Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelin tänään lapsen opelle:(

Vierailija
05.02.2013 |

Lapsellani on mennyt koulussa vähän huonosti ( syy monesti myös se, että olen itse unohtanut laittaa esim. luistimet mukaan jne, eli ollut siis aika paljon unohteluja ja ollut kipeänä, vähän riidellytkin välkällä jne...ei mitään isoa, eikä sinänsä niin kovin vakavaa onneksi ja kaikki on aina kyllä saatu sovittua, mutta kuitenkin.

Koulumenestys ollut kuitenkin ihan ok, mutta opelle olin juuri vannonut, että nyt skarppaamme, että nyt unohteluja jne ei enää tule enempää...

Ja nyt sitten heti tänä: kävi aamulla ilmi, että lapsen luokalla onkin hiihtoa aamupäivällä - ja lähdin hätäpäissäni etsimään suksia, mutta sitten muistimmekin, että lapsen suksethan jäivät pari päivää sitten kaverin pihavajaan.

No, soittelin ympäriinsä ja sain järjestettyä niin, että saamme hakea sukset vara-avaimella...

Hakemiseen menisi kuitenkin matkojen takia niin kauan, että lapsi myöhästyisi n. 1. 5 h koulusta.

Vitutti ja ahdisti niin, että olin pyörtyä.

Niinpä soitin ääni väristen opelle ja sanoin, että lapsellani on öööh tuota...korvien jälkitarkastus, josta en ollut muistanut aiemmin ilmoittaa. Siis valehtelin päin "korvia".

En kertakaikkiaan kehdannut, enkä pystynyt ajamaan lastani taas siihen samaan noloon tilanteeseen, että lapseni olisi taas ainoana luokassaan joutunut sanomaan, ettei hänellä ole asiallisia kamoja mukana.

Nyt syyllisyys kalvaa.

Lapselle sanoin, että tämän yhden kerran me teemme nyt näin, että tämä on väärin, mutta teen tämän siksi, ettei lapsen tarvitsisi taas kärsiä sen vuoksi, ettei mulla pysy oikein hanskassa aikatalut, eikä asiat. Että mä skarppaan, mä todella yritän olla parempi.

Mitä sanotte, kuinka paha juttu tää on/oli?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että syyllisyyden kantaminen noin arkisista kommelluksista ainakaan vähentää stressiä ja parantaa tilannetta.

Paino siis nyt vaan sille että jatkossa hommat toivottavasti sujuu ja jos tarvitset siihen tosiaan jotain arjenhallintakeinoja avuksi kuten kalenteri, listojen laatiminen itselle jne niin sitten niitä käyttöön vaan. :)

Jos sinä ja lapsi nyt olette hieman hajamielisiä ja sosiaalinen paine vaikuttaa niin että tulee vähän hätävalheita hävetessä keksittyä niin sellaista se joskus on. Ainakin näit paljon vaivaa että lapsi ne sukset saisi sinne kouluun. (Ihan en tosin ymmärtänyt miksi lapsi ei voinut mennä eka kouluun ja oisit vienyt sukset sitten perästä?)

Sellainen pointti kyllä ehkä vielä että sosiaalisen paineen alla valkoiset valheet on aika yhdentekeviä, mutta myös turhia. Ei sinun, aikuisen ihmisen, oikeasti tarvitse perheesi menemisiäsi ja unohtelujasi kenellekään selitellä. Reippaasti vaan vastuu siitä omasta toiminnasta ja rehelliset yritykset skarpata on aivan tarpeeksi. (Niistä valkoisista valheista voi tulla yllättävän äkkiä kehä kun huomaa että "niillä pääsee pälkähästä" ja se ei tietenkään ole teidän etujen mukaista.)

Tsemppiä!

Vierailija
22/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teillä mennään iltatoimille ja nukkumaan? Meillä ekaluokkalainen joka on sängysä klo.20

Ja mitä unohteluun tulee niin minuakin ärsyttää tuollaiset jatkuvasti unohtelevat öidit joiden lapset siitä kärsii. Tiedän pari tapausta ja aina on joku meriselitys matkassa miksei ollut siellä missä piti. Se on noloa lapsella ja noloa aikuiselle ja noloa myäs niille jotka kuuntelevat ja tajuavat sen samalla valheeksi mutta kukaan ei sano sitä ääneen.

En tiedä minkälainen äiti muuten olet eli huonoksi äidiksi en leimaa mutta en vain pidä tyylistäsi, ihan kuin lapsen asiat ei olisi tärkeitä, lapsi saa huonon maineen takiasi ja sinä et oikeastaan edes välitä.

Mitä muuta niin tärkeää teet että lapsi ja lapsen asiat jää vähemmälle huomiolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vienyt ne sukset myöhemmin perässä?

Vierailija
24/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teillä mennään iltatoimille ja nukkumaan? Meillä ekaluokkalainen joka on sängysä klo.20

Vierailija
25/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopetuslain mukaan opetus on ilmaista. Tarkoittaa mm. sitä, että koulu ostaa sukset, jos sellaisia liikuntatunnilla tarvitaan.

Vierailija
26/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopetuslain mukaan opetus on ilmaista. Tarkoittaa mm. sitä, että koulu ostaa sukset, jos sellaisia liikuntatunnilla tarvitaan.

mutta lapsen tulee varustautua opetukseen siinä tarvittavilla välineillä. Vai oletatko, että koulu ostaa lapsille myös jumppatossut, verkkarit ja uikkarit?

Vierailija
27/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ajattelee, että nukuitte pommiin. Pelkästään selitys siitä, kuinka unohdit ilmoittaa korvien jälkitarkastuksesta... No, ei ole uutta sinulle unohtaa jotain.

Itse en uskoisi selitykseesi pätkääkään. Sinänsä opettajana sen nielisin, mutta taas yksi fakta siihen loputtomaan arkkuun, jossa sinut leimataan huonoksi äidiksi.

Vierailija
28/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen tulee varustautua opetukseen siinä tarvittavilla välineillä. Vai oletatko, että koulu ostaa lapsille myös jumppatossut, verkkarit ja uikkarit?

että siellä tosiaan on suksia ja luistimia jokaiselle luokkatasolle erikseen. Verkkareita yms ei vaadita ja hallista saa lainattua simmarit ja pyyhkeen, jos jollain ei ole tai esim unohtunut.

ihan tavallinen peruskoulu vantaalla, uudempi, että välineet otettiin huomioon jo rakennus vaiheessa.

- ohis ihastelee ja hämmästelee koulun kätevyyttä.

Vierailija
29/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissa on liikuntavälinevarastot, mutta sukset ja luistimet ovat tosi surkeassa jamassa. Lahjoituksena saatuja ja ikivanhoja. Ei tänä päivänä kunnilla ole varaa hankkia kalliita liikuntavälineitä, määrärahat minimissä.

Vierailija
30/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkareita yms ei vaadita ja hallista saa lainattua simmarit ja pyyhkeen, jos jollain ei ole tai esim unohtunut.

Uima-asu onkin uimahallin tarjonnassa, ei koulun. Aika ihmeellinen koulu, jos siellä sanotaan, että on ihan okei harrastaa hikiliikuntaa farkuissa ja sen jälkeen viettää samoissa rytkyissä haisten koko loppu koulupäivä.

Ei taida olla kauhean iso koulu, vai onko siellä muka luistimet ja sukset viidellesadalle oppilaalle, kaikkia mahdollisia kokoja niin paljon, että jokaiselle varmasti riittää?

Minusta sellaiset vanhemmat ovat tosi noloja, jotka eivät osta lapselleen urheiluvälineitä. Luistimet ja sukset nyt ovat Suomessa kuitenkin ihan peruskamaa. Tulee mieleen, että vanhemmat ovat jotenkin alkoholiongelmaisia tai jotain, kun eivät pysty lapselleen kustantamaan edes perustarvikkeita.

Vierailija
31/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun siskoni on ja opettajanikin kertoi olevan. Olen siis opiskelija.

Vierailija
32/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Domino pelattu, satu luettu:). Nyt isä jäi laulamaan vielä lapselle.

Jäin kovasti pohtimaan sanojanne ( ja ohitin provosoitumatta tahallisesti ilkeät kommentit ) ja totta on, että jotain arjenhallintasysteemiä tässä tarvitaan, mutta mitä se voisi olla?

Kalenteri on, mutta en oikein muista katsoa sitä. Tai jos muistakin, en ole muistanut kirjoittaa siihen niitä tärkeitä asioita - ja jos olen, niin väärille päiville, tms. Tollanen on mulle ihan tavallista. Ja aina yhtä suuri ihmetyksen ja harmin aihe.

Mieheni ei ole kovinkaan paljon osallistunut lapsemme päiväkoti/koulujuttuihin eli kaikki on ollut aina mun harteilla.

Eihän sen nyt pitäisi olla vaikeaa, mutta jostain syystä, mulle se on.

Mä ihan todella Yritän Parastani, mutta sössin silti koko ajan. Sanottakoon vielä, että mitään vastenmielistä näihin perheen asioidenhoitoon ei liity, teen kaiken tosi mielelläni.

Oma työni vaatii paljon pikkutarkkuutta, luovaa ideointia ja mikä haastavinta: keskittymistä - ja olenkin miettinyt, että meneekö mulla ihan liikaa voimia työhön, kun näemmä muualle ei näytä enää riittävän paukkuja.

Voisin tosiaan tarvita jotain "apua" arjenhallintaan, mutta mitä - ja mistä sellaista voisi löytää?

Perheemme ( lue: puolisoni ) on suht varakas, eli kohdallamme kyse olisi sitten varmaan jostain yksityisestä palvelusta.

Vierailija
33/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehdellut lapsen nipolle opelle useaan otteeseen ja ei ole lapsi asiaa miettinyt koko aikaa mielessään :D

on koko ajan mielessä, että äiti valehteli ja pelko siitä, että se tulee jotenkin ilmi?

Vierailija
34/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖPÖ HÖPÖ. Olen itse valehdellut lapsen nipolle opelle useaan otteeseen ja ei ole lapsi asiaa miettinyt koko aikaa mielessään :D

on koko ajan mielessä, että äiti valehteli ja pelko siitä, että se tulee jotenkin ilmi?

sinun valehteluistasi. Se katsoo sinun lastasi alaspäin, koska lapsella on niin idiootti äiti ja voiko silloin lapseltakaan paljon odottaa...

Vierailija
35/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippaakaan, mitä joku alakoulun nipo opettaja minusta ajattelee :D

Ihan kuule palkkatyötä sekin eukko tekee ja hänen palkkansa maksetaan niistäkin ylitöistä, mitä teen hyvällä palkalla ja joista maksan ison veron.

Joten aivan yhdentekevää, mitä ajattelee. Lapsi ei tosiaan mieti sellaisia asioita.

HÖPÖ HÖPÖ. Olen itse valehdellut lapsen nipolle opelle useaan otteeseen ja ei ole lapsi asiaa miettinyt koko aikaa mielessään :D

sinun valehteluistasi. Se katsoo sinun lastasi alaspäin, koska lapsella on niin idiootti äiti ja voiko silloin lapseltakaan paljon odottaa...

Vierailija
36/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseksi päiväksi/illaksi. Laita kaikki päivämäärät mitkä tiedät tähän mennessä kalenteriin. Sinne saa ihan toistonkin päälle.

Meillä ainakin on jaettu koko puoleksi vuodeksi urheilulsita, joten kyllä tietää koska pitää olla mitäkin mukana. Uinnit on vielä päälle kerran kuussa mutta nekin jo alustavasti merkkitty kalenteriin.

aina joskus sattuu joku unohdus itsellekin, mutta ei nyt jatkuvasti.

Ja jotain vastuuta lapsllekin. lukkari selkeästi esille ja joka ilta katsomaan siitä mitä on seuraavana päivänä.

Vierailija
37/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa tämä nipo eukko-opettaja on riippuvainen lapseni maksamista veroista. Ja todennäköisesti lapseni tulee niitä veroja maksamaan enemmän kuin tämä eukko tienaa eläkettä käteensä.

'

tippaakaan, mitä joku alakoulun nipo opettaja minusta ajattelee :D

Ihan kuule palkkatyötä sekin eukko tekee ja hänen palkkansa maksetaan niistäkin ylitöistä, mitä teen hyvällä palkalla ja joista maksan ison veron.

Joten aivan yhdentekevää, mitä ajattelee. Lapsi ei tosiaan mieti sellaisia asioita.

Vierailija
38/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän rooli arkiasioiden hoidossa kyllä herättää ison kysymysmerkin! Saattaahan tuo laulaa iltalaulut ja esmes vaihtaa autoon renkaat kaks kertaa vuodessa (ja autonrenkaidenvaihto viekin sitten sen ruhtinaalliset pari tuntia vuodessa)

Vierailija
39/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen höpö höpö :D Ja minua nyt ei liikuta tippaakaan, mitä joku alakoulun nipo opettaja minusta ajattelee :D

mutta se nipo opettaja voi jättää lapsen arvosanan korottamatta, jos se on siinä välillä, että korottaako vai eikö. Aivan sama, kenen veroista sen palkka maksetaan. Ällövanhempien lapset kyllä saavat tuta nahoissaan isien ja äitien paskamaisuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän