Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin kaupungin vuokra-asunto

Vierailija
06.02.2013 |

otti niin päähän kun telkkarista tuli haastattelu yhdestä nuoresta naisesta joka oli saanut asunnon, kertoi käyneensä toimistolla jatkuvasti kysymässä koska saisi asunnon, itselläni ei töiden takia ole mitään mahdollistuutta siellä käydä ja asuntoa olen hakenut 3 vuotta sähköistä hakemusta päivitellen.

Murrr

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä Stadin asuntojen toimistossa ramppaa. Sillä naisella joka sai asunnon oli ilmeisesti hyvä syy saada se.

Vierailija
2/7 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavaa jos asuntoja saa sen perusteella että käy toimistolla/soittaa sinne valittamassa tilannettansa. Miksi sitten valehtelevat nettisivuillaan ym. jossa lukee että soittaminen ei edistä hakua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin hakemuksen erääseen uudiskohteeseen ja sain asunnon samantien, ensi yrittämällä.

Vierailija
4/7 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin hakemus ja siitä 3 viikon päästä tuli soitto, että nyt ois. Haluttiin ainoastaan yhdestä kaupunginosasta tietyn kokoinen asunto. Enkä soittanut, enkä käynyt itkemässä. 

Vierailija
5/7 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jonot ovat pitkät, niin ajankohta vaikuttaa myös paljon. Ihmiset muuttavat pois tiettyinä aikoina enemmän, ja toisina taas enemmän muuttaa sisään (esim. koulut loppuvat toukukuussa, alkavat elokuussa mikä laskee/lisää kysyntää, samoin moni joka muuttaa omakotitaloon haluaa "jouluksi kotiin" joten isompia asuntoja vapautuu tuolloin enemmän jne.)

Vierailija
6/7 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään superkiirettä ei ollut, olin muuttamassa kotoa samaan aikaan kun vanhempani muuttivat pienempään asuntoon, mutta olisin toki sielläkin voinut asua vielä hetken.

Mun hakutoiveet oli myös aika laajat, muistaakseni Itä-Helsingin olin rajannut pois ja maksimivuokraksi laitoin 600€

Kävin toimistolla kerran "itkemässä" ja soitin muutaman kerran. Tokalla kerralla puhelimeen vastasi todella symppis mies jonka kanssa juttelin pitkään. Hän sanoi että tekee voitavansa jotta asunnonhakuni nopeutuisi.

Hakemuksen jättöpäivästä kului yhteensä 12 päivää kun soitettiin että täällä ois kämppä, tervetuloa. En tiiä vaikutti tuo toinen puheluni todella asiaan, mutta kannattaa yrittää soittaa :D

Vierailija
7/7 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus oli vuoden kunnes menin käymään toimistolla ja sain siitä n. Viikon kuluttua asunnon.

Minulla ei ollut mitään muuta toiveita kuin että yksiö tai kaksio.en esim rajannut mitään aluetta pois. Enkä vaatinut parveketta enkä mitään.

Yksiön sain.

Tästä on n. Viisi vuotta.