Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kissa tuijottaa? Meidän 3v kissamme jää joskus paikalleen ja

Vierailija
07.02.2013 |

vaan tuijottaa. Äskenkin hyppäsi sohvalle viereeni, istuutui ja alkoi tuijottaa. Silmät suurella vaan toljotti.

Sitten hyppäsi lattialle ja käveli pois.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat miettii paljon, ajattelevat syntyja syvia. Monta kertaa ihailen niitten rauhallista olemusta kun tuijottavat iltahamarissa ikkunasta ulos.

Jos kissa tuijottaa ihmista, se saattaa miettia, onkohan tuossa alyllista elamaa...

NIIMPÄ! Kissat eivät ole samanlaisia tottelaivaisia hölmöjä kuin koirat - kissat ovat omanpäisiä valloittavia persoonia, jotka tekevät mitä tahtovat!! Siksi juuri me kaikki kissoja niin kovasti rakastamme!!

Toljottava kissa on syvällisyyden huippu.

Ja juuri tuosta samasta syystä me loput kissoja niin kovasti vihaamme.

Vierailija
22/24 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, löysin tämän hieman vanhan viestiketjun ja luin huvittuneena noita kommentteja. Itse olen yli nelikymppinen pojankoltiainen; sitä oikeaa naista ei ole löytynyt jonka kanssa voisimme kasvattaa muksuja joten minulla on ollut suurimman osan elämästäni kissoja.

Kissat tuijottavat monesta syystä. Lista on todellakin suuri.

Mutta kissa kommunikoi hyvin, hyvin monella eri tavalla, ja harmittaa miten vähän ihmiset kissoja ymmärtävät.

Aloitetaan ihan perusteista, eli kun kissa tuijottaa sinua silmät viiruina, hänellä ei ole hätää. Jos kissaa tuijottaa takaisin pitkään, se on vähän kuin riidan haastamista.

Kuin kissasi tuijottaa sinua silmät viiruina, tuijota hetken takaisin.

Sitten hyvin rauhallisesti, sulje molemmat silmäsi; pidä niitä suljettuina puolisen sekuntia ja avaa silmäsi ja katso taas kissaa silmiin. Kissa toistaa saman liikkeen minkä juuri teit. Sulkee silmänsä rauhallisesti, pitää hetken aikaa suljettuina ja katsoo taas sen jälkeen sinua.

Tämä on suomennettuna -onko kaikki ok ? - kaikki on ok !

Toimii molempiin suuntiin eli kissa voi kysyä sinulta onko kaikki ok ensin.

Seuraava juttua tässä kissojen kanssa kommunikoinnissa on se että jompi kumpi katsoo sivulle .. .hetken ja taas takaisin silmiin. Kumpi tahansa aloittaakin, seuraava toistaa liikkeen.

Suomennettuna, - kaikki todellakin ok ? - Kaikki todellakin OK !

Noin, kissojen kanssa pystyy kommmunikoimaan lukuisin eri tavoin, tämä yksi esimerkki niistä.

Kun olen tuota bengaliani käyttänyt rotukissanäyttelyssä, olen käynyt katselemassa muita kissoja. Useimmat häkissä olevat kissat tuijottavat minua. Tuijotan hetken aikaa takaisin, kysyn kissalta onko kaikki ok ? (suljen silmäni hetkeksi). Yleensä kissat hätkähtävät koska VIHDOINKIN joku ymmärtää häntä !!!!. Sen näkee että kissoilla alkaa raksuttamaan päässä ja vastaavat minulle -kaikki on ok !

Kissojen kanssa kommunikoinnista voisi helposti kirjoittaa kirjan, mutta tässä nyt aluksi ihan perus-kommunikaatiota, jota me tyhmät ihmiset emme osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, sanoin systerille, että mun kissalla taitaa olla skitsofrenia, niin systeri tuumasi, että "Eikös kaikilla kissoilla ole?" :D

Vierailija
24/24 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragdollkissapoikani "mököttää" joskus ja silloin tuijottaa minua hyvin intensiivisesti. Syytä en tiedä. Mielestäni "palvelen" häntä hyvin.