Miten kierrätetään esim. oliiviöljypullo jossa muovinen "nokkaosa"
mistään en löydä tietoa. Kun aina noissa keräysastioissa on että lasinkeräykseen ei saa laittaa muovia eikä metallia. Metalliset korkit olen tietenkin ottanut pois, mutta esim. just öljypulloissa on aina tuo kaatonokka joka on muovia eikä sitä kyllä ihan helpolla irti saa....
Kommentit (11)
Sen muovikorkin käsin irti pullosta, kun öljy loppui.
Ei vaatinut mitenkään erityisesti voimaa.
Sen muovikorkin käsin irti pullosta, kun öljy loppui.
Ei vaatinut mitenkään erityisesti voimaa.
Muovinen "kaatonokka" lähti irti toisesta tyhjästä oliivipullosta mutta ei lähde toisesta, eri merkin pullosta millään.
Lasi kierrätykseen, ei tarvitse muoviosaa irrottaa.
Veitsellä vetäisen sen muovin pois, helppoa.
Minä heitän sekajätteeseen, en lajittele kuin pahvit. Eiköhän ne kuitenkin ihan samaan läjään kaatopaikalle kärrätä, näin olen kuullut
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän sekajätteeseen, en lajittele kuin pahvit. Eiköhän ne kuitenkin ihan samaan läjään kaatopaikalle kärrätä, näin olen kuullut
Ei.
Sekajäte lajitellaan siellä siirtokuormausasemalla sitten vaikka käsin, mutta "samaan läjään kaatopaikalle" ei todellakaan enää mene juuri mitään. Suurin osa sekajätteestä menee suoraan polttoon, vaarallisia asioita (akut jne) otetaan ihan käsin pois, jos optiikka ei toimi.
Lasikeräyslasi taas ei mene lainkaan kaatopaikalle, vaan kirkas lasi menee uusiokäyttöön, värillinen lasi menee esimerkiksi vaahtolasitehtaalle.
Metallit on rahanarvoista kamaa nykyään, sinne kelpaa kaikki metallijäte, ei tartte olla edes pakkaus.
Haarukka sinne nokkaan ja väännä irti.
ostaa lasipullo, jossa metallikorkki?