Oliko toiveammattisi lapsena "äiti"? Mikä sinusta tuli?
Meidän tyttö 5v haluaa kysyttäessä olla isona vain ja ainoastaan äiti. On ollut toiveammattina jo vuoden verran. Ystävillä on ties minkälaisia toiveita eläinlääkäristä roska-autokuljettajaan ja kaikkea siltä väliltä. Meidän tyttö haluaa olla isona äiti.
Äitinä olo on ihan ok toive noin sinäänsä vaikka olenkin sanonut, että voi sitä olla sekä äiti että jotain muuta yhtä aikaa niinkuin minäkin ja lähes kaikki lähipiirimme naiset ovat. Mutta ei. Meidän tyttö haluaa isona olla vain ja ainoastaan äiti. Itselläni ei ole koskaan ollut lapsena minkäänlaisena haaveena olla äiti joten siksi olen jäänyt miettimään toivetta enemmän. Mistä se kertoo jos mistään? Jos olet itse lapsena halunnut vahvasti tulla äidiksi etkä miksikään muuksi isona niin mikä sinusta tuli?
Kommentit (10)
että hänen toiveammattinsa lapsena oli juuri äiti. Nyt hän on muistaakseni 22 vai 23-vuotias ja kahden lapsen äiti. Ammatista ei tietoa, onko sellaista, sai kai esikoisensa 18-vuotiaana.
kertoo siitä että sinä olet hyvä ja ihana äiti lapsellesi, joten tyttösi on ajatellut että äidin hommat vaikuttavat loistavilta.
En kyllä itse muista, että olisin "äidiksi" aikonut, noin ammattimielessä. Mut eiköhän tytöstäsikin jotain muuta myöskin tule!
oman 5-v tyttöni toiveammatti oli lentäjä. Olin tyytyväinen, kunnes selvisi, että hän tarkoittaa hanhia...
joista mikään ei menny sinnepäinkään.. :D Enpä kyllä muista toivoneeni äidin "ammattia"..
olen ollut töissä kaupassa ja tehnyt toimistotöitä. Aloitin opiskelut vasta 25-vuotiaana. Ensimmäisen lapsen sain 24v ja toisen 26v. Enkä todellakaan ole isompana halunnut olla ison perheen äiti. Lapsia ei välttämättä tule enää lisää tai jos tulee niin korkeintaan yksi. Lapsilla muuttuu nuo moneen kertaan. Eikä meillä olisi paljon muuta, kuin poliiseja, lääkäreitä, lastenhoitajia, opettajia, myyjiä, eläinlääkäreitä, palomiehiä yms. näkyvimpiä ammatteja, joita lapset näkevät jos oikeasti lapsista tulisi isona sitä mitä lapsena sanovat.
Äidiksi en missään nimessä halunnut. Eka kerran keksin joskus päälle kaksikymppisenä, että ehkä ne lapset eivät niin kamala juttu olisikaan.
Nyt olen toimistohommissa ja minulla on kaksi lasta.
Mutta ihana tuo lentäjä-hanhi -tyttö :)
Minusta piti tulla vanginvartija tai poliisi, minusta tulikin maatilanemäntä.
Minun ei pitänyt hankkia yhtään lasta, mutta nyt niitä on tuossa kolme ja neljäs tulossa.
Päätehtäväni on olla äiti, mieheni hoitaa maatilan ja minä autan aina kun voin.
Minä halusin olla äiti. Sain lapset (3kpl) keskimääräistä nuorempana ja olinkin kotiäitinä kahdeksan vuotta. Sairaanhoitaja minusta sitten tuli. Ja onnellinen, se kai tärkeintä :)
sitten haaveilin kampaajan ammatista, olisin päässyt jopa sille linjalle ammattikouluun, mutta sitten vanhemmat laittoivat meneen lukioon.
Lopulta luin parikin eri tutkintoa, mutta olen ollut kotirvana/ äitinä jo 15v, ulkomailla....
Meillä kävi 70-luvun lopulla ja varmaan 80-luvun alussakin kodinhoitaja. Se oli tuohon aikaan ihan yleistä maalla isomissa lapsiperheissä. Meidän kodinhoitaja oli ihana. Teki tosi hyvää pullaa ja kertoi kiehtovia tarinoita.
Kyllä tarvittaisiin kodinhoitajia nykyäänkin. Minusta tuli opettaja :)