Mitä mieltä tämän talon pohjasta? Osa 2
http://www.finnlamelli.fi/mallisto/vapaa-aika/?id=170
Nyt näkyy linkki ainakin minulle. Eli mitä mieltä, että tämä pohja mutta makuuhuoneita olisi kolme vierekkäin, jolloin tilaa tulisi automaattisesti lisää. Ja jonnekin olisi ympätty kodinhoitohuone (ei niin, että siitä mennään saunaan vaan erikseen) ja vaatehuone?
Kommentit (17)
Mihin kummaan meinasit sen kodarin? Ei kyllä mun makuun yhtään, sori.
Tokihan taloa voi laajentaa ;)
Käyttäkää nyt mielikuvitusta!
suomalaisten talovalmistajien malleja netistä, ei nuo mökkimallit ole hyviä lähtökohtia. Tuossakin tuo yksi huone on parvi. Samoin hukkaneliöitä tulee kun iso osa tuota tupakeittiötä menee siihen että ovia on vierekkäin ja kulmittain. Ko. alue jää siis pelkäksi kulkuväyläksi.
puuttuu vähintään puolet tarvittavasta. 3 makuuhuonetta ja kodari auloineen/käytävineen tekee noin puolet lisää tohon taloon
puuttuu vähintään puolet tarvittavasta. 3 makuuhuonetta ja kodari auloineen/käytävineen tekee noin puolet lisää tohon taloon
Mitä ne tarvittavat sinusta on? Minä en yhtään spidä siitä, että pyykkivuorien läpi mennään suihkuun ja saunaan. Pidän tuosta pohjasta, muokattuna siinä olisi kolme makkaria ja parvi, ja ns. tupakeittiö plus pieni olkkari alhaalla ja arkiolkkari parvella.
Tämä, mitä sanot kodariksi, voisi olla ulko-oven toisella puolella.
Isompi tk ja siitä käynti kolmanteen makuuhuoneesee? Kodinhoitohuoneenhan voi sitten laittaa tk:n päähän. Tupaa myös vähän isommaksi ja seinää eteiseen, jotta saa televisiolle paremmin paikan. Ja haluaisin kyllä isomman keittiönkin...
Ei hitto, miksei nyt suoraan jotain JÄRKEVÄÄ taloa eikä tollasta koppia.
Ei hitto, miksei nyt suoraan jotain JÄRKEVÄÄ taloa eikä tollasta koppia.
Sanoin, että taloa voi laajentaa.
Haluan jotain erilaista, jotain, mikä sopii metsän keskelle.
En halua kivilinnaa tai tuiki tavallista (ilmeisesti sitä järkevää?) Kastelli-taloa.
lähdössä ns. perse edellä puuhun.
Mieti ensin tonttia, ilmansuunnat, maisemat, mitä haluat että esim. olkkarin ikkunoista näkyy?
Listaa tilat, huoneet ja jotkut erityistoiveet. (Esim. juuri tuo erillinen khh, avara sisääntulo tms mitä toiveita teillä nyt ikinä onkaan).
Miten autotalli/katos? Erillinen vai talon yhteyteen?
Mikset katselisi esim. Mammuttihirren, Honkarakenteen, Timberwoodin tms TALO-mallistoja?
Niissä tilat on suunniteltu vakituiseen asumiseen.
asia, johon kiinnitin huomiota, oli wc , ettei sitä ole! Ei kai kukaan rakenna perheasuntoa, jossa ainoa vessa on saunassa!
Kyllä hirsitaloja on monellakin valmistajalla; ihan kunnon kokoisiakin. Monen moista pohjaratkaisua löytyy, myös metsän keskelle sopivia.
Ei tuosta ainakaan ympärivuotista taloa kannata rakentaa. Ja tämä on minun mielipiteeni, sitä kai ap kysyy.
http://www.kannustalo.fi/mallistot/kannustalo_modernit.php?page=78
tai
http://www.kannustalo.fi/mallistot/kannustalo_pienet.php?page=72
Siis tyylillisesti, enkä mitään megajunttia kesämökkihirsitaloa. Noihin sitten sorvaisin tahtomani tilat maasto ja ilmansuunnat huomioon ottaen.
siis kuvitellaan, että tyylin on pakko olla hirsimökki ja pohjan on pakko olla jotain tuon tapaista, niin asumiskäyttöön tekisin seuraavanlaisia muutoksia:
Keittiön ainakin metri, ehkä kaksi lisää tilaa joka suuntaan, samoin olkkariin. Jos tarkoitus pitää yläkertaa arkiolkkarina, sen pitää olla niin korkea että siellä mahtuu seisomaan ja sinne menevät portaat on oltava jotain muuta kuin tuollaiset kanalan tikapuut, makuuhuoneiden minimikoko 12m2, jääkaapit kämpän perimmäisessä nurkassa ulko-ovelta: kiva kantaa kauppaostoksia sinne. Kodinhoitohuoneen lisäksi puuttuu vessa, tekninen tila ja vaatehuone.
Tuo on mökki, ei tuo ole asuinrakennus. Ei tuossa ole säilytystiloja tavaroille. Ei tuonne mahdu edes lämminveriravajaa tai mitään järkevää lämmitysjärjestelmää rakentamaan. Tarviit kaksinkertaisen pinta-alan jos kodiksi meinasit.
Mihin kummaan meinasit sen kodarin? Ei kyllä mun makuun yhtään, sori.