Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epähelsinkiläiset, missäpäin haluaisitte asua, jos syystä tai toisesta pitäis muuttaa Helsinkiin?

Vierailija
07.02.2013 |

Itse viihtyisin jossakin Hakaniemen torin seuduilla, Kalliossa tai Käpylässä. Alppilassa tai vanhassa Herttoniemessä. Miksei myöskin Mannerheimintien loppupäässä. Tykkään 50-luvun kerrostaloista. :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä laitamilla vaikka.

Vierailija
2/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät urheilumahdollisuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös epäsuomalainen. MUTTA jos siis joskus muuttaisin takaisin Suomeen ja vieläpä Helsinkiin, niin ehdottomasti Krunikkaan. Meritullinkadulla on muutama talo valmiiksi katsottuna, joissa voisi olla kiva asua :)

(Ihankun mulla olisi ikinä varaa... Mutta kysymys olikin jos-kysymys)

Vierailija
4/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa sinne takaisin. Moni kai parjaa kyseistä aluetta, mutta itse viihdyin. Hyvät liikenneyhteydet, iso leikkipuisto lapsille, iso Prisma ihan vieressä.

Muuten voisi muuttaa ihan etelään, mutta ratikkayhteydet on vähän ankeat.

Vierailija
5/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista pientaloaluetta ja mahtavat maastot. Ei kamala matka keskustaan, vaikka ei tietty niin nopea kuin vaikka Hertsikasta.

Vierailija
6/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva paikka asua.

Vierailija
7/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mihinkään kivikylään vaikka kaupunkiin pitäisikin muuttaa. Veljeni asuu Viikin Latokartanossa, ja se vaikuttaa paikalta jossa voisin itsekin asua, on luontoa paljon ympärillä missä liikkua.

Vierailija
8/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeasuolta ja Meilahdesta pääsis kyllä kivasti keskuspuistoon. Se on aika kiva paikka.

Mut iltalenkkeily Töölönlahdella olis mun juttu. Mä en haluaisi asua hienojen ihmisten Krunikassa tms, mä viihtyisin duunarialueilla.

Ap.

Vierailija
9/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä keskustan ulkopuolelta, mutta tuo jonkun mainitsema puu-Käpylä kuulostaa kivalle, onko siellä vanhoja puutaloasuntoja? Asumme sellaisessa nytkin joten se voisi olla sopiva meille.

Vierailija
10/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minnekään kauas peltolähiöön, niitä on maa muutenkin täynnä. En myöskään pidä merenrantaa ihmeellisenä.

Mahdollisimman paljon palveluja heti kivijalasta alkaen.

Vierailija
11/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun Turun tietä tulee Helsingin keskustaan, niin siinä on Töölössä ja muutenkin matkanvarrella ihan sen näköistä, kuin olisi tullut Venäjälle.

Miksi helsinkiläiset pitää niitä 50-luvun kerrostaloja niin törkeän huonossa kunnossa? Julkisivujen rappaukset on ihan mustuneet liasta ja rappaus on sieltä täältä alkanut jo murentua. Kamalan suttaisen näköistä! Miksei niiden rakennusten julkisivuja kunnosteta? Ja kyse ei ole jostain yhdestä tai kahdesta törkeän näköisestä talosta.

Tykkäisin asua Punavuoressa, koska siellä on kivijaloissa niin paljon pikku kahviloita, ravintoloita ja putiikkeja. Vaikken olekaan mikään hipsteri. Tähtitorninmäen ympäristö kävisi myös.

Tai sitten ne uudehkot, valkoiset kerrostalot, jotka on rannassa siinä Meilahden sairaalan kupeessa.

Kalliossa en haluaisi asua. Kaverini asuu siellä eikä siellä ole juurikaan sellaisia kuppiloita tms., missä tykkäisin käydä.

Jos muuttaisin Helsinkiin, niin palkan pitäisi olla niin iso, että voisin kantakaupungista ostaa samankokoisen asunnon, kuin missä nyt asutaan, 120 neliötä. Ja parkkihallipaikkoja tarvittaisiin 2 kpl. Mutta nyt mulle riittää siellä se meidän "kaupunkiasunto", pikku kaksio.

Vierailija
12/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis omakotitaloissa vaan kerrostaloissa.

Vierailija
13/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun Turun tietä tulee Helsingin keskustaan, niin siinä on Töölössä ja muutenkin matkanvarrella ihan sen näköistä, kuin olisi tullut Venäjälle. Miksi helsinkiläiset pitää niitä 50-luvun kerrostaloja niin törkeän huonossa kunnossa? Julkisivujen rappaukset on ihan mustuneet liasta ja rappaus on sieltä täältä alkanut jo murentua. Kamalan suttaisen näköistä! Miksei niiden rakennusten julkisivuja kunnosteta?

Mansku ja Hämeentie ovat liikenteen pääväyliä, saasteet sen mukaiset. Ei siinä menossa mikään julkisivu puhtaana pysy, valitettavasti. Vertaapa vaikka Eiran pikkukatujen taloja. Voi olla yhtä monta vuotta julkisivurempasta, ja julkisivun kunto on ihan eri. Ainoa ratkaisu olisi kaupungin tuki pääväylien taloyhtiöille. Toki monissa pääväylien taloyhtiöissä on paljon liikehuoneistoja, ja sitä kautta vuokratuloja, mutta ei niillä kovin tiuhaan silti voi julkisivuremppaa rahoittaa. Sitten on sekin, että etelä/länsijulkisivu pitää rempata useammin auringosta johtuen kuin pohjoissivu.

Vierailija
14/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

espoolaisena on vaikea kuvitella Helsinkiin muuttavansa, mutta ehkä joku saari tuosta mahdollisimman läheltä Espoon rajaa; Lauttasaaressakin on kivoja alueita ja hyvät ulkoilumaastot. Kaskisaaressa ehkä vähän liian nirppanokkaista väkeä, muuten sekin olisi ihan kiva.

Tai toisaalta, Suomenlinna olisi aika erikoinen asuinpaikka.

Hissitalossa ihan keskustassa voisin asua, jos ei olisi lapsia.

Vierailija
15/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman lähellä Kansallisoopperaa asuisin mieluiten.

Katajanokkakin olisi kiva, samoin Munkkiniemi.

(Ja raha-asiat jäi tässä vastauksessa todellakin huomioimatta :).

Vierailija
16/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien lenkkimaastojen läheisyys on tärkeää.

Mukavia vaihtoehtoja olisivat Töölö-Meilahti(lähellä Keskuspuistoa), Paloheinä, Laajasalo ja vanha Herttoniemi.

Vierailija
17/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaihtoehdot olisivat Paloheinä tai "vanha" Torpparinmäki.

Vierailija
18/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aavistustakaan millaista siellä missäkin on. Olen vain kerran käväissyt jotain puoli tuntia, eduskuntatalon näin.

Vierailija
19/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusa, Munkka, Meikku..

Tai sit Kalliosta pykälä eteenpäin, Vallila, Käpylä, Kumpula, ehkä Arabia.

Kallio on "rosoisuutensa" alla kaunis alue. Onneksi kuitenkin pääsin sieltä pois, ennen kuin henki lähti. ;) Nykyään asun maalaisidyllissä kaukana kavalasta maailmasta. HKI on usein mielessäni, mainio, kaunis, ystävällinen, monipuolinen kaupunki.

Vierailija
20/35 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten ehkä Torkkelinmäelle mutta mikä tahansa välillä Hakaniemi-Vaasankatu käy. Toinen vaihtoehto olisi Eiranranta.

Haaga, Herttoniemi, Ruskeasuo vaikuttavat kivoilta myös, mutta pikkukaupungista kotoisin olevana olen tottunut siihen että asun suht lähellä keskustaa ja nuo ovat liian kaukana.