Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylinopeus peltipoliisia päin, pitääkö rikesakko hakea poliisilaitokselta?

Vierailija
06.02.2013 |

Ajoin päin peltipoliisia ylinopeutta (70 km/h 60 alueella) ja tänään tuli kotiin lomake, joka pitää täyttää. Eli siinä kysellään, kuka autoa ajoi. Lomakkeen lopussa on kohta "haluan hoitaa asian henkilökohtaisella käynnillä a) kotipaikkaunnan poliisilaitoksella b) muulla poliisilaitoksella". Tarkottaako toi siis sitä, että rikesakko ei tule kotiin postissa vaan se pitää itse hakea? Vai menenkö poliisilaitokselle selvittämään asiaa vain, jos en halua täyttää tuota lomaketta ja hoitaa postitse? Tulee nimittäin helevatan kallis ylinopeus jos joudun ottamaan töistä palkattoman vapaan poliisiasemakäynnin takia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti siinä sitten, kumpi on parempi vaihtoehto, mennä käymään poliisilaitoksella vaiko odottaa, että virkapukuiset tulevat tuomaan sen työpaikallesi kesken työpäivän.

Eikö siinä sitten ole sitä vaihtoehtoa, että ei tarvitsisi henkilökohtaista käyntiä vaan hyväksyisit postissa tulevan?

Minun ei ole tarvinnut tietää ... kirjoittivat suoraan poliisiautossa.

Mutta isommilla poliisilaitoksilla on kyllä päivystäjät paikalla ympäri vuorokauden, ei sitä tarvitse välttämättä virka-aikaan hoitaa.

Vierailija
2/3 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä äsken ihan vastaava tapaus (nopeutta 71 km/h). Rastin ruudun "kotipaikkakunnan poliisilaitoksella" ja muutaman päivän päästä postissa tuli rikesakon maksulappu ja ohjeet mitä tehdä, jos haluaa olla sakotuksesta eri mieltä.

Ilmeisesti tarvitaan rankempia nopeuksia jotta henkilökohtainen käynti on tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä siihen tolppaan törmäsit?

Kummalle kuulostaa. Mä olen aina saanut maksulapun postissa kotiin, ja jos auton omistaja ei halua kiistää ajaneensa itse, niin maksaa sen sakon ja homma selvä.