Ekaluokkalaisten vanhemmat kurkatkaa pliis wilmaan - paljonko lapsellanne oli
poissaolotunteja syyslukukaudella?
Meillä 54 ja noottia tuli rankemman mukaan, onko tuo tosiaan muka niin paljon? Yksi pidempi reissu, pari pidennettyä viikonloppua etä-isällä, ja päälle sairastelut. Ihmetyttää ?
Kommentit (28)
Syysloman jälkeen 2 päivää mummolassa, minun työreissujen aikana tädin luona toisella paikkakunnalla yhteensä 4 päivää, 4 päivää kipeänä, 3 lääkärissäkäyntipäivää
Onhan se paljon. Riippuen kovasti lapsesi taidoista, se voi olla joko aivan liikaa tai sitten se ei välttämättä näy oppimisessa lainkaan. Opettajan (koulun) velvollisuus on toki kommentoida asiaa. Vanhemman tehtävä on huolehtia oppivelvollisuuden toteutumisesta. Kuinka aktiivisia olette olleet selvittämään läksyt? Ja kuinka hyvin lapsi on ne tehnyt?
Onhan se paljon. Riippuen kovasti lapsesi taidoista, se voi olla joko aivan liikaa tai sitten se ei välttämättä näy oppimisessa lainkaan. Opettajan (koulun) velvollisuus on toki kommentoida asiaa. Vanhemman tehtävä on huolehtia oppivelvollisuuden toteutumisesta. Kuinka aktiivisia olette olleet selvittämään läksyt? Ja kuinka hyvin lapsi on ne tehnyt?
Lapsen isä ollut opeen yhteydessä ja neuvotellut ne pidemmät tapaamisviikonloput (tapaamissopparin vastaisesti itse asiassa, mutta ei asia ole mua haitannut, kun olen olettanut sen olevan koululle ok, ja välimatkan takia lapsi tapaa isäänsä vain kerran kuussa), loput pelkkiä sairauspoissaoloja mahataudista, kuumeesta tmv johtuvia.
Todistus lapsella hyvä, eikä ope ole kuulemma huolissaan hänen osaamisestaan. Miksi mua siis ripitetään? ap
Lapsen isä ollut opeen yhteydessä ja neuvotellut ne pidemmät tapaamisviikonloput (tapaamissopparin vastaisesti itse asiassa, mutta ei asia ole mua haitannut, kun olen olettanut sen olevan koululle ok, ja välimatkan takia lapsi tapaa isäänsä vain kerran kuussa), loput pelkkiä sairauspoissaoloja mahataudista, kuumeesta tmv johtuvia.
Todistus lapsella hyvä, eikä ope ole kuulemma huolissaan hänen osaamisestaan. Miksi mua siis ripitetään? ap
kun koulu on lapsen työtä, jossa on säädellyt loma-ajat.
Opettajalle tulee aika paljon lisähommia noista poissaoloista. Ajattele, jos jokainen lapsi lintsaisi noin paljon koulutyöstä. Eihän opettaja muuta ehtisikään kuin illat selvitellä tehtäviä sinne ja tänne.
Mutta teillähän on nyt kevät aikaa ryhdistäytyä.
Ja loma? Ei ehkä sairauksista johtuvista poissaoloista niinkään kiinnitettäisi huomiota, mutta tällaiset omat vapaat on eri asia.
ekaluokkalaisen kirjoja sen jälkeen, kun oltiin oltu viikko pois koulusta reissun takia. Ei kysellyt onko edes tehnyt tehtäviä, että se siitä kauheasta ylimääräisestä työstä selvitellä tehtäviä sinne tänne.
Opettajalle tulee aika paljon lisähommia noista poissaoloista. Ajattele, jos jokainen lapsi lintsaisi noin paljon koulutyöstä. Eihän opettaja muuta ehtisikään kuin illat selvitellä tehtäviä sinne ja tänne....
Yksi hammaslääkärikäynti ja yksi flunssa.