Mitä mieltä jos elettäisiin niin kuin ennen vanhaan?
Naiset olisivat kotona hoitamassa lapsia ja miehet kävisivät töissä. Lapset saisivat olla rauhassa kotona eikä raahautua oravanpyörän mukana päiväkoteihin. Ei tarvitisi työnantajien pitää hedelmällisessä iässä olevia uhkana äityslomalle jäämisestä. Elämä olisi jotenkin rennompaa.
Kommentit (24)
Lapsethan eivät pääsäntöisesti menetä erossa isäänsä vaan pitävät edelleen yhteyttä. Sinä menettäisit puolisosi (ja elättäjäsi?). Siitä elatuksestako se pelko lähtee? Joskus tuollaiset tunteet kertoo jostakin, sinun kannattaisi joka tapauksessa käsitellä niitä jotenkin.
elämässä oli! Petti tai ei miehet, niin ei tarvinnut pelätä, että mies jättää ja lapset menettää isänsä. Mä en ole koskaan pelännyt tuota aiemmin, mutta viime aikoina on istunut pelko perseeseen. Meidän parisuhde on ihan kuollut ja ollaan umpiväsyneitä nykyään. Pelkään, että mies lähtee ja mulla on kauhea hätä lasten puolesta. En tiedä, mistä tää pelko on tullut, kun mitään syytä ei ole. Ahdistaa suorastaan.
isän arjesta. Isä on mahdottoman rakas. Elättäjää en tarvi, koska asunto ja auto on mun + olen viime vuoden elättänyt perhettä, kun mies yrittää käynnistää yritystä, joka ei tuota vieläkään juuri mitään (max. siivoojan palkka). Taloudellinen asema heikkenisi kyllä hiukan, jos mies lähtisi, muttei merkittävästä.
Enemmänkin kyse on siitä, kuinka tärkeää lapsille on isä ja yhtenäinen perhe.
En tiedä, mistä pelko on syntynyt, mutta se on viimeisen vuoden aikana vaan tullut. En ole koskaan ennen edes ajatellut tällaisia. Ehkä siitä, kun kahden kaverin miehet on lähteneet pienellä aikaa ja lapset itkee isänsä perään.
Lapsethan eivät pääsäntöisesti menetä erossa isäänsä vaan pitävät edelleen yhteyttä. Sinä menettäisit puolisosi (ja elättäjäsi?). Siitä elatuksestako se pelko lähtee? Joskus tuollaiset tunteet kertoo jostakin, sinun kannattaisi joka tapauksessa käsitellä niitä jotenkin.
elämässä oli! Petti tai ei miehet, niin ei tarvinnut pelätä, että mies jättää ja lapset menettää isänsä. Mä en ole koskaan pelännyt tuota aiemmin, mutta viime aikoina on istunut pelko perseeseen. Meidän parisuhde on ihan kuollut ja ollaan umpiväsyneitä nykyään. Pelkään, että mies lähtee ja mulla on kauhea hätä lasten puolesta. En tiedä, mistä tää pelko on tullut, kun mitään syytä ei ole. Ahdistaa suorastaan.
...eli Tyko Sallisen vaimo kuoli todennäköisesti epäpuhtaaseen lääkealkoholiin. Ei ole viitteitä siitä, että hän olisi ennen lasten menettämistä ollut epävakaa, alkoholisti tai huono äiti. Sallinen sen sijaan aivan selvästi epäonnistui vanhemmuudessaan ja tuskin erityisesti kunnioitti vaimoaan.
Minähän saisin kaiken. Ei tarvitisi huolehtia lapsista eikä myöhemmin ikääntyvistä vanhemmistaan. Ei tarvitsisi huolehtia ylipäänsä yhtään mistään muusta kuin omasta navasta ja omasta urasta, ja käydä välillä kotona syömässä ja hakemassa kaapista puhdas paita.
Mutta koska olen nainen,niin ajatus siitä, että koko elämäni olisi toisten passaamista, ei hirveästi nappaa.