Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkionsiirtoon viikolla 51?

08.12.2005 |

Hei!

Onko kukaan menossa siirtoon viikolla 51? Meillä on tulossa hoito luovutetuilla munasoluilla silloin, luovuttajan punktio ja alkionsiirto (jos kaikki menee hyvin) on juuri joulun alla. Olen juuri viikonloppuna aloittanut estrogeenillä, nyt toivotaan vaan että limakalvo kasvaa...

T. Hathor

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän oli aivan mahtava määrä hyviä alkioita! Onnittelut siitä! Luulisi tosiaankin että tuosta määrästä voisi tulla lapsi tai pari! :)

Meillä meni siirto ihan hyvin, ei tuntunut missään. Siksi onkin vähän outo olo, tässäkö tämä nyt on? Voisiko tämä tosiaankin onnistua? Viimeksikin oli sama olo, kun siirto meni niin nopeasti että jälkeenpäin piti oikein miettiä että olenko nähnyt unta vai onko se ihan totta?

Meidänkin alkiot olivat jakautuneet hyvin, yksi siirrettiin ja viisi menivät pakkaseen (2+2+1). Kaikki olivat hyvänlaatuisia, ja kun oikein kyselin luokitusta, niin sain tietää että ne olivat kaikki II-luokkaa. Tuntuu kyllä aika mahtavalta että meillä on nyt alkioita pakkasessakin!

Niin, kaksosia ei tarvitse jännittää, vaikka minä kyllä tiedän ainakin kolme tapausta missä yhdestä alkiosta onkin tullut identtisiä kaksosia (yhdessä tapauksessa kahdesta alkiosta tuli kolmoset), joten varmasti ei voi tietää! Mutta mietitäänpä sitä vasta mahdollisen plussatestin jälkeen... ;)

Nyt täytyy yrittää keskittyä työhön vielä pari tuntia, ja sen jälkeen alkaa joulunvietto! Tulethan kertomaan kuulumisia sitten kun ehdit, niin saamme vertailla mahdollisia oikeita tai kuvitteellisia oireita! ;) Minulla on muuten testi virallisesti vasta 7.1., eli piinapäivä 16, mikä on mielestäni tosi myöhään. No, katsotaan jaksanko odottaa siihen asti...

Hyvää joulua!

T. Hathor ja pikkuinen

Vierailija
22/43 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa että saitte pikkuisia pakkaseen. Jos vaikka sitten se kolmonenkin sieltä tulisi :-) Eihän se siirto ole oikeasti mikään paha juttu ymmärtääkseni, ei sen pitäisikään sattua tai oikeastaan tuntua yhtään miltään. Ei mullakaan olisi tuntunut muuten, olin vaan niin turvoksissa ja hellänä valmiiksi. Joten voi se ihan oikeastikin onnistua noin vaan! Ainakin niin me uskotaan, eikö vaan.

Kaksosethan tulee jos ovat tullakseen ja ei siinä mitään. Toivoisin vaan itse että edes esikoinen tulisi yksin niin ehtisi enemmän olla läsnä siinä vauva-ajassa, ei menisi kaikki voimat pärjäämiseen!

Meillä tuotiin juuri kuusi sisään, piparitalo on vihdoin leivottu ja kootaan huomenna. Laatikotkin on paistettu. En tiedä miten tästä joulusta ikinä olisi tullut mitään, olen ollut niin kipeä, mutta onneksi vanhempani tulivat jo eilen meille laittamaan apuna ja ovat sitten yli joulun. Jäävät koiravahdeiksi kun mennään viettämään hääpäivää (27.12.) kylpylään.

Pikkuiselle nyt hyvää pitoa ja ihanaa joulua koko perheelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu? Joulut on vietetty ja hääpäivä juhlittu? Toivottavasti sinulla ei ole enää kipuja tai tuntemuksia punktiosta. Miten on muuten, onko muita oireita ilmaantunut?

Minulla ei ole vielä mitään oireita ollut, viime kerralla oli tässä vaiheessa jo kaikenlaisia tuntemuksia. En kyllä osaa sanoa oliko ne ihan oikeita tuntemuksia vai kuvittelinko vain? Eikä minulla ole ollut aikaa miettiä asiaa kovin paljon, poika on ollut kuumeessa joulusta asti, joten siinä on kyllä tekemistä ja miettimistä riittänyt. Ehkä on parempi näin, piina etenee omalla vauhdillaan ja pian on jo testipäivä käsillä! Aion tehdän testin jo viikon päästä, eli pp 14, ja sitten uudestaan varmuuden vuoksi pp 16 niin kuin käskivät klinikalla. Epäilen, että saamme sitten ruveta suunnittelemaan PAS:ia, minulla on sellainen tunne nyt että tämä ei onnistunut. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, toivoa voi kuitenkin vielä!

Terv. Hathor

Vierailija
24/43 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu. Olo on energinen ja reipas, ei enää punktiovaivoja oikeastaan. Tissit on turvonneet ja niin kipeät että öisin on pakko nukkua liivit päällä. Normaali sievä b-kuppi on vaihtunut kokoon 85C mikä on aika iso muutos - ostin tänään sporttiliivit jotka ei paina ja hierrä. Sitäpaitsi " äititesti" oli positiivinen jo eilen. Äitini kun on parantajanaisia ja jonkin sortin näkijä, totesi että vauva sieltä nyt on tulossa ja kaikki on hyvin. Joten nyt ei enää jännitä niin paljon se tikkuun pissiminen, kun se sitten vaan vahvistaa tämän äititestin tuloksen :-) No, eiköhän vajaan viikon päästä jo jännitäkin.

Hääpäivä meni mukavasti, oltiin kylpylässä hemmottelemassa itseämme ja toisiamme. Tosin olin vielä niin turvoksissa että kaikki oletti mun automaattisesti olevan raskaana, enkä sitten viitsinyt korjata. Söpöin oli yks pikkupoika joka kysyi kun käytävällä paarustin että " har du beebin i mage?" . Hymyilin sit vaan ja heilautin päätä niin että sai tulkita ihan miten halusi.

Eikö sekin ole mahdollista että kaikki raskaudet ei ole samanlaisia? Että vaikka pojan kanssa oireilitkin jo varhaisesta vaiheesta niin se, ettei nyt ole oireita, ei tarkoita mitään kuitenkaan. Toivottavasti niin. Onko poika jo parantunut? Onko flunssaa vaan vai jotain huolestuttavampaa?

Mikä päivä sulla se pp 14 on? Mä testaan ensi torstaina siis, 5.1. Testataanko samana? Mulle ei vieläkään ole selvinnyt mistä se pp lasketaan, punktiosta, hedelmöittymisestä vai alkionsiirrosta. Mikä vaan kun olis ihan looginen.

Toivotaan että molemmilla etenee nyt asiat ja sullakin oireet lisääntyy raskauden kehittyessä.

Tiuhtis

Vierailija
25/43 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet taas täydessä kunnossa! Sinullahan oli erikoinen raskaustesti, tuo äititesti! :) Toivottavasti tuo tylsempi tikkutesti näyttää samaa tulosta! Oireet kuulostavat ainakin mukavilta!

Tosiaan, raskaudet voivat olla erilaisia, joten ei tässä nyt vielä mitään hätää ole. Olisi vaan kivempi olla jos olisi edes jotain oireita. Tänään jomotti vähän alavatsassa sentään, joten on hieman parempi fiilis jo, vaikka se todennäköisesti johtui lugeista.

Piinapäivät lasketaan muistaakseni niin että siirtopäivä on pp 0, ja siitä lähdetään ylöspäin. pp 14 on minulla 5.1., eli luultavasti teemme testin samana päivänä.

Poika on kyllä parantunut, jonkinsorttinen virus hänellä taisi olla, kuumetta oli 40 paikkeilla monena päivänä peräkkäin. Mutta tänään ei ole ollut kuumetta, yskii vaan enää.

Nyt täytyy vähän surffailla netissä, jos löytyisi jotain kivaa... En ole kovin tehokas töissä näin välipäivinä, kun on koko ajan sellainen olo että oikeasti pitäisi olla lomalla nyt!

T: Hathor

Vierailija
26/43 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin työtehon suhteen. Minä olen ollut niin laiskapossu etten edes ole lähtenyt työpaikalle, olen tehnyt etätyötä nämä pari päivää...

Oireet on joo hyvät mulla, toisaalta kokemuksesta viisastuneena tiedän että pystyn ilman pienintäkään viitettä raskauden suuntaan saamaan ihan koko kirjon aamupahoivoinnit mukaanlukien. Niin että yritän itselleni sanoa että jäitä hattuun ja odotellaan. Nyt on uusimpana tullut ihan järjetön väsymys. On eilen iltapäivästä asti tuntunut siltä että pitäisi kuten koiramme kiertyä kerälle sohvan nurkkaan, vetää häntä silmien suojaksi ja nukkua, nukkua, nukkua...

Mitä oireita ne luget aiheuttaa? Sehän on samaa progesteronia eikä vain?

Hyvä että poika on paremmassa kunnossa, toivottavasti löytyi hauskoja asioita surffatessa! Mä oon huomannut että aina kun on luppoaikaa huomaan vertailevani kantoliinan kuvioita tai muuta sellaista...

Vierailija
27/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä iltaäpivästä asti olen tiputellut. En paljon, mutta silti se häiritsee. Pieni ikävä ääni kuiskaa korvaan että näinhän se ennenkin on mennyt, ensin on oltu toiveikkaita ja sitten on alkanut tiputtelu jolloin on vielä yrittänyt pysyä optimistisena ja sitten onkin alkanut kunnon vuoto. Vaikka lääkäri ja hoitaja molemmat sanoi että vaikka tulisi pikkuisen verta ei kannata lopettaa lääkkeiden ottoa (enkä lopetakaan), kaikki voi silti olla hyvin, mä olen tietenkin jo itkenyt tämänkin epäonnistumisen moneen kertaan. Helkkarin väsyttävää!!!

Anteeksi itsekäs vuodatukseni. Miten sinä ja pikkuinen voitte? Toivottavasti uusi vuosi vaihtui toiveikkaissa mielialoissa!

Vierailija
28/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aina välillä olen vilkuillut, että miten teillä kahdella menee, kun mun hoidon piti kanssa olla samoihin aikoihin...

Tiuhtiaiselle jaksuja tiputteluiden kanssa! Peukutan täällä molempien puolesta!

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla helmikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä 2 kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
29/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtis! Älä vielä luovuta! Vuoto ei välttämättä merkitse mitään, lääkkeeet voivat aiheuttaa tuollaista tiputteluvuotoa. Muistan yhden jolla alkoi vuoto jo ennen testiä, ja sitä jatkui muistaakseni koko alkuraskauden, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin.

Kunnon vuoto ei pitäisi muuten alkaa niin kauan kun käytät lääkkeitä, koska olihan sinulla keltarauhashormonia käytössä? Onko sinulla edellisilläkin kerroilla ollut sitä samaa keltarauhashormonia?

Harmittaa sun puolesta, kun joudut tuollaista kokemaan! Toivottavasti vuoto loppuisi pian!

Minulla ei ole vieläkään mitään erityisiä oireita. Eilen illalla ja tänään aamulla nännit olivat kipeitä, mutta nyt ei tunnu olevan enää niin pahasti (nipistelen niitä tässä työhuoneessani... ;)). Mies kysyi illalla että näkyisikö testissä jotain jo, ja olisi melkein halunnut että teemme testin heti, mutta olin jo käynyt pissalla, joten päätimme kuitenkin odottaa pari päivää vielä. Silloin on ainakin varmempi tulos.

Eemeli: Kiva kun joku muukin jaksaa seurata tätä meidän taivalta! :)

Terv. Hathor

Vierailija
30/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten vielä lugesteronin haittavaikutukset:

" Valmiste voi aiheuttaa mm. vatsakipuja, turvotusta, rintojen arkuutta, sukupuolisen halun heikenemistä tai päänsärkyä. Joillekin voi tulla 1-3 tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta väsymystä tai huimausta, mikä heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Joskus ilmaantuu myös välivuotoja."

Elikkä välivuodot voisi ainakin laittaa lääkkeiden piikkiin.

Minkä niminen se sun käyttämä valmiste oli? Oliko siinäkin sitä samaa tavallista progesteronia?

Vierailija
31/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosin vuoto on yltynyt jo melkein kuukautisvuotoa vastaavaksi, ei tosin pahimmaksi tulvaksi mutta silti sen verran että side oli laitettava. Mitenkähän paljon välivuotoa voi tulla ennenkuin se lasketaan kuukautisiksi tai varhaiseksi keskenmenoksi???

Mulla lakkasi eilen olemasta rinnat kipeinä, se on paha merkki minusta koska ne niin nätisti oli pinkeät ja kipeät aikaisemmin ja nyt ne on taas kuin kaksi hernepussia - ei vielä pienemmät mutta ei myöskään kipeät. Onko sulla ollut lähinnä nännit kipeät aiemmin? Mulla oli koko rinta rintalihaksia myöten - itseasiassa selkälihaksetkin oli kovilla lisääntyneen massan myötä.

Pitäisköhän mun pissiä tikkuun kanssa? Näkis ainakin että onko siellä ollut jotain jos on mennäkseen pois - eikös näkiskin? Mulla on nimittäin kaksi testiä, toinen oli vanhastaan jäänyt jäljelle ja toinen saatiin " kylkiäisinä" klinikalta.

Mun lääke on Progesteron ihan vaan yksinkertaisesti eli sitä itseään. Joku yliopiston apteekin oma ymmärtääkseni, ja kai ainoa joka on KELA-korvattava.

Kivaa että sunkin puoliso on noin täysillä mukana jännityksessä, omani lohkaisi eilen ilmeisesti lohduttavaksi tarkoitetun että jos tää nyt menee niin onhan vielä seitsemän yritystä jäljellä - siis että tätä samaa helvettiä jatkuisi vielä heinäkuussa!!! Aargh tosiaan. Parhaansa toki hänkin yrittää.

Edelleen olen pahoillani itsekeskeisestä ruikutuksesta, mutta kiitos tosiaan tuesta ja lohdutuksesta sekä Hathorille että Eemelille. Ei haudata vielä kaikkea toivoa!

Vierailija
32/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kurjaa jos vuoto on lisääntynyt. En tiedä missä välivuodon ja kuukautisvuodon raja menee. Voisit tietysti tehdä testin, mutta ei se välttämättä vielä mitään näyttäisi. Jos testaisit huomenna aamulla ehkä, jolloin virtsassa pitäisi olla eniten hcg:tä jos sitä on. Vaikka olisikin kyseessä varhainen keskenmeno niin hcg ei laske heti vaan pitäisi vielä näkyä testissä.

Kuinka suuria annoksia sitä progesteronia on? Kuulin kerran yhdestä jolla alkoi aina vuoto jo ennen testiä, että sille lisättiin tukilääkitystä seuraavassa hoidossa, koska sanottiin että vuodon ei kuulu alkaa kun vasta lääkityksen loputtua. Mutta ehkä näin ei ole silloin kun on oma kierto takana? Minun kroppani tottelee lääkkeitä hyvin, kun omaa hormonitoimintaa ei ole.

Yritä jaksaa! Ja ei se minunkaan mieheni ole kovin tiiviisti mukana, se eilinen kommentti taisi nousta siitä kun valitin että nännit ovat kipeät. Niin, ja nännit ei ollut minulla kipeitä edellisessä hoidossa, vaan juuri se koko rinta. Olen myös kuullut että joillakin kipu lähtee ihan kainaloihin asti, lihaksiin, jos sitä rintakudosta sattuu olemaan sielläkin. Hassua...

Nyt menen kotiin. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin kohdallasi!

Terv. Hathor

Vierailija
33/43 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun annos on 3x300 mg/vrk eli 900 mg. Paljonko sulla? Toisaalta ymmärtääkseni mullakaan ei nyt ole tässä kierrossa " normaalia" hormonituotantoa, kun kerran ovulaatiota ei tapahtunut eikä siis keltarauhasta muodostunut.

Ajattelin testata huomenna aamulla. Laitoin nyt kotiin päästyäni kuukupin, siitä ainakin näkee ihan tarkkaan paljonko on vuotanut eikä tartte yrittää arvioida läiskän suuruutta siteessä ja vuodon määrää pyyhittäessä :-)

Toivotaan parasta meidän molempien puolesta. Nyt minäkin heittäydyn vaakatasoon odottamaan että puoliso on vienyt koiran ja käynyt kaupassa hakemassa lohtuherkkuja (tarjoutui ihan itse, aika söpöä).

Vierailija
34/43 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jännitän jo testitulostasi, mitä näytti? Sinullahan on sitä lääkitystä aika reilusti, minulla on 3x200 mg vain, luulin että se oli paljon mutta ilmeisesti ei...

Minä en haluaisikaan tehdä testin enää. Pelkään että tulee nega ja siihen se sitten loppuu. Niin kauan kun en testaa voin ainakin toivoa parasta... Mutta kai minun on pakko kuitenkin. Huomenna illalla teen testin, sen olen jo päättänyt. Aamulla en halua tehdä, kun joudun lähtemään heti töihin sen jälkeen. Normaalissa raskaudessa kuukautiset pitäisivät alkaa tänään, joten kyllä se viiva näkyy testissä jo jos se siellä on.

Ei huvittaisi yhtään mennä uudestaan siirtoon jos tää on nega. Luulen että odotamme pari kuukautta ennen seuraavaa yritystä, tai ehkä vieläkin kauemmin?

No, katsotaan nyt ensin mitä testi sanoo huomenna.

Terv. Hathor

Vierailija
35/43 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhään hereillä tänään kun annoin itselleni luvan tehdä etätyötä ja illalla meni pitkään pohtiessa ja väännellessä asioita. Ajattelin että joka tapauksessa on hyvä ottaa iisisti ja lepäillä.

Testitulos oli ihan outo, mutta mulla on aina ollut aika vaikeaselkoiset Predictorilla mitä tämäkin oli. Puoliso ilmeisesti ajattelee että kallein on paras... Kun määrätty neljän minuutin odotusaika oli mennyt, siinä oli ihan selkeä pilkku keskimmäisessä ruudussa, jonka pitäisi kertoa raskaudesta. Jälkimmäinen testiruutu oli silloin värjäytynyt niinkuin pitää, mutta ensimmäinen oli vielä vaalenapunainen ja sen pitäisi olla tyhjä kun testi on valmis luettavaksi. Olin siinä vaiheessa varovaisen iloinen, niinkuin puolisokin, mutta kun lopulta heräsin ja katsoin uudestaan testin, oli punainen hävinnyt kaikista muista kuin viimeisestä mikä taas olisi nega. Että saa nyt nähdä. Testaan taas huomenaamuna predictorilla ja sit torstaina apteekin omalla (minkä sain mukaan klinikalta). Joka aamu saa siis jännätä :-)

Mä en tiedä miten noi määrät menee, onko lugeissa eri kun näissä. Mulla on kuitenkin jo inseminaatioissa ollut progesteroni tukihoitona kun luteaalivaihe on aina jäänyt aika lyhyeksi. Muutenkin kaikki on ollut hormoneilla tuettua kun en ovuloi luomusti.

Mä ymmärrän hyvin sun tuntemuksia sekä testin että siirron suhteen. Se on aina vähän kuin isku palleaan kun tuijottaa sitä tyhjää typerää valkoista. Eikä tosiaan ole kiva mennä töihin sen jälkeen, mä olen siksi poissa töistä tän viikon torstaihin asti jolloin on pakollisia kokouksia. Ehkä silloin on jo tottunut ajatukseen?

Mä kanssa eilen pahimmassa pettymyksessä karjuin eilen että luovutetaan pois ne kaikki pakastetut alkiot, että olis edes jollain niistä mahdollisuus syntyä kun ei tunnu mussa onnistuvan mikään. Että turhaa niitä laitetaan muhun kuolemaan. Aika synkkää. Tänään on taas parempi mieli eikä vuotokaan ole yltynyt tulvaksi asti vaikka tasaiseen tuleekin koko ajan tänäänkin.

Jag undrade när jag läste ditt post, om du inte är svenskspråkig?

Yritetään jaksaa taas molemmat, ja muutkin satunnaiset kävijät jos jännätään!

Vierailija
36/43 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? Nyt en tiedä mitä kuuluisi sanoa, kun en minäkään tiedä mitä tuo testisi tarkoitti! En ole koskaan käyttänyt Predictoria, joten en tiedä yhtään miten se toimii. Minusta se kuulostaa hankalalta kun on kolme eri ruutua... Onko ennen tullut tuollaista tulosta neljän minuutin jälkeen, joka on sitten myöhemmin hävinnyt? Ehkä testissä oli jotain vikaa? Toivotaan että huomenna näkyisi selvä ja pysyvä plussa! Hyvä kuitenkin että vuoto ei ole lisääntynyt.

Oikein arvasit, olen ruotsinkielinen.

Äh, täytyy tehdä töitä välillä. Töissä on hyvä olla siinä mielessä että ajatukset eivät koko ajan pyöri oman navan ympäri. Voihan siitä olla haittaakin, eilen unohdin melkein luget päivällä, otin ne vasta puoli viiden aikaan illalla...

Hathor

Vierailija
37/43 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voi olla että taas sössin sen, en nimittäin ole aamukuudelta ihan skarpeimmillani tänään. Suihkuttelin suurimman osan nimittäin tikun ohi ja kun huomasin että sehän onkin vielä ihan kuiva kun väri ei alkanut vaihtua, yritin puristaa pari tippaa :-) Joten en vieläkään luovuta, huomenna testaan apteekin testillä. Naiset, nuo uskossaan väkevät...

Onko sinusta hankalaa puhua tällaisista herkistä ja vaikeista asioista " väärällä" kielellä? En tosiaankaan tarkoita että sinun suomenkielessäsi olisi mitään vikaa. Vertaan vain tilannetta siihen että minä tavallaan seurustelin tai ainakin tapailin säännöllisesti pari vuotta yhden göteborgilaisen kanssa, joka ei vielä lisäksi osannut yhtään englantia (joka mulle ainakin silloin oli vahvempi kieli). Mua turhautti silloin niin valtavasti se mun kielellisen ilmaisun rajoittuneisuus. Tarkoitan että jokaiselle ilmiölle mulla oli ruotsiksi yksi tai ehkä tsägällä kaksi ilmaisua, kun äidinkielelläni nitä olis ollut vähintään kuusi tai seitsemän, joiden nyansseja ja sävyeroja voisin käyttää hyväkseni. Niinkuin että osaa sanoa että det gör ont, mutta suomeksi vois sanoa että viiltää, vihloo, pistää, särkee, sattuu, vääntää, jomottaa, juilii..... Semmoinen arkikeskustelu onnistuu hyvin ja jostain käsitteellisemmistäkin asioista voi puhua, mutta sitten kun yrittää selittää omia tunteita ja tuntemuksia tai jotain ylipäätään tärkeää, onkin sanat hukassa. No joo, se kielestä ja takaisin asiaan.

Aiotko testata tänään illalla? Jännää. Kerrothan sitten mitä testi sanoo!?! Me vähän puhuttiin niin että jos nyt huominenkin testitulos on nega niin sit vaan jatketaan PASiin suoraan vaikka mieliala tässä onkin ollut vuoristoradalla. Ehkä sitä sitten osais ottaa vähän rennommin jos asettais tavoitteeksi että heinäkuuhun mennessä on raskaana kun kaikki alkiot on käytetty. Ja jos ei ole niin sit ehkä pitää jo alkaa katsella muita vaihtoehtoja vanhemmuuteen.

Mua vaan vähän pohdituttaa kun olen projektityössä ja tää projekti loppuu vuodenvaihteessa. Olin ajatellut että sit projektin jälkeen oisin äitiyslomalla ja sen jälkeen vähän aikaa hoitovapaalla ennenkuin alan pohtia jonkun uuden projektin käynnistämistä tai työnhakua, mutta jos mun äitiysloma sit venyykin niin pitkälle niin eihän kukaan palkkaa naista joka selvästi on raskaana. Toisaalta uuden projektin käynnistäminenkin olis vähän kökkö juttu koska sit tietäis että ennenkuin rahat tulee on jo pois kehistä ja sit joutuis jättämään kaiken työn kuitenkin muille. Välillä kyllä kiukuttaa että joutuu tämmösiäkin pohtimaan. Ei ihme että Suomessa syntyvyysluvut on niin alhaalla!

Mietin muuten tuossa noista progesteronimääristä että kun otat hormoneja, käynnistyykö sulla oman kropan toiminta kuitenkin niinkuin

ei olisi vaihdevuosia? Jos, niin sulla ehkä sit on omaakin keltarauhashormonituotantoa. Muistan lukeneeni että PAS yritetään tehdä omaan kiertoon, hormoneilla tuettuna jos on tarpeen. Mulla kun kaikki rakkulat imettiin tyhjiin eikä ovulaatiota silleen tapahtunut, ei ole lainkaan tätä tuotantoa ja siinä vois olla annosmäärien ero. Mulla on kyllä aina insseissä alkanut vuoto muistaakseni, vaikka oonkin käyttänyt progesteronia. Onkohan siinä vika?

Hurjasti tsemppiä sulle jännittelyihin ja piinailuun loppua kohti! Pianhan me jo tiedetään varmuudella mikä tilanne on.

Vierailija
38/43 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ikävää että testi näytti negaa! Olen pahoillani! Odotin kyllä positiivista tulosta sinulta, harmi. Mutta toivotaan että tulos olisi muuttunut jo huomiseen mennessä, eikö!

Minulla ei ole oma hormonitoimintaa lainkaan, ei ovulaatiota eikä juurikaan estrogeenituotantoakaan. Minulle PAS tehdään samalla tavalla kuin tämäkin hoito, estrogeeniä kunnes limakalvo on sopivan paksuinen, sovitaan sulatuspäivämäärää ja sitten luget kehiin pari päivää ennen siirtoa. Nyt oli tietysti se yhteensovittaminen luovuttajan kanssa, mutta sekään ei ole kovin hankalaa kun ei ole omaa kuukautiskiertoa. Minulla oli muuten kyllä sama määrä lugeja viimeksikin, niin kai se on riittävä määrä.

Välillä on tietysti vaikeaa saada asiansa sanotuksi suomeksi, mutta olen huomannut että näistä hoidoista on melkein helpompi puhua suomeksi kuin ruotsiksi. Se johtuu siitä että olen viettänyt aika paljon aikaa lapsettomuuspalstoilla viimeisen neljän vuoden aikana, joten sanat ovat tuttuja. :) Nyt olen yrittänyt käydä myös ruotsinkielisellä sivulla keskustelemassa, mutta huomaan että se on erittäin vaikeaa, ensin täytyy lukea aika paljon muiden viestit että oppii terminologian! Sama juttu oli raskauden alussakin, osasin kaikki raskausjutut suomeksi, kun olin surffaillut netissä paljon, mutta ruotsiksi kaikki kuulostikin ihan oudolta ennen kuin siihen tottui.

Juu, illalla teemme testin. Istuin eilen illalla pitkään testin kanssa vessassa ja mietin teenkö vai enkö tee. Mies ei ollut kotona, joten päätin lopulta että ei minulla ole oikeutta tehdä testin ilman häntä. Nyt on kyllä niin vahva negatunne, että on melkein turha tehdä koko testiä. Teen kuitenkin, koska tuntemuksiin ei kannata luottaa! Ja olisihan plussa erittäin tervetullut yllätys...

Menen syömään, terv. Hathor

Vierailija
39/43 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä häivyn kohtapuoliin asioille, mutta jään jännityksellä odottelemaan testiäsi. Toivotaan positiivista tulosta! Mä yritän sit huomenna tulla perässä eikö vain. bd bd bd

Vierailija
40/43 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Pahoittelut negasta! Tosi ikävää. Oletteko jo miettineet lähdettekö heti PASiin?

Me ei vieläkään testattu, mies oli sitä mieltä että tehdään testi vasta tänään illalla, kun huomenna on vapaapäivä. Niin ei tarvitse olla synkkänä töissä jos testi näyttää negaa... Ilmoitan sitten kun tulos on selvillä!

Hathor

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme