakaan aina kun törmää tällaisiin idiootteihin......
Onhan se totta, että ruotsinkieliset suosivat jatkuvasti omiaan. Suomenkielinen suomalainen suosii suomalaista kielestä riippumatta, mutta ankkalampelaiset kokevat oman lammen porukan läheisemmäksi.
Sinunkaltaiset idiootit ovat syy siihen että suomenruotsalaiset voivat puhua suomalaisista junteista ja nauraa räkäisesti.
Meidän suomenruotsalainen perhe ei kuullut siitä mitään. Itse asiassa mun kaveriden mielesä se oli niin surkea kappale etteivät äänestäneet sitä. Ei suomenruotslaiset ole tehneet tästä mitään pakkomiellettä vaan te jotka koko ajan jauhatte asiasta.
ja sekin on sitten luonnollista, että suomenkieliset pitävät puoliaan ja älämölöä vaikka pakkoruotsista. Vai onko se sittenkin eri juttu ja rasismia?
Mikäs siinä nyt on niin kamalaa myöntää, että kieli vaikutti varmasti asiaan, kun keksiä tuollaisia latteuksia "paras voitti". Krista olikin tänävuonna yksi parhaimmista, mutta jos ajatellaan viime ja toissa vuottakin, niin mitä pashoja olivatkaan.
Muutenkin ärsyttää, kun pitää aina ottaa joku kiintiösuomenruotsalainen mukaan tähän kisaan. Kisaajaksi ja nyt jopa tuomareistakin oli yksi (ja yhden tuomarin tyttöystäväkin on ruotsinkielinen, jos oikein pilkkua viilataan). Ja kuulun itsekin erääseen vähemmistöön, mutta silti sanon tuon.
Minulla sensijaan on loistava musiikkimaku. Ja itseasiassa makuni ihan kaiken suhteen on erittäin hyvä. Kukaan joka vähänkään ymmärtää musiikista, ei väitä, että tämä voittaja olisi hyvä tai edes keskinkertainen. Siis puhun laulusta, en laulajasta.
Juuri tuollainen soopa uppoaa typeryksiin ja he äänestävät yleensä surkeinta, koska se sopii heidän makuunsa, joka siis on surkea. Ja kyllä myös viime vuotinen koko kisan voittajalaulu oli aivan täyttä huttua. Ja kyllä, hyvin upposi huonon maun omaaviin juntteihin.
Tiedän olevani ylimielinen, mutta minkäs teet.
Kummat ovat rasisteja?
ei ole kerrottu että suomenruotsalaisena minun on pakko
äänestää kaikessa vain suomenruotsalaisia ja RKP:tä!!!???Vai voisiko MITENKÄÄN olla niin että suomenruotsalainen käyttää äänensä niinn kuin haluaa, eikä se suomenruotsalaisuus ole ainut peruste tehdä valintansa!?
No aika monella teillä tuntuu olevan se kieli ja pyhä suomenruotsalaisuus vaikuttimena monessa asiassa. Miksi ette sitten sopeudu ja lopeta koko RKP:tä tai kaiken maailman ruotsinkielisiä osastoja ja järjestöjä, jos kerta sillä ei ole vaikutusta asiaan?
Kummat ovat rasisteja?
Sinunkaltaiset idiootit ovat syy siihen että suomenruotsalaiset voivat puhua suomalaisista junteista ja nauraa räkäisesti.
saavat monet suomalaiset inhoamaan ja halveksumaan teitä, kun käytätte noin kulunutta vasta-argumenttiä. Suomalaiset ovat tyhmiä, juntteja, finnejä.. mitä niitä teidän keksimiä haukkumasanoja meistä onkaan. Kannattaisi muutenkin tutustua teidän tuohon historiaan, miten olette meitä kohdelleet, eikä vuodattaa krokotiilin kyyneleitä joka käänteessä. Joku muita vaikka miten kohtelitte esim. evakoita ja sitten vielä edes kehtaatte ihmetellä miksi teitä joku inhoaa
Minä en tunne yhtäkään suomenruotsalaista joka äänestäisi RKP:ta, ja miski sitä pitäisi lähteä lopettamaan yhtään sen enemmän kuin persuja tai vaikka Kokoomusta?
Miten muuten pitäisi sopeutua?
Luopumalla ruotsinkielisistä kouluista ja ruotsinkielisistä palveluista?
Helvetti, on se niin hienoa juu olla suomenruotsalainen kun ei voi edes puhua taksiasemalla ruotsia keskenään ilman että yksi porukasta joutuu hakatuksi ja leikkaukseen murtuneen leukaluun takia, ja kaikki vain sen takia että kehtasi puhua äidinkieltään!
Olet varmaan yksi niistä jonka mielestä ruotsi lähtee suomesta hakkaamalla?
Kummat ovat rasisteja?
Sinunkaltaiset idiootit ovat syy siihen että suomenruotsalaiset voivat puhua suomalaisista junteista ja nauraa räkäisesti.saavat monet suomalaiset inhoamaan ja halveksumaan teitä, kun käytätte noin kulunutta vasta-argumenttiä. Suomalaiset ovat tyhmiä, juntteja, finnejä.. mitä niitä teidän keksimiä haukkumasanoja meistä onkaan. Kannattaisi muutenkin tutustua teidän tuohon historiaan, miten olette meitä kohdelleet, eikä vuodattaa krokotiilin kyyneleitä joka käänteessä. Joku muita vaikka miten kohtelitte esim. evakoita ja sitten vielä edes kehtaatte ihmetellä miksi teitä joku inhoaa
koska olemme yhtä kuin historialliset esi-isämme.
Niin, etkä osaa ottaa itseesi yhtään sitä että minkä takia kaltaisesi ovat juuri niitä juntteja joita nauretaan.
Onneksi enemmistö suomenkielisistä ovat fiksuja ihmisiä, joita ei tarvitse halveksua.
Koko kisan kamalin ja mauttomin laulu voitti, mutta se on juuri sellainen jolla tuommoisessa pellekisassa voi pärjätä. Kokkolan pojat olivat parhaita ja tosi hyvä oli se Mikaelkin, mutta kumpikin olivat ihan liian hyviä euroviisuihin! Uskon että heille tulee kyllä menestystä muuta kautta.
Milloin euroviisut on voitettu hyvällä laululla???? Yleensä se kamalin renkutus voittaa, kuten viime vuonnakin.
Kokkolan juntit ja kamala Mikael olisivat jäänee pisteittä. Kerrankin ei tarvitse hävetä.
Mikä tekstiviestikampanja, mikä fb-kampanja? Miksi minua tai kavereitani ei kutsuttu mukaan? Ai niin - varmaan siksi, että tällaista kampanjaa ei ole, tai koska evvk!!
terv. se s**tanan hurri
tässä maassa hakataan harva se päivä, kun ei vain naama miellytä.
Katsopa nyt tuonne Ruotsiin, joka on teidä paratiisi ja ihanne ja sieltä olette myös tuleet, niin miten ovat siellä kohdelleet siellä asuneita suomenkielisiä (asuneet siellä vuosisatoja, Pohjois-Ruotsi)?! Aikoinaan metsäsuomalaisista sai jopa TAPPORAHAA, että mitäs siihen sanot? Tapahtui tosin satoja vuosia sitten tuo, mutta esim. se osaltaa varmasti vaikuttaa asenteisiin, miten suhtaudutaan ruotsinkielisiin tai ruotsalaisiin. Ja täällä suomessa kehittelitte omia rotuteorioita, suoditte Ruotsiin pakoon sodan aikaan (kyllä, rintamakarkuruus ruotsinkielisten keskuudessa oli hieman suurempi) jne. Nuo kaikki vaikuttaa asenteisiin! Ja sitten vielä kehtaatte ihmetellä miksi teitä inhotaan...
Sopeutua voisi vaikka yksinkertaisesti niin, että teille vaikka kävisi se, että koulut, päiväkodin toimisivat samassa rakennuksessa. Armeija toimisi samassa varuskunnassa. Ruotsinkielisten koulutuspaikkoja vähennetään. Ruotsi vähemistökieleksi. Vaaditte MEITÄ oppimaan ruotsia, ihastelemaan teidän kulttuuria jne. mutta ette ITSE ole valmiita olemaan suomalaisia.
Muuttakaan sitten sinne ruotsiin, niin kaikille olisi helpompaa. En pistä vastaan. Jos olette viisisataa vuotta täällä asuneet, ettekä suomea kunnolla jotkut osaa (tuo Kristakin välillä ihme sönkötystä), niin varmaan parempi niin. Pääsette täältä ugrien keskeltä sivistyksen pariin ;)
tässä maassa hakataan harva se päivä, kun ei vain naama miellytä.
Katsopa nyt tuonne Ruotsiin, joka on teidä paratiisi ja ihanne ja sieltä olette myös tuleet, niin miten ovat siellä kohdelleet siellä asuneita suomenkielisiä (asuneet siellä vuosisatoja, Pohjois-Ruotsi)?! Aikoinaan metsäsuomalaisista sai jopa TAPPORAHAA, että mitäs siihen sanot? Tapahtui tosin satoja vuosia sitten tuo, mutta esim. se osaltaa varmasti vaikuttaa asenteisiin, miten suhtaudutaan ruotsinkielisiin tai ruotsalaisiin. Ja täällä suomessa kehittelitte omia rotuteorioita, suoditte Ruotsiin pakoon sodan aikaan (kyllä, rintamakarkuruus ruotsinkielisten keskuudessa oli hieman suurempi) jne. Nuo kaikki vaikuttaa asenteisiin! Ja sitten vielä kehtaatte ihmetellä miksi teitä inhotaan...
Sopeutua voisi vaikka yksinkertaisesti niin, että teille vaikka kävisi se, että koulut, päiväkodin toimisivat samassa rakennuksessa. Armeija toimisi samassa varuskunnassa. Ruotsinkielisten koulutuspaikkoja vähennetään. Ruotsi vähemistökieleksi. Vaaditte MEITÄ oppimaan ruotsia, ihastelemaan teidän kulttuuria jne. mutta ette ITSE ole valmiita olemaan suomalaisia.
Muuttakaan sitten sinne ruotsiin, niin kaikille olisi helpompaa. En pistä vastaan. Jos olette viisisataa vuotta täällä asuneet, ettekä suomea kunnolla jotkut osaa (tuo Kristakin välillä ihme sönkötystä), niin varmaan parempi niin. Pääsette täältä ugrien keskeltä sivistyksen pariin ;)
on pelottava.
Propagandasi on pelottava.
En ihannoi Ruotsia, enkä tunne ketään joka niin tekisi.
Ja vaikka olemme vähemmistö, niin Suomi ON kaksikielinen, ja se ole meidän vika.
Ja mieluummin Euroviisuihin joka joka osaa sitten englantiakin lausa eikä mitään tönkkösuomalaisen mukaenkkua josta ei ota Erkkikään selvää.
Aj piliiv vii vud häv a veri kuut tsääns ov vinning pikoooos ar song is veri kuud.
Kummat ovat rasisteja?
ei ole kerrottu että suomenruotsalaisena minun on pakko äänestää kaikessa vain suomenruotsalaisia ja RKP:tä!!!???
Vai voisiko MITENKÄÄN olla niin että suomenruotsalainen käyttää äänensä niinn kuin haluaa, eikä se suomenruotsalaisuus ole ainut peruste tehdä valintansa!?
Sinunkaltaiset idiootit ovat syy siihen että suomenruotsalaiset voivat puhua suomalaisista junteista ja nauraa räkäisesti.saavat monet suomalaiset inhoamaan ja halveksumaan teitä, kun käytätte noin kulunutta vasta-argumenttiä. Suomalaiset ovat tyhmiä, juntteja, finnejä.. mitä niitä teidän keksimiä haukkumasanoja meistä onkaan. Kannattaisi muutenkin tutustua teidän tuohon historiaan, miten olette meitä kohdelleet, eikä vuodattaa krokotiilin kyyneleitä joka käänteessä. Joku muita vaikka miten kohtelitte esim. evakoita ja sitten vielä edes kehtaatte ihmetellä miksi teitä joku inhoaa
koska olemme yhtä kuin historialliset esi-isämme.
Niin, etkä osaa ottaa itseesi yhtään sitä että minkä takia kaltaisesi ovat juuri niitä juntteja joita nauretaan.Onneksi enemmistö suomenkielisistä ovat fiksuja ihmisiä, joita ei tarvitse halveksua.
Monet niistä esi-isistä oli varmasti ruotsinkielisiä, mutta suomenmielisiä. Teillä monella on jäänyt eristäytyminen ja omanedun tavoittelu päälle. Edelleenkin sinne Ruotsiin voi palata, jos ei täällä olo maistu. Vaan taitaapi maistua, kun on niin hyvät edut monessa asiassa.
Onko sinusta esim. 60-70% suomalaisista juntteja, kun haluaisivat vapaaehtoisen kielivalinnan? Pahat on sitten teillä oltavat.
Jos kärjistetään, niin jos teitä ei tänne olisi aikoinaan purjehtinut, niin tuskin olisi pakkoruotsiakaan?
Kerro toki, mikä tuossa oli propagandaa.
Tuokin lause, kuinka puhut tönkköenglannista, niin kertoo kaiken teidän asenteista suomalaisia ja suomenkielisiä kohtaan.
Jos kärjistetään, niin jos teitä ei tänne olisi aikoinaan purjehtinut, niin tuskin olisi pakkoruotsiakaan?
Tuokin lause, kuinka puhut tönkköenglannista, niin kertoo kaiken teidän asenteista suomalaisia ja suomenkielisiä kohtaan.
Joo, SINUNKALTAISIASI kohtaan.
Mutta on ookoo halveksua suomenruotsalaisia, suomenruotsalaiset eivät saa sitten inhota vuorostaan sinunkaltaisiasi?
Joo, SINUNKALTAISIASI kohtaan.
Mutta on ookoo halveksua suomenruotsalaisia, suomenruotsalaiset eivät saa sitten inhota vuorostaan sinunkaltaisiasi?
itse aloit (tai joku teistä, en tiedä oletko sama henkilö), kuinka nauratte räkäisesti, kun joku oli kirjoittanut mielipiteensä. Oma pointtini ainakin on ollut se, että en voi ymmärtää teitä; vaadittei kaikkea suomalaisilta, sen kaiken pahan (hyvääkin olette aikaan saaneet paljon) ja ilkeyden jälkeen, miten olette meitä kohdelleet ja edes KEHTAATTE ihmetelle kun joku teistä näin kirjoittaa, on katkera teille tms. Olette ikään kuin skipanneet ne pahat teot ja suoraan siirtyneet uhrin asemaan.
Ja tiedoksi vaan, kuulun itse seksuaalivähemmistöön ja en pidä kun meistä monet uhriutuvat ja märisevät. Teissä on täysin sama juttu, lukuun ottamatta, että teillä on aina ollut kaikki oikeudet ja vähän paremminkin.
kun pitää jotain tuhat vuotta sitten suomeen paria hassua ruotsalaista ja heidän jälkeläisiään kohtaan tuntea noin paljon kateutta (sillä kateutta kaikki nämä puheet on vaikka muuta väittävät).
t. täysin suomenkielinen
Kumoan jo sinun väitteesi jo sillä että olen ruotsinkielinen ja äänestin suomenkielistä laulajaa kolmella viestillä.
Jos kaikki suomenkieliset äänestävät suosikkilauluaan sen pitäisi voittaa sen yhen suomenruotsalaisen joka saisi vain 5% ääniä plus joitain haja-ääniätyhmiltä suomenkielisitlä