Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonko neurologiani vai en?

Vierailija
08.02.2013 |

Olen ollut peloissani kun päästäni löytyi mri kuvauksessa pieni vanha infarktipläiskä.Se on mennyt oireettomana ohi ts.ei itsellä mitäään oiretta koskaan ollut.Sitten tutkittiin kaikki mahdollinen ja mitään vikaa eikä riskitekijöitä ei löytynyt.Syyksi arveltiin raskauksia tai e-pillereitä nuorempana.TAI stten se on ollut minulla jo syntyessään.Neurologit sanovat että sillä ei ole enää mitään merkitystä ja että uusintariskiä ei ole sen kummemmin kuin muillakaan perusterveillä ikäisilläni.

Mitä miettisitte tilanteessani,eläisittekö luottavaisena siihen mitä lääkärit ovat sanoneet?Uusia raskauksia ei ole tiedossa,en tupakoi ja riskitekijät kaikki kohdallaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ensihoitaja

Vierailija
2/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki riskitekijät on hoidossa niin mitä muuta mielestäsi voisi vielä tehdä? Pelko ei vähennä kenenkään riskiä sairastumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis tehtiin varjoainetehosteinen mri,kaulasuonten magneetti,sydän ultrattiin ja tehtiin 24h holter,ekg,kymmeniä verikokeita,myös hyytymistekijät ok.eikä missään mitään vikaa.sanoivat etten olisi koskaan saanut tietää koko asiasta ellei päätäni oltaisi kuvattu.

sanoivat myös että jos olisin esim.diabeetikko,riski olisi suurempi-totta?

Vierailija
4/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en mitään voi tehdä!jos tuokin pläiskä tullut "tyhjästä" niin miksei tulisi uudestaan?

Vierailija
5/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarkteja tulee kyllä myös terveille ihmisille, joilla ei ole mitään tunnettuja riskitekijöitä taustalla. Ei sille mitään sen kummempaa valitettavasti voi.

Vierailija
6/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin uskoisin ennemmin erikoislääkäriä kuin av-mammoja!

Et voi tehdä asialle mitään. Huomenna voi puu kaatua päällesi tai auto ajaa yli. Eli nauti elämästä ja usko ihmistä, joka on vuosikymmeniä opiskellut asiaa.

Vierailija
7/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et siis tietäisikään koko asiaa, jollei sua olisi satuttu syynäämään tarkemmin. Ei ole mitään JÄRKEÄ epäillä neurologia, joka on kumminkin tutkinut sinut selvästi hyvin perusteellisesti. Miksi hän sinulle valehtelisi?

Ymmärrän kyllä, että kun on oikein kovasti säikähtänyt ja ollut huolissaan terveydestän, siitä HUOLESTA ON VAIKEA PÄÄSTÄÄ IRTI. Mutta ponnistele! Älä vaali tuota huoltasi, koska se on energian täydellistä hukkaan heittämistä.

Vierailija
8/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellasta ihan huvin vuoksi tehdä.

Vierailija
9/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisitteko neurologiani siinä ettei mminulla ole suurempaa syytä huoleen kuin kenelläkään muullakaan terveellä ikäiselläni (35v) henkilöllä?kun menin googlaamaan ja sanotaan että jos on ollut aiemmin infarkti niin on korkeampi riski saada se uudelleen,se säikäytti.neurologini mielelestä tuo ei koske minua koska infarkti oli selkeä sattumalöydös ja olen perusterve.

Vierailija
10/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääkipu oli jatkunut pitkään ja oli migreeniäkin ja aloin pelätä aivokasvainta.

Vierailija
11/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen täällä siksi että haen normaalia perspektiiviä mitä te muut ajattelisitte tällaisesta.itse olen tosi ahdistunut enkä osaa päättää olenko turhaan vai en.olen pienestä pitäen pelännyt kaikjia sairauksia ja tämän löytyminen vei pohjan kaikelta.

Vierailija
12/12 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä niin kuin ennenkin, kyllä se neurologi on tuossa asiantuntija ja tietää riskit.

Kun ikää tulee niin voit kysäistä lääkäriltä olisiko syytä syödä Primaspania jota käytetään infarktien ehkäisyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi