Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tuumaisitte tästä..

Vierailija
07.12.2005 |

meillä kaksi lasta; 3½ ja 1½ vuotiaat. anoppi ottaa sillon tällöin isomman päiväksi hoitoon mutta ei pienempää. tulee hoitamaan lapsia meille jos mulla on joku meno kun mies on töissä. mutta ikinä ei hoida lapsia sen takia että saatais miehen kans kahdestaan tehdä jotain. joskus on sanottu että voidaanko tuoda lapset hoitoon että saatais pitää " vapaapäivä" , niin sanoi vaan ettei hänkään ole saanu lapsista vapaata ennen ku ne oli aikuisia. ja tämä ei edes ole totta. no joo, tämä on taas tätä tyhjästä valittamista mutta kiva kun saa johonkin purkaa:)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijatkaa, että sulla on meno ja mies on töissä ja lähtekää vaik ulos syömään. Hih.

Vierailija
2/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on puhuttu että olisi kiva ajaa mökille ihan kahden mieheni kanssa.. ja seuraavana aamuna takaisin, katsoisko lapsia... EI.

Hän tietää että vain ryyppäisitte siellä!

Ja hän ei naimareissujen takia lapsia kato!

Näin siis mun äiti! :(

Meillä kuitenkin 3lasta ja yhteistä aikaa tosi vähän ja tätä mökkireissua ehdotti neuvolan täti kerran kun tuli puhetta kahdenkeskisestä ajasta...

Ei siis toivoakaan vielä moneen vuoteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yhdessä kahdestaan. kyllä me näinkin pärjätään, mutta olishan se kiva joskus keskittyä siihen omaan kultaan koko päiväksi/illaksi.

t:ap

Vierailija
4/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä vapaapäivä eikä anoppi tiedä!

T;ap

Vierailija
5/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.kummeille,kavereille jne edes yhdeksi yöksi /päiväksi silloin tällöin? meillä noin toimii.mulla 3 lasta.mummu kyllä ottaa mielellään hoitoon kaksikin kerrallaan ja yx on yleensä jossain meidän kaverin luona jos vietämme yhteistä aikaa,tai kymme juhlimassa.

Vierailija
6/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne 2 isompaa kelpaa yhtäaikaa hoitoon... Hehhehheee ;)

Vierailija
7/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan usein sukulaisten lapsia jos haluavat mennä kauppareissulle, jotain virastoasiaa hoitamaan, baariin, jne. ja joskus tarjoan itsekin että jätä lapsi meille leikkimään pariks tunniks niin saat vähän levätä jos ovat lähtemässä kylästä, mut joku epämääräinen vapaapäivä tuntus hullulta. En kyllä kieltäytys tietenkään mut se kuulostais vaan oudolta.

Vierailija
8/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummit ottaa todella mielellään hoitoon (vaikka poika jo 7-vuotias). Ja ovat siis tehneet tätä aivan alusta asti! Anoppi kävi meillä jopa kotona hoitamassa poikaa, kun jatkoin opintojani.

Välillä mietinkin, mahtoiko minun ikäni tähän vaikuttaa (olin 21-vuotias poikamme syntyessä). Toisaalta myös se, että sekä äitini että anoppini ovat saaneet esikoisensa kahdenkympin hujakkeilla, edesauttavat heidän käsitystään lasten/ perheen kanssa (ja ymmärtävät myös sen, että pelkästään hiljaisuus voi olla terapiaa perheelle...).

Nyt olemmekin päättäneet ns. joululahjaksi kummilapsiemme ( 3kpl) vanhemmille ja muutamille hyville ystävillemme, antaa aikaa; otamme heidän lapsiaan meille (vuoropäivinä), jotta he voivat TEHDÄ mitä ikinä haluavat ;) Vasta nyt olen tajunnut, miten " etuoikeutettu" olenkaan, ja yhden kouluikäisen vanhempana koen, että " tehtäväni" on auttaa sukulaisia/ ystäviä, joilla ei tällaista rikautta ole....

Vierailija
9/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltu reissussa silloin ennen kun vanhin lapsi syntyi.

Vierailija
10/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitten ottaa sen lapsenvahdin ihan muualta, kuin ottaa sellaisen, joka tekee sitä vähän väkisin. Aika kauheeta kyllä... En minäkään halua sitten isovanhempana olla ilmainen lapsenpiika!

Vierailija
11/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mm. isäni käyttää perusteluna sille, ettei voi edes lainata meille häihin rahaa - ' ei hänenkään vanhempansa antaneet koskaan rahaa' . Tarkoittaako tämä siis, että jos omat vanhemmat tekevät jotain väärin, kannattaa myös itse tehdä samoin? Oppi ojaan kaataa?

Vierailija
12/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" jos ei meidän aikana, niin ette tekään tarvi" .

kaikkein hauskinta tässä on se, että anoppi sanoo ettei itekään ole lapsia mihinkään vieny vaan ite on aina hoitanu, mutta miehen mummo (eli anopin anoppi ) on monet kerrat sanonu miten paljon on hoitanu mun miestä ja sen veljiä ja siskoa kun ne oli pieniä. oli jopa kerran jättäny VIIKOKSI esikoisen hoitoon ja menny itse kotiin monen sadan kilometrin päähän.

ja hitto ite ei voi hoitaa yhtä iltaa molempia.

pitää lakata pyytämästä, ja ottaa joku muu hoitamaan. jospa se sitte haluais hoitaa kun ei enää pyydetä.

t:ap