Onko miehet aina näin yksinkertaisia?
Myönnän olevani ihminen joka ylianalysoi päänsä sisällä aivan kaiken, oikeastaan nautin siitä. Tämän seurauksena minun on ainakin helppo kertoa mielipiteeni eri asioista perustellusti ja varmasti, olenhan jo miettinyt syntyjä ja syviä ihan itsekseni.
Olen huomannut että miesystäväni ei paljoa ajattele. Voi ei, tuo nyt kuulostaa ihan kamalalta lauseelta :D Yritän sanoa että siis jos hän on yksin ajatustensa kanssa, niin hän taitaa miettiä lähinnä auton tulevia korjaustöitä, työjuttuja tai sitä, miten pitäisi vessan loisteputkikin vaihtaa. Mitkään uutiset, elokuvat tai muut virikkeet eivät saa häntä pohtimaan mitään sen syvemmin. Haastamaan omia ennakkoluulojaan jne.
Olen kyllä huomannut samanlaista piirrettä monissa muissakin miehissä. Sen huomaa mielestäni siitä, että keskustellessa toinen joutuu miettimään mitä mieltä on asioista.
Onko tämä jokin perustavanlaatuinen ero miesten ja naisten välillä, vai olenko minä vain outo?
Kommentit (9)
tosin en 'ylianalysoi'. Kunhan mietin ja yleensä niin objektiivisesti kuin osaan, juurikin välttyäkseni ylianalysoimiselta.
Mutta kyllä, usein miehistä tuntuu vaikuttavan siltä että asiat ja ajatukset tulevat kuin ilmasta, jollei heille anna aikaa ajatella juttuja hieman itsekseen. Turhauttavaa on se että päällä voi olla pitkään jatkunut tilanne, johon molemmilla olisi ollut aikaa miettiä tuntonsa ja niiden pohjalta ratkaisunsa, mutta mies ei tee omaa osuuttaan vaan himmailee koko tuon ajan, eikä mikään etene eikä keskusteluja synny.
Itse liukenen usein tuollaisesta yksipuolisesta 'olemisesta' ja olen hirveä jättäjänarttu.
Keskusteluistakin tulee usein miesten kanssa hyvin rajoittuneita kun mielipiteistä ei joko keskustella, tai sitten ne koetaan uhkaavina ja erimielisyyksissä tulee aina olla joku 'parempi' mielipide. Ehkä tämä on jotain epävarmuutta? Joka tapauksessa olen vähentänyt tätä normaalin keskustelun harrastamista kun se miehistä on niin ahdistavaa.
Onko tämä jokin perustavanlaatuinen ero miesten ja naisten välillä, vai olenko minä vain outo?
Eiköhän otantasi ole vain turhan pieni tai vääristynyt. Oman kokemukseni perusteella naiset lähinnä ylianalysoivat ihmisiä ja miehet asioita. Valtaosa ihmisistä ei kuitenkaan ilmeisesti pohdiskele juuri mitään merkittäviä määriä, olipa sukupuoli kumpi tahansa.
Viimeisen 7 vuoden aikana olen käyttänyt varmaan tuhansia tunteja pohdiskeluaikaa yhteen ja samaan teknologiseen ratkaisuun liittyen, jolla iso liuta maailman ongelmia voitaisiin ratkaista lähes kertaheitolla. Vähäisemmistä pohdiskelunaiheista voisin kirjoittaa kirjankin. En usko koskaan tapaavani samanlaista ihmistä, jota aidosti kiinnostaisi tietää miten maailma toimii ja miten siitä saisi paremman.
- Mies
Viimeisen 7 vuoden aikana olen käyttänyt varmaan tuhansia tunteja pohdiskeluaikaa yhteen ja samaan teknologiseen ratkaisuun liittyen, jolla iso liuta maailman ongelmia voitaisiin ratkaista lähes kertaheitolla.
sä oot auttamattomasti myöhässä, ydinpommi keksittiin jo..
Molemmat ovat sellaisia, että tyytyvät ensimmäiseen annettuun vastaukseen ja informaatioon, ja se on sitten siinä aamen ja tattis. Uutta päivitystä on turha tarjota.
Esim. isälleni on ihan turha kertoa mitään mistään energiasisällöstä, kilokaloreista tai mistään painonhallintaa liittyvästä, vaikka syytä kyllä olisi. Hän syö ruokaa eikä mitään kaloreita, piste. Lääkärisetä oli sanonut, että appelsiinimehu on terveellisempää kuin esimerkiksi coca cola, sitä isäni nyt sitten juo kuulemma litratolkulla, vaikka äiti toppuuttelee. Isä viis veisaa äidin sanoista, sillä lääkäri sanoi, että se on terveellistä.
Sama juttu jonkun 70 luvulla opitun asian kanssa. Kun asia on kerran tutkittu ja siitä joku mielipide muodostettu, niin nykytekniikalla tutkittu uusi tieto samasta asiasta ei vaan tartu ukon kaaliin.
Meillä on huikean hienoja keskusteluja ja koska mies ajattelee usein erilailla, omat näkemyksenikin laajenevat.
laatija ei voi olla ihan tosissaan.
Olen itse pohdiskeleva ja tiedonjanoinen mies. Olen kokenut useimmat naiset aika pinnallisesta tiedosta kiinnostuneiksi, esim. joidenkin kippojen keräily, muoti, käsityöt tms. Ei siinä sinänsä mitään vikaa. Mutta, jos keskustelun aihe on yhtään syvällisempi kuin se miten kivalta jokin arabian teema-astiasto näyttää, he ovat yleensä lähinnä hämmentyneitä ja sanattomia.
En nyt sanoisi että miehet eivät mitään ajattele, eiköhän se ole aika yksilöllistä tunteeko siihen tarvetta vai ei. Eivät kaikki mieti "syntyjä syviä" yksin ollessaan.
Siinä olet kyllä oikeassa että naiset yleensä ylianalysoivat kaiken :)