Päiväkodin toiminnasta. Soittivat hakemaan lapsen
kun lapsella kuumetta tasan 37. Nyt pomppii tossa olkkarissa innoissaan ja arvatkaapa oliko sitä "kuumetta" vielä kotona ? Noh, 36.5.
Lähdin kesken päivän pois töistä kun vaikuttivät vielä niin huolestuneelle lapsen voinnista. Luulin että minua odottaa todellakin sairas lapsi.
Enkä ole se vanhempi joka vie lapsen sairaana hoitoon ! Meillä riittää poisjäännin syyksi kova yskä, nuha, päänsärky... kuumetta ei tarvita, mutta kun tuolla lapsella ei ole noista em. yhtäkään. Ei yskää, ei nuhaa, ei mitään.
Kiukuttaa !
Kommentit (46)
Terve lapsi ei oksenna eikä ole ab-kuurilla.
Yhden kanssa kun oli niin pitkä matka tarhaan, että ehti oksentamaan sen antibiootin autoon. Opin antamaan sen tarhan pihassa juuri ennen lapsen viemistä sisälle.
sairastut ite joskus antibiootista, olet töissä pahoinvoivana ja muistat ottaa lääkkeen vasta työpaikan pihassa (ei esim. niin että yrjöäisit sen ulos kotona) jotta voit sitten purjota työpaikan vessassa.
Mä en ymmärrä vanhempia jotka pistää lapsensa kestämään asioita joita eivät varmasti itelleenkään haluaisi.
sairastut ite joskus antibiootista, olet töissä pahoinvoivana ja muistat ottaa lääkkeen vasta työpaikan pihassa (ei esim. niin että yrjöäisit sen ulos kotona) jotta voit sitten purjota työpaikan vessassa.
Mä en ymmärrä vanhempia jotka pistää lapsensa kestämään asioita joita eivät varmasti itelleenkään haluaisi.
Se nyt vaan tykkää kyttyrää tyhjässä mahassa. vaiva on ohi kun vähän syö, cabiche?
Kun on antibioottikuuri. Ei mene maha niin herkästi sekaisin...
Meillä kans soitettiin viimeviikolla, että tällä on kuumetta... Ei kotona kyllä enää ollut. Ja kyllä vitutti.
Kun on antibioottikuuri. Ei mene maha niin herkästi sekaisin...
Meillä kans soitettiin viimeviikolla, että tällä on kuumetta... Ei kotona kyllä enää ollut. Ja kyllä vitutti.
kun lapsella kuumetta tasan 37. Nyt pomppii tossa olkkarissa innoissaan ja arvatkaapa oliko sitä "kuumetta" vielä kotona ? Noh, 36.5. Lähdin kesken päivän pois töistä kun vaikuttivät vielä niin huolestuneelle lapsen voinnista. Luulin että minua odottaa todellakin sairas lapsi. Enkä ole se vanhempi joka vie lapsen sairaana hoitoon ! Meillä riittää poisjäännin syyksi kova yskä, nuha, päänsärky... kuumetta ei tarvita, mutta kun tuolla lapsella ei ole noista em. yhtäkään. Ei yskää, ei nuhaa, ei mitään. Kiukuttaa !
ihan ok ole siellä pk:ssa ollut kun ovat alunperinkään alkaneet mittaamaan kuumetta?
"Lapsi ei ole sairas, kyllä vituttaa" -asenne hieman ihmetyttää mua :D
joka voi terveenäkin oksentaa. Herkkä kurkku, oksentelee esim. karkeaa ruokaa tai yskää. Enkä mä kyllä silloin vanhemmille soita. Olen nähnyt saman lapsen myös yrjötaudissa, silloin lähti kotiin kesken päivän.
Pph
joka voi terveenäkin oksentaa. Herkkä kurkku, oksentelee esim. karkeaa ruokaa tai yskää. Enkä mä kyllä silloin vanhemmille soita. Olen nähnyt saman lapsen myös yrjötaudissa, silloin lähti kotiin kesken päivän.
Pph
mutta pph valitettavasti seisotti häntä siitä syystä sitten nurkassa. Lapset kertoivat myöhemmin.
t: se ab-äiti
Meillä kävi samalla tavalla useamman kerran aiemmassa päiväkodissa. Mulla ei ole ajokorttia ja bussiyhteydet huonohkot (bussit kulkevat harvoin, joutuu vaihtamaan jne) joten oli suht turhauttavaa lähteä hakemaan hakea tervettä, hyväkuntoista lasta päiväkodista kesken päivän.
Tilanteet olivat joskus ihan absurdeja kun lapsella oli riemukkaat pomppimisleikit kesken eikä poika olisi millään halunnut lähteä kotiin. Eikä kotona ollut mitattaessa kuumeesta tietoakaan.
Tuli sellainen fiilis että eräs hoitajista olisi ihan huvikseen mitannut lämpöjä päivittäin ja soittanut hakemaan pienestäkin poikkeamasta aiempaan, ilman että lapsen yleisvoinnissa olisi ollut mitään vikaa. Mietin vain että miksi ihmeessä?
Toki joskus lapsi oli ihan oikeasti kuumeinen ja väsynyt, silloin pitääkin soittaa, harmitti vain kun en koskaan tiennyt onko kyse väärästä hälytyksestä.
Juu tottakai hoitajilla on aikaa mittailla lasten kuumeita huvikseen... :D voi elämä! Hyvä kun ehtii vessassa päivän aikana käymään.
väännetään sit ratakiskosta: terve lapsi ei oksenna.
Kyllä tervekin lapsi voi oksentaa, ainakin meidän 1,5v syö joskus vähän liikaa iltapuuroa, alkaa riehumaan ja "voimistelemaan" ja oksentaa osan ruoasta. Ilmeisesti sitten on kroonisesti sairas, muttei ainakaan siltä vaikuta.
Usein kyseessä perjantai. Lapsen normilämpö on 37,1, niin ärsyttää tuo vähästä soittelu. Lähde nyt lääkäriin 37,3 lämmön takia ilman muita oireita...
Usein kyseessä perjantai. Lapsen normilämpö on 37,1, niin ärsyttää tuo vähästä soittelu. Lähde nyt lääkäriin 37,3 lämmön takia ilman muita oireita...
tässä(kin) tapauksessa joku SYY ollut hoitajalla alkaa mitata sitä lämpöä? Varmasti on jotain oireita ollut. Ei ne huvin vuoksi kuumetta mittaa.
Yritettiin sanoa, että ab-kuurista johtuvaa, mutta niin vaan piti terve lapsi sieltä hakea pois.
ne teidän terveet lapsenne syövät antibiootteja? Ja miksi täysin terveeltä vaikuttalvalta lapselta mitataan kuume?
Varmistakaa silti ettei päiväkodissa varmuuden vuoksi mitata kuumetta kaikilta lapsilta. On todella outoa, jos mitataan ja yritetään saada lapset kotiin kesken päivän.
kun lapsella kuumetta tasan 37. Nyt pomppii tossa olkkarissa innoissaan ja arvatkaapa oliko sitä "kuumetta" vielä kotona ? Noh, 36.5. Lähdin kesken päivän pois töistä kun vaikuttivät vielä niin huolestuneelle lapsen voinnista. Luulin että minua odottaa todellakin sairas lapsi. Enkä ole se vanhempi joka vie lapsen sairaana hoitoon ! Meillä riittää poisjäännin syyksi kova yskä, nuha, päänsärky... kuumetta ei tarvita, mutta kun tuolla lapsella ei ole noista em. yhtäkään. Ei yskää, ei nuhaa, ei mitään. Kiukuttaa !
ihan ok ole siellä pk:ssa ollut kun ovat alunperinkään alkaneet mittaamaan kuumetta?
"Lapsi ei ole sairas, kyllä vituttaa" -asenne hieman ihmetyttää mua :D
Joo ei olekkaan ollut. Kun sillä on kuulemma kuumetta tasan 37 ja silmät "väsyneen" näköiset. On totta ihmeessä väsyneen näköiset ! Lapsi on herätetty ennen kuutta tälläkin viikolla jo viidesti. Nukkuu toki päikkärit päiväkodissa ja saakin nukkua, mutta ei ole ihme että näyttää väsyneelle.
Lapsi ei todellakaan ole sairas. Äsken mitattu lämpö kahdella eri mittarilla ja tulos 36.3. Ihmettelin vain eräänä päivänä kun täti sanoi että onpa kumma kun teidän lapsi on pysynyt terveenä tämän talven O.o
Itse asiassa tämä tapahtui viikko sitten. Ja voin vakuuttaa että melko terveeltähän tuo näyttää. Äsken maistui ruoka ja otti vielä lisääkin. Nyt piti keksiä rauhallisempaa tekemistä kun meinas hyppiä seinille.
Mutta loppujen lopuksi hyvä vain ettei ole sairas ! Se tässä on pääasia. Silti minusta tämä oli ylilyönti päiväkodin taholta.
AP
Jos lapsi oli terve niin miksi se veti antibiootteja?
Onko tuo nyt niin vaikea hahmottaa? Vai meinaatko että siitäkin ollaan viikko kotona, kunnes kuuri on loppu?
Mahatautiin sitä ei myönnetä...
tässä(kin) tapauksessa joku SYY ollut hoitajalla alkaa mitata sitä lämpöä? Varmasti on jotain oireita ollut. Ei ne huvin vuoksi kuumetta mittaa.
On joutunut useampaan kertaan hakemaan lapsensa päiväkodista, kun on juurikin ollut 37 astetta "kuumetta" (ei enää kotona tietenkään), tai lapsi hieroo silmiään (on allerginen) tai kalpea. Ihan totta, kuinka moni työnantaja antaa olla kalpean lapsen kanssa kotona?
Itselläni on vähän päinvastainen kokemus. Kerran hakiessani lasta päiväkodista tämä pötkötteli sohvalla peiton alla. Kyselin onko meneillään kotileikki, mutta kävi ilmi että lapsella oli 38,5 astetta kuumetta! Olin kuin puulla päähän lyöty, minulle ei oltu ilmoitettu mitään. Odottelivat kuulemma vaan että tulen iltapäivällä hakemaan normaalisti...
väännetään sit ratakiskosta: terve lapsi ei oksenna.