Rauhoitelkaa nyt pikaisesti luulotautista. :(
Eikö kaulajänteet voikin tuntua erilaisilta, jos niitä "hieroskelee" sormenpäillä?
Sain hirveän paniikkikohtauksen taas, kun kyttään itseäni aika ajoin ihan liikaa. Isälläni todettiin kuukausi sitten keuhkosyöpä ja olen aina ennenkin ollut aika luulosairas, mutta nyt taas on ahdistanut aika paljon ja etsimällä etsin sitä syöpää itsestäni.
Sitten tietysti, kun pyörittelen sormiani noissa kaulajänteissä ja kaulakuopassa niin olen tuntevinani välillä jotain erilaista mitä toisella puolella ja yritän tässä nyt sanoa itselleni, että jos siellä olisi ihan selvä patti niin tuntisin sen kyllä.
Sitten pelkään, että tulehdutan jotain tuolta kaulasta ja saan siitä paniikin kun sinne tulee joku tulehdus.
Kommentit (11)
imusolmukkeet. Mullakin ne tuntuu kaulalla välillä paremmin jos on vaikka tulossa kipeäksi tai on kipeä.
Voiko niitä olla kaulan alaosassakin? Mulla on ollut muutaman päivän kurkku vähän karhea. Lapsillakin pientä flunssaa.
Itse tunnen sormilla useita
"Hulluinta" tässä on se, että tiedän tuon varsin hyvin itsekin. Mieheni on sairastanut imusolmukesyövän ja tiedän asiasta harvinaisen paljon ja miehellänikin on tuntunut joskus kaulalla jos jonkinlaista suht isoakin pattia eikä ole mitään ollut silti kontrolleissa.
Ja tiedän, että stressi ja ahdistus tekee tätä, että hermoilen ja mietin. :(
psyykkisiä oireita. Kannattaisko sun käydä juttelemassa jossain?
mutta jos sinulla on tuollaisia paniikkioireita niin käy terveyskeskuksessa, saat avun niihin. Voimia.
Tarttis käydä juttelemassa joo. Nämä on nyt tammikuun ajan heitelleet. Olen pelännyt tosi paljon syöpää ja sitten keksin alkaa ronklata tota kaulaani ja kyllähän sitä löytää mistä tahansa mitä vaan, jos alkaa etsiä. Välillä oli jo parempi olo ja pelot helppas, mutta nyt ne tuli taas rytinällä takasin. :( Isäni tilanne on nyt tehnyt tämän, että pelot on nousseet.
Eikö kaulajänteet voikin tuntua erilaisilta, jos niitä "hieroskelee" sormenpäillä?
Sain hirveän paniikkikohtauksen taas, kun kyttään itseäni aika ajoin ihan liikaa. Isälläni todettiin kuukausi sitten keuhkosyöpä ja olen aina ennenkin ollut aika luulosairas, mutta nyt taas on ahdistanut aika paljon ja etsimällä etsin sitä syöpää itsestäni.Sitten tietysti, kun pyörittelen sormiani noissa kaulajänteissä ja kaulakuopassa niin olen tuntevinani välillä jotain erilaista mitä toisella puolella ja yritän tässä nyt sanoa itselleni, että jos siellä olisi ihan selvä patti niin tuntisin sen kyllä.
Sitten pelkään, että tulehdutan jotain tuolta kaulasta ja saan siitä paniikin kun sinne tulee joku tulehdus.
Isälläsi todettiin keuhkosyöpä....... luuletko periväsi sen vai miten ihmeessä se sinuun siirtyy? Jeepus sentään, joskus on järjen käyttö ihan sallittua.
Sain hirveän paniikkikohtauksen taas, kun kyttään itseäni aika ajoin ihan liikaa. Isälläni todettiin kuukausi sitten keuhkosyöpä ja olen aina ennenkin ollut aika luulosairas, mutta nyt taas on ahdistanut aika paljon ja etsimällä etsin sitä syöpää itsestäni.Sitten tietysti, kun pyörittelen sormiani noissa kaulajänteissä ja kaulakuopassa niin olen tuntevinani välillä jotain erilaista mitä toisella puolella ja yritän tässä nyt sanoa itselleni, että jos siellä olisi ihan selvä patti niin tuntisin sen kyllä.
Isälläsi todettiin keuhkosyöpä....... luuletko periväsi sen vai miten ihmeessä se sinuun siirtyy? Jeepus sentään, joskus on järjen käyttö ihan sallittua.
En kuvittele, että isäni keuhkosyöpä siirtyy minuun. Mutta olen 33vuotias. Mieheni sairastui 28vuotiaana imusolmukesyöpään. Viikko sitä ennen hänen äidillään todettin syöpä. Nyt isälläni todettiin syöpä. Voitko siis ajatella, että jos muutenkin herkästi pelkää sairauksia niin tälläiset kokemukset saattaa saada aikaan sen, että pelkää entistä enemmän omaa sairastumista?
kaulalta ja ne punktoitiin tyhjiksi. Nyt seurataan, tulevatko takaisin.
"Isälläsi todettiin keuhkosyöpä....... luuletko periväsi sen vai miten ihmeessä se sinuun siirtyy? Jeepus sentään, joskus on järjen käyttö ihan sallittua."
Kuvittelisin, että mainitsemasi ikävät kokemukset, jos mitkä, olisivat osoittaneet, että jos se sairaus sattuu omalle kohdalle, niin sitten sattuu ja ei sille hirveästi voi tehdä. Mainitsemasi hysteerinen käytös todennäköisesti vain saa lähipiirisi näkemään punaista.
imusolmukkeet. Mullakin ne tuntuu kaulalla välillä paremmin jos on vaikka tulossa kipeäksi tai on kipeä.