Aika järkyttävää!?
Siis kuulin juuri, että kaverini joutui kotona asuessaan maksamaan vuokraa äidilleen!! Ja pienestä kesätyöpalkasta. ootteko moista kuullu?
Kommentit (9)
alkaen kustansin itse kaikki vaatteeni ja muutkin menoni kesäyöpalkoista ...
olen minäkin kesätöissä ollut ja kotona autellut, mutta jotain rajaa...
t.ap
Kävin myös omalla kustannuksellani ruokakaupassa, ja laitoin meille ruokaa. Tuntui todella hyvältä ' maksaa takaisin' siitä hyvästä hoidosta ja huolenpidosta, mistä olin saanut lapsena ja nuorena nauttia.
monet nykyajan nuoret ovat tottuneet vaan SAAMAAN kaiken, eivätkä tajua vastuusta mitään.pitävät rahaa ja vanhempien kukkaroa itsestään selvyytenä, ihan kun ei tarvitseisi nähdä vaivaa oman elämän eteen yhtään, kun voi aina palata kotiin nuolemaan haavojaan ilmaiselle ylläpidolle...
Aion tehdä saman omalle lapselle jos ei aikuistuminen ala sujumaan itsestään.Toki autan kun on tarvis, mutta joutuu kyllä opettelemaan että teoilla on seuraukset!
mutta AIKUISEN työssäkävijän/työkkäristä rahaa saavan kohdalla ihan oikein. Ymmärtävätpä ettei raha kasva puussa!
Itsekin tunnen yhden miehen, joka näin joutui kotonaan tekemään kunnes muutti nykyisen vaimonsa kanssa yhteen.
mun kaverini joutui pulittaan äitillensä rahaa 1500 markkaa (markka-aikana) pienestä palkasta ja hänellä oli myös kaksi siskoa jotka joutuivat maksamaan saman verran. kyse oli siis yhdestä huoneesta ja wc:kin oli ulkohuusi. Äiti teetti työtkin lapsillaan.
Itse jouduin maksamaan silloin 300 markkaa kun asuin kotona ja kävin töissä. Se summa oli ihan kohtuullinen.
Sopimus on voimassa siihen asti kun lapsi täyttää 18 vuotta TAI pystyy elättämään itsensä.Eli kun kysyin siitä, voi vanhemman elatusvelvollisuus osin raueta jos lapsi hankkii itsekin.saahan esim. 16 -vuotias muuttaa jo omaan asuntoonkin ilman vanhempien suostumusta, niin pitäisikö muka vanhempien silti maksaa kaikki elämisen kustannukset mitä lapsi vaan itselleen keksii?
eikä edes harvinaista. Niin minäkin aion tehdä, kunhan lapset ovat isompia (jos meinaavat jäädä äitin helmoihin siis). Opettaa hieman vastuuntuntoa, kun joutuu osallistumaan kuluihin.