Missä vaiheessa sen teillä näki, että poika ei mene armeijaan?
Kommentit (11)
Ai kasvoi sarvet päähän? Meillä alettiin jutella jossain varhaisteini-iässä, kun kyseli onko sinne pakko mennä. Ei ole aikeissa kuulemma, ikä 17 vuotta.
Kertyi sellainen määrä diagnooseja, että ei niistä kutsuntoihin mennessä parannuta.
vai riittääkö, että lähettää lääkärintodistuksen?
ainakin nyt, mutta on vielä alakoululainen. Mutta pääseekö sinne yhdellä munuaisella?
kun poika sairastui 1-tyypin diabetekseen. Kutsunnoista en ole varma, muistaakseni veljeni kävi siellä, vaikka hänellä sama sairaus. Mutta siitä on n. 20 vuotta.
ainakin nyt, mutta on vielä alakoululainen. Mutta pääseekö sinne yhdellä munuaisella?
Eiköhän sitä b-kuntoisuusluokkaan, jos väkisin haluaa. Vapautuksen tuolla luulisi saavan.
tsiisus, miehet jaetaan kirjaimilla luokkiin... Oisinkohan mä a- vai b-nainen? :-P
tsiisus, miehet jaetaan kirjaimilla luokkiin... Oisinkohan mä a- vai b-nainen? :-P
a luokka jos ei oo mitään sairauksia ja näkö kohtuullisen hyvä. b jos on jotakin
ja tämä siis toisui useana vuonna.
Pitääkö muuten kutsuntoihin mennä aina henk.koht. vai riittääkö, että lähettää lääkärintodistuksen?
Aikoinaan minun ei tarvinnut olla asian kanssa missään tekemisissä. Muistaakseni paikallinen lääkäri kirjoitti todistuksen ilman sen kummempia kommervenkkeja.
mutta jostain syystä lapsi itse ei tätä tajunnut. Nyt sillä on RUK käytynä eli väärin näin.