Miksi mies valehtelee minulle tupakoinnistaan?
Mies on (käsittääkseni) lopettanut tupakoinnin pari viikkoa sitten. Eilen hän kävin erään tupakoivan ystävänsä luona, ja hänen palatessaan kysyinkin, että sorruitko. Ei kuulemma sortunut ja tiukkaa teki.
Äsken siivosin hänen takkinsa naulakkoon ja huomasin, että siellä oli taskussa melkein puoliksi poltettu aski.
Miksi mies valehtelee tällaisesta? En minä tietääkseni niin kamala pirttihirmu ole, että pitäisi piilotella tupakointia kuin joku teini. Ainoaksi "ehdoksi" olen sanonut sen, että päivällä kotona ei tupakoida, koska meillä on pieni vauva. Tästä mies on ollut samaa mieltä. Muuten mulle on oikeastaan ihan se ja sama, jos mies tupakoi iltaisin/öisin.
Kommentit (2)
Tosin sillä erotuksella, että mieheni "lopetti" tupakoinnin jo pari vuotta sitten.
Kuitenkin toistuvasti haisee tupakalle ja joskus esim. juhlissa "sortuu" yhteen tupakkaan muun tupakkaporukan mukana.
Pari kertaa olen tätä hänelle ihmetellyt ( en jäkättänyt tai huutanut, en myöskään ole "pirttihirmu" : )) ja hän on heti taas ryhdistäytynyt ja hankkinut Nicorettea tms. ja jatkanut lakkoa.
Olen kyllä sanonut hänelle, että kun olen tottunut tähän savuttomaan elämään, tupakka haisee ja maistuu häntä suudellessa erityisen pahalta.
Ehkä hän sitten häpeää sitä, ettei millään pääse tästä paheesta eroon, eikä halua sitä oikein myöntää itselleenkään, en tiedä.
Mutta kyllä muakin ärsyttää tuo teinimäinen piilottelu, ihan kun olisin tyhmä enkä huomaisi mitään : (
Nyt mietin, miten otan asian esille vai otanko mitenkään. Tupakointi tässä nyt on sivuseikka, mutta valehtelu ärsyttää. Mies on viime aikoina valehdellut parista muustakin (ei niin vakavasta, mutta kuitenkin) asiasta. Mies kuitenkin ajattelee, että olen tonkinut hänen taskunsa läpi... Pitäiskö olla vaan sanomatta mitään? Oikeesti kyllä ottaa päähän, että toinen väittää kirkkain silmin että juu en sortunut. Ap
Tosin sillä erotuksella, että mieheni "lopetti" tupakoinnin jo pari vuotta sitten.
Kuitenkin toistuvasti haisee tupakalle ja joskus esim. juhlissa "sortuu" yhteen tupakkaan muun tupakkaporukan mukana.
Pari kertaa olen tätä hänelle ihmetellyt ( en jäkättänyt tai huutanut, en myöskään ole "pirttihirmu" : )) ja hän on heti taas ryhdistäytynyt ja hankkinut Nicorettea tms. ja jatkanut lakkoa.
Olen kyllä sanonut hänelle, että kun olen tottunut tähän savuttomaan elämään, tupakka haisee ja maistuu häntä suudellessa erityisen pahalta.
Ehkä hän sitten häpeää sitä, ettei millään pääse tästä paheesta eroon, eikä halua sitä oikein myöntää itselleenkään, en tiedä.
Mutta kyllä muakin ärsyttää tuo teinimäinen piilottelu, ihan kun olisin tyhmä enkä huomaisi mitään : (