Miten bensakulut? Lähivanhempi muuttaa lapsen kanssa kauemmas asumaan
Olen muuttamassa 30km päähän etävanhemman asunnosta lapsen kanssa.
Miten menee bensakulujen laita, kun itselläni ei ole autoa?
Toistaiseksi elän vielä tt-tuella, eli "tuloni" ovat pienet.
Isä taas on elämäntapa työtön, joten elatusmaksut tulee kelalta ja hän saa tt-tuen lisäksi tapaamispäiviltä rahan jonka lisäksi saa vielä jonkun bensarahan.
Tapaamiset on sovittu jokatoiselle viikonlopulle (kaksi yötä) ja joka keskiviikko meillä tapaaminen.
Miten bensaraha asia menee? Etä meinasi, että minä joudun maksaa puolet kaikista hänen kulkemisistaan. (Tällä hetkellä välimatka on n.10km eikä ole aikaisemmin purnannut mitään bensarahoja)
Kommentit (18)
Toistaiseksi elän vielä tt-tuella, eli "tuloni" ovat pienet.Isä taas on elämäntapa työtön, joten elatusmaksut tulee kelalta ja hän saa tt-tuen lisäksi tapaamispäiviltä rahan jonka lisäksi saa vielä jonkun bensarahan.
Tapaamiset on sovittu jokatoiselle viikonlopulle (kaksi yötä) ja joka keskiviikko meillä tapaaminen.
Miten bensaraha asia menee? Etä meinasi, että minä joudun maksaa puolet kaikista hänen kulkemisistaan. (Tällä hetkellä välimatka on n.10km eikä ole aikaisemmin purnannut mitään bensarahoja)
sitten lähetät sen sopimuksen miehen sossuun, jos sopimuksessa on maininta, että sinä maksat bensakuluista puolet.
bensakuluista, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia puolia bensoista, kun hän itse saa jonkin summan bensoja varten sosiaalitoimesta.
Ap
vastaavanlaisen tapauksen. Etävanhempi asuu 40km päässä lapsesta, ja sosiaalitoimi maksaa tälle etävanhemmalle matkat kuittia vastaan. Joten miksi sinunkin vielä pitäisi?
sehän saa sen bensarahan jo!
Toistaiseksi elän vielä tt-tuella, eli "tuloni" ovat pienet.Isä taas on elämäntapa työtön, joten elatusmaksut tulee kelalta ja hän saa tt-tuen lisäksi tapaamispäiviltä rahan jonka lisäksi saa vielä jonkun bensarahan.
hänen mielestä tuo raha ei riitä kattamaan millään todellisia bensakuluja. Ei ole suostunut kuitenkaan kertomaan tarkkaa summaa minkä saa, niin en osaa ottaa kantaa.
Ap
matkakorvaus olis 24cnt/km
Ilmeisestikin vain yhteen suuntaan joka tekisi siis 7,20€
Miten paljon bensaa kuluu 60km matkaan? 7l/100km?
Jos se olisi noin, niin tuon raha lähes riittäisi edestakaiselle matkalle.
Ap
Muutamasta sentistä ja bensakuluista kitistään kun on ensin itse sössitty oma elämä ja sen jälkeen pilataan lapsenkin elämä ja suurin ongelma on,ettei vaan kummankaan koskaan tarvitse maksaa mistään mitään.
HÄVETKÄÄ!
Muutamasta sentistä ja bensakuluista kitistään kun on ensin itse sössitty oma elämä ja sen jälkeen pilataan lapsenkin elämä ja suurin ongelma on,ettei vaan kummankaan koskaan tarvitse maksaa mistään mitään.
HÄVETKÄÄ!
maksoin aikanaan miehenkin kulut, kun hänen rahansa menivät kurkusta alas. En aio alkaa taas hänen heittopussikseen, joten yritin kysyä neuvoa ja jos joltain löytyisi oikeaa tietoa.
Lapsen ja isän välejä tuen kaikilla mahdollisilla tavoilla ja joustan näkemisissä koko ajan. Suurin huolenaihe kuitenkin isälle oli taas kerran raha, vaikka muutan huonommalta (lue. nistejä ja alkoholisteja kuhisevalta) alueelta pois lapsen tulevaisuuden kannalta ja löysin meille "loppuelämän" kodin. Se sijaitsee hyvämaineisella alueella, lähellä sukulaisiani. Sieltä on myös hyvät kulkuyhteydet tapaamisia ajatellen ja koulut ym tarvittavat paikat on lähellä. Siellä on myös minulle paremmat työllistymismahdollisuudet.
Ap
Mutta jos sä maksat puolet, niin mahtaneeko sossu enää maksaa toiseenkaan puolikkaaseen tukea.
Ei se sossun luonapitoavustus kata oikein mitään, köyhän pitää harventaa tapaamisia.
Mutta jos sä maksat puolet, niin mahtaneeko sossu enää maksaa toiseenkaan puolikkaaseen tukea.
Ei se sossun luonapitoavustus kata oikein mitään, köyhän pitää harventaa tapaamisia.
vajaan 10€ luonapitokorvausta/pv tekee 60€/kk ja matkakorvaukset päälle, kyllä tuolla nyt luulisi yhden pienen lapsen ruokkivan, kun ei tarvitse elareitakaan maksaa itse.
vajaan 10€ luonapitokorvausta/pv tekee 60€/kk ja matkakorvaukset päälle, kyllä tuolla nyt luulisi yhden pienen lapsen ruokkivan, kun ei tarvitse elareitakaan maksaa itse.
tuollaisiin summiin, eikä tosiaan niitä matkojakaan kokonaan makseta. Vai ihanko tosissaan teillä päin noin?
ja reilu kymppi yli kymmenenvuotiaasta ja matkakulukorvaus 24cnt/km/suunta.
Ainakin meilläpäin.
tapaamisiin liittyvistä matka- ym. kuluista, eli minä en ap:na maksaisi senttiäkään. Tuo 40 km:n päähän muuttaminen nyt ei ole matka eikä mikään, nykyaikaisella autolla kuluu ehkä 5 litraa bensaa edestakaiseen reissuun. Eli persaukisellkina on varmaan se 10 euroa laittaa tapaamiseen - jos on varaa ylipäätään pitää autoa!!
Eli älä ap maksa yhtään mitään, eiköhän sulla lähivanhempana ole niitä kuluja jo riittävästi.
terkuin toinen lähivanhempi (jonka lasten toinen vanhempi asuu satojen kilsojen päässä ja todellakin saa vastata kaikista matkakuluista ihan itse, tosin myös hälle sossu taitaa maksaa jotakin...)
Ottakaa vastuu elämästänne ja menkää töihin. Mies töihin ja sossumaksut pois pensarahoista. Matkan voi tehdä bussilla tai polkupyörällä. Auto myyntii ja rahat elämiseen. Lapselle annetaan vähän hunot eväät elämisen malliksi, jos kumpikin vanhempi elää pelkillä sossumaksuilla.
Kuka näitä vanhoja taas nostaa?! Joka toinen aloitus ( vain vähän liioiteltuna) on taas iänikuinen.
bensakuluista, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia puolia bensoista, kun hän itse saa jonkin summan bensoja varten sosiaalitoimesta.
Ap