Perheemme harkitsee muuttoa Perä-Hikiälle, onko mukavaa seutua?
Miehen työn perässä ollaan lähdössä. Mikä olisi edullinen kerrostaloalue siellä? Onko paikkakuntalaisia?
Kommentit (21)
Ihan kiva paikka tämä on asua. Nättiä on kesällä ja talvella aika rauhallista. Linja-autoaseman liepeillä on kaksi kerrostaloa, niissä on edullisia vuokrayksiöitä.
Me muutettiin helsingistä Perä-Hikiälle 4v sitten ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Pieni kompakti kaupunki, hyvät liikenneyhteydet ja kaikki palvelut lähellä. Esim. hammaslääkäriin pääsee lähes heti ilman hirmu pitkää jonottamista, neuvolapalveluihin oon ollut tyytyväinen, on aktiviteetteja yms toimintaa ainakin meidän tarpeisiin ihan riittämiin, käydään mm. vauvajumpassa, -muskarissa ja -uinnissa 8kk vauvan kanssa.
Valtavista harrastusmahdollisuuksista olen itse valinnut metsissä samoilun. Upeaa, eikä maksa paljoa!
Valtavista harrastusmahdollisuuksista olen itse valinnut metsissä samoilun. Upeaa, eikä maksa paljoa!
Kuinka paljon se maksaa?
Esimerkiks kunnantalolla kun näytetään kerran vuodessa vilimejä, niin jos ei tule kuin kolme katsojaa niin sitten ei näytetä sitä vilimiä. Yli kolme pittää kuulemma olla.
Tuo Leppäsen isännän lietelantala vähän haisee, mutta muuten on tosi ihanaa.
ihan etelä-Suomeahan se Hikiän seutu on, ei kaukana mistään.
Luulin että on joku vitsi onko tää siis perä-hiki
Kuinka paljon se maksaa?
Ihanata :-)
mutta kun tuli vain kaksi muuta minun lisäks niin ei niitä iltamia sitten pidetty. Kottiin jouvuin lähtemään.
Itse asun Hikiällä. Olen koko ikäni asunut.
Tykkään. Omat huonot ja hyvät puolensa niinkuin varmaan jokaisessa paikkakunnassa/kaupungissa on. Pienet piirit, mutta jos ei niihin sotkeudu tai ota huomioon/välitä niistä vaan elelelee ihan omaa elämää eli antaa korppikotkien kuhista niin hyvin pyyhkii
Minusta kiva paikka noin lapsia ajatelleen. Päiväkoti tilanne on tällä hetkellä heikohko. Itse olemma odottaneet paikkaa viime huhtikuusta saakka.
Kouluille plussaa,niitäkin vastikään laitettu ja remontoitu. Töitä saa jos on niitä valmis tekemään, se on varma! Ja yrityskin pyörii varmasti kunhan vaan handlaa homman, eikä paikka ole sellainen mitä joka kulmalla.
Talvella toki hiljaisempaa eloa, mutta mitäpä suurta se perheellinen ihminen tarvitsee?
Itselle ainakin ihan tarpeeksi menoa ja meininkiä työn, kodin ja lasten puolesta.
Luontoa on paljon, maisemat on ihania. Järvistöt, saaret KAUNISTA!!
Itse muuttaisin etu-Hikiän puolelle, tämä on oma pieni kylänsä täällä. Nätkin suuntaan en todellakaan lähtisi.
Kuinka paljon se maksaa?
millaisen paketin haluaa. Haluaako asiakas havu- vai lehtimetsää, montako sääskeä varataan per neliösentti ihoa, onko polun varteen ripoteltu karhunpaskaa, halutaanko elämysrasti jossa palkatut metsästäjät istuvat nuotiolla puhumassa härskejä, jne.
mutta kun tuli vain kaksi muuta minun lisäks niin ei niitä iltamia sitten pidetty. Kottiin jouvuin lähtemään.
ja kannattaa ottaa myös kestovaipat
kuusi vuotta sitten, ja olemme tykänneet. Ensin asuimme niissä keskustan kerrostaloissa, mutta emme viihtyneet, koska perjantaisin linja-auto ajoi siitä ohi aika myöhään. Kerran myös kävi niin, että yksi humalainen piti aika kovaa meteliä parvekkeen alla.
Muutimme kuusi kilometriä keskustan ulkopuolella ja täällä on ihana rauha ja kaunis luonto. Koulua täällä ei ole, mutta koska olen työtön, ehdin hyvin pitää kotikoulua lapsille.
Tykkäämme todella ja hintataso on aivan muuta kuin Helsingissä. Tervetuloa vaan tänne Hikiälle.
kuusi vuotta sitten, ja olemme tykänneet. Ensin asuimme niissä keskustan kerrostaloissa, mutta emme viihtyneet, koska perjantaisin linja-auto ajoi siitä ohi aika myöhään. Kerran myös kävi niin, että yksi humalainen piti aika kovaa meteliä parvekkeen alla.
Muutimme kuusi kilometriä keskustan ulkopuolella ja täällä on ihana rauha ja kaunis luonto. Koulua täällä ei ole, mutta koska olen työtön, ehdin hyvin pitää kotikoulua lapsille.
Tykkäämme todella ja hintataso on aivan muuta kuin Helsingissä. Tervetuloa vaan tänne Hikiälle.
siellä on niitä päästöjä, vaikka sanovat, että ilma on viime aikoina puhdistunutkin melkoisesti.
Täältä ei puutu mitään. Paitsi pk-seudun ruuhkat ja kiire. Ihmiset on ystävällisiä ja naapurirakkaita. Luonto on kaunista. Täällä on lasten hyvä asua ja elää. Ensi vuonna tänne saadaan kuulemma pitseriakin. Tykkään.
Hikiä on lähellä Hyvinkäätä, taitaa siis olla ihan Uudellamaalla. Söpöä, kun väännätte jotain kainuunmurretta, kun teeskentelette hikiäläistä. :-D
en tunne mitään perä hikiää liekö sellaista onkaan!
ihan vaikka Hiki-Läikkälää. Hyvät kulkuyhteydet löytyy (paitsi jos tulee lunta) ja on sitä kaivattua maalaismaiseman rauhaa.